Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 декември)
Кои са най-големите медиа агенции в България; Българската NEXT-DC стъпва на британския пазар; Financial Times започва да работи и като рекламна агенция; Годишният обзор на Spotify
На българския пазар
През миналата година бизнесът на 20-те най-големи медиа агенции в страната нараства с 14.5% до близо 300 млн. лв. За групите с различни комуникационни дейности пък медиа агенциите продължават да бъдат основно приходно перо.
Първите три места в класацията се заемат именно от компании, част от големи комуникационни холдинги. На 1-о място за поредна година е "Publicis Groupe България" с брандовете Starcom, Zenith и Blue 449. Веднага след тях се нарежда MindShare, част от "Ogilvy Group България". Медиа агенцията на BBDO Group - Media Direction, е на 3-о място
Топ 20 на агенциите в страната и техните данни може да видите тук>>
Българската NEXT-DC стъпва на британския пазар
Независимата агенция NEXT-DC излиза на един от най-развитите рекламни пазари в Европа, при това вече с портфолио за пълно рекламно обслужване. Този месец компанията отвори офиса си в Лондон, а целта й е да разшири портфолиото си от клиенти от други пазари, български брандове, които искат да разраснат бизнеса си зад граница, както и да засили експертизата на екипа си. Първото партньорство на агенцията в Лондон пък е с инвестиционния фонд Gemcorp.
Повече за плановете на агенцията може да прочетете тук>>
Медиен бизнес
Financial Times започва да работи и като рекламна агенция
През последните шест месеца британското издание обедини усилията на рекламния и събитийния си отдел със студиото за създаване на брандирано съдържание Alpha Grid и агенцията за проучвания Longitude, за да разшири рекламните си услуги. С новия си модел на работа Financial Times ще може да сформира екип от различни комуникационни специалисти според рекламните нужди на всеки клиент. Към момента общо над 250 човека от изданието са обучени да предлагат новите рекламни услуги, като 170 от тях са във Великобритания, 30 в Азия и 50 в САЩ.
Повече по темата може да прочетете тук>>
Walt Disney прехвърля управлението на онлайн кампаниите си на Google
След дългосрочно партньорство с американската телеком компанията Comcast от Walt Disney взеха решение вече да използват технологията на Google за управление и лансиране на онлайн кампании. Компаниите, част от медийната група, ABC, ESPN и Freeform, също ще използват Google Ad Manager, като целта е по този начин изцяло да консолидират дигиталната си реклама. Тази сделка вероятно ще донесе на Google десетки милиони приходи годишно, пише WSJ.
Повече по темата може да прочетете тук>>
Рекламен бизнес
Роклята, която показва какво се случва на жените в дискотеките
"Кой излиза само за да танцува?", "Просто мрънкат" - това са чести отговори на мъже, когато чуят, че в нощните клубове жените са обект на нежелани докосвания. "Дневник" разказва за рекламна кампания за Schweppes по идея на агенцията Ogilvy Brazil, която показва, че подобни докосвания се случват около 40 пъти на час.
За да бъдат проследени, учени произвеждат рокля с прикачени сензори, които могат да уловят докосванията. Обличат с нея три жени и ги пращат в бразилска дискотека, където за малко по-малко от 4 часа са докоснати 157 пъти.
Годишният обзор на Spotify
Потребителите говорят сами за компанията. В случая на Spotify това се случва за трета поредна година, а музикалните им предпочитания за 2018 г. отново се появяват на билбордове из Европа и САЩ. Тази година коледната кампания ще се развие и онлайн в социалните мрежи в Австралия, Бразилия, Колумбия и др. Годишните статистики показват например, че близо 29 хил. жени са направили плейлисти със заглавие "Господ е жена" (God is a woman - заглавие на популярна песен на Ариана Гранде - бел.ред.), а 9 мъже са направили плейлисти, озаглавени "Господ е мъж". Друг билборд гласи: "Подкастът My favourite murder (Моето любимо убийство) е любим на 327 хил. човека. Внимавайте някой от тях може да е зад вас".
H&M закрива бранда Cheap Monday заради лоши резултати
През 2008 г. H&M купи собственика на Cheap Monday - Fabric Scandinabien. Водещите продукти на бранда са евтините дънки по тялото, както и веригите магазини Weekday и Monki. "Cheap Monday има традиционен бизнес модел за продажба на едро – модел, който се изправи пред големи предизвикателства заради промените в индустрията", обясняват решението си от H&M. Като признават, че от много време е имало негативна тенденция в приходите от продажби и в печалбата на Cheap Monday. И това е довело до решението брандът да бъде закрит.
Повече по темата може да прочетете тук>>
Airbnb започва да проектира и строи жилища през 2019 г.
Новата инициатива на компанията за споделяне на домове Airbnb, наречена Backyard, има за цел проектирането на нови начини за изграждане на жилища и споделянето им.
Компанията ще започне да предлага първоначалните си модели сгради от следващата година. Името Backyard издава, че плановете са да строи малки къщи (ADUs), които най-често се срещат зад големите крайградски жилища и най-често се наемат от Airbnb.
Повече по темата може да прочетете тук>>
Свободни позиции:
Дигиталната агенция Interactive share отвори стажантска позиция.
* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
Още по темата
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември)
Кои са най-големите дигитални агенции в България; Нова рекламна агенция Sick juice ще се фокусира върху комуникация през храна; Ангел Искрев е новият творчески директор на агенция proof.; Tumblr забранява голите публикации в платформата; Pantone обяви Living Coral за цвят на 2019 г.
11 дек 2018Съдружниците в определената за най-ефективна агенция Noble Graphics, Чавдар Кенаров, Иво Алтънов и Марсел Леви пред "Капитал"
7 дек 2018Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 ноември)
Кои са най-големите рекламни агенции в България; Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за втора поредна година; Агенцията proof. спечели най-много отличия в конкурса IAB MIXX Awards; КЗК глоби "Нет инфо" заради заблуждаваща и неразрешена сравнителна реклама; Споделените подаръци в коледната кампания на Apple и др.
27 ное 2018Агенцията proof. спечели най-много отличия в конкурса IAB MIXX Awards
Наградите за най-добри дигитални маркетинг решения се връчват за четвърта година
26 ное 2018
Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"
6 дек 2019, 3241 прочитания

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал
5 дек 2019, 2678 прочитания
8 дек 2019, 4787 прочитания
8 дек 2019, 3010 прочитания
8 дек 2019, 2099 прочитания
8 дек 2019, 1862 прочитания
8 дек 2019, 1596 прочитания
Съдружниците в определената за най-ефективна агенция Noble Graphics, Чавдар Кенаров, Иво Алтънов и Марсел Леви пред "Капитал"