С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 дек 2018, 9:13, 3938 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 декември)

Кои са най-големите медиа агенции в България; Българската NEXT-DC стъпва на британския пазар; Financial Times започва да работи и като рекламна агенция; Годишният обзор на Spotify

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Кои са най-големите медиа агенции в България

През миналата година бизнесът на 20-те най-големи медиа агенции в страната нараства с 14.5% до близо 300 млн. лв. За групите с различни комуникационни дейности пък медиа агенциите продължават да бъдат основно приходно перо.

Първите три места в класацията се заемат именно от компании, част от големи комуникационни холдинги. На 1-о място за поредна година е "Publicis Groupe България" с брандовете Starcom, Zenith и Blue 449. Веднага след тях се нарежда MindShare, част от "Ogilvy Group България". Медиа агенцията на BBDO Group - Media Direction, е на 3-о място
Топ 20 на агенциите в страната и техните данни може да видите тук>>



Българската NEXT-DC стъпва на британския пазар

Независимата агенция NEXT-DC излиза на един от най-развитите рекламни пазари в Европа, при това вече с портфолио за пълно рекламно обслужване. Този месец компанията отвори офиса си в Лондон, а целта й е да разшири портфолиото си от клиенти от други пазари, български брандове, които искат да разраснат бизнеса си зад граница, както и да засили експертизата на екипа си. Първото партньорство на агенцията в Лондон пък е с инвестиционния фонд Gemcorp.
Повече за плановете на агенцията може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Financial Times започва да работи и като рекламна агенция

През последните шест месеца британското издание обедини усилията на рекламния и събитийния си отдел със студиото за създаване на брандирано съдържание Alpha Grid и агенцията за проучвания Longitude, за да разшири рекламните си услуги. С новия си модел на работа Financial Times ще може да сформира екип от различни комуникационни специалисти според рекламните нужди на всеки клиент. Към момента общо над 250 човека от изданието са обучени да предлагат новите рекламни услуги, като 170 от тях са във Великобритания, 30 в Азия и 50 в САЩ.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Walt Disney прехвърля управлението на онлайн кампаниите си на Google

След дългосрочно партньорство с американската телеком компанията Comcast от Walt Disney взеха решение вече да използват технологията на Google за управление и лансиране на онлайн кампании. Компаниите, част от медийната група, ABC, ESPN и Freeform, също ще използват Google Ad Manager, като целта е по този начин изцяло да консолидират дигиталната си реклама. Тази сделка вероятно ще донесе на Google десетки милиони приходи годишно, пише WSJ.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Роклята, която показва какво се случва на жените в дискотеките

"Кой излиза само за да танцува?", "Просто мрънкат" - това са чести отговори на мъже, когато чуят, че в нощните клубове жените са обект на нежелани докосвания. "Дневник" разказва за рекламна кампания за Schweppes по идея на агенцията Ogilvy Brazil, която показва, че подобни докосвания се случват около 40 пъти на час.
За да бъдат проследени, учени произвеждат рокля с прикачени сензори, които могат да уловят докосванията. Обличат с нея три жени и ги пращат в бразилска дискотека, където за малко по-малко от 4 часа са докоснати 157 пъти.



Годишният обзор на Spotify

Потребителите говорят сами за компанията. В случая на Spotify това се случва за трета поредна година, а музикалните им предпочитания за 2018 г. отново се появяват на билбордове из Европа и САЩ. Тази година коледната кампания ще се развие и онлайн в социалните мрежи в Австралия, Бразилия, Колумбия и др. Годишните статистики показват например, че близо 29 хил. жени са направили плейлисти със заглавие "Господ е жена" (God is a woman - заглавие на популярна песен на Ариана Гранде - бел.ред.), а 9 мъже са направили плейлисти, озаглавени "Господ е мъж". Друг билборд гласи: "Подкастът My favourite murder (Моето любимо убийство) е любим на 327 хил. човека. Внимавайте някой от тях може да е зад вас".

H&M закрива бранда Cheap Monday заради лоши резултати

През 2008 г. H&M купи собственика на Cheap Monday - Fabric Scandinabien. Водещите продукти на бранда са евтините дънки по тялото, както и веригите магазини Weekday и Monki. "Cheap Monday има традиционен бизнес модел за продажба на едро – модел, който се изправи пред големи предизвикателства заради промените в индустрията", обясняват решението си от H&M. Като признават, че от много време е имало негативна тенденция в приходите от продажби и в печалбата на Cheap Monday. И това е довело до решението брандът да бъде закрит.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Airbnb започва да проектира и строи жилища през 2019 г.

Новата инициатива на компанията за споделяне на домове Airbnb, наречена Backyard, има за цел проектирането на нови начини за изграждане на жилища и споделянето им.
Компанията ще започне да предлага първоначалните си модели сгради от следващата година. Името Backyard издава, че плановете са да строи малки къщи (ADUs), които най-често се срещат зад големите крайградски жилища и най-често се наемат от Airbnb.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Дигиталната агенция Interactive share отвори стажантска позиция.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 3241 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2678 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Доайените в рекламния бизнес

Съдружниците в определената за най-ефективна агенция Noble Graphics, Чавдар Кенаров, Иво Алтънов и Марсел Леви пред "Капитал"

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10