Медиа агенциите продължават да растат

Общите приходи на топ 20 нарастват с над 14% до 297 млн. лв. през миналата година.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

И тази година телевизията продължава да доминира медийния пазар в България, а дигиталната реклама расте най-динамично. В същото време цените за контакт във водещите медийни групи се покачват, а аудиториите, които рекламодателите се опитват да достигнат, стават все по-фрагментирани и трудни за облъчване с маркетинг посланията им. Въпреки малко по-високите инвестиции в реклама сериозен проблем продължава да бъде липсата на измерители за ефективност в повечето медийни канали, докато пък телевизията продължава да има повече от необходимите на брой метрики - проблем, с който браншът за поредна година не успява да се справи. А преговорите за продажбата на двете най-големи телевизионни групи - "Нова броудкастинг груп" и "БТВ медиа груп", създават допълнителни неизвестни пред индустрията и посоката й на развитие.

В разгара на новия телевизионен сезон, който не изненада индустрията с много ново съдържание, специалистите на пазара очакват 2018 г. отново да завърши с най-голям ръст на рекламните инвестиции в телевизията и интернет, без обаче да посочват конкретен процент. Дигиталната реклама продължава да расте най-динамично, но според данните за 2017 г., представени от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), тя държи все още само 20% от медийния микс в сравнение с 60% за телевизията. Останалите се заемат от външната реклама с 10%, 6% за радиото и 4% е в печата, като за тази година очакванията са да няма голяма разлика в разпределението.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.