Медиа агенциите продължават да растат
Общите приходи на топ 20 нарастват с над 14% до 297 млн. лв. през миналата година.
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
И тази година телевизията продължава да доминира медийния пазар в България, а дигиталната реклама расте най-динамично. В същото време цените за контакт във водещите медийни групи се покачват, а аудиториите, които рекламодателите се опитват да достигнат, стават все по-фрагментирани и трудни за облъчване с маркетинг посланията им. Въпреки малко по-високите инвестиции в реклама сериозен проблем продължава да бъде липсата на измерители за ефективност в повечето медийни канали, докато пък телевизията продължава да има повече от необходимите на брой метрики - проблем, с който браншът за поредна година не успява да се справи. А преговорите за продажбата на двете най-големи телевизионни групи - "Нова броудкастинг груп" и "БТВ медиа груп", създават допълнителни неизвестни пред индустрията и посоката й на развитие.
В разгара на новия телевизионен сезон, който не изненада индустрията с много ново съдържание, специалистите на пазара очакват 2018 г. отново да завърши с най-голям ръст на рекламните инвестиции в телевизията и интернет, без обаче да посочват конкретен процент. Дигиталната реклама продължава да расте най-динамично, но според данните за 2017 г., представени от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), тя държи все още само 20% от медийния микс в сравнение с 60% за телевизията. Останалите се заемат от външната реклама с 10%, 6% за радиото и 4% е в печата, като за тази година очакванията са да няма голяма разлика в разпределението.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.