Порасналите дигитални агенции
Най-големите компании в сектора достигат общи приходи 48.6 млн. лв. и ръст от 25%
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Общо 70% от хората в България имат достъп до интернет, а 60% го използват ежедневно, показват данните от Consumer Barometer на Google за миналата година. И прогнозите са тези проценти да се увеличават с времето. Което логично допринася и за нарастването на нетните инвестиции в интернет реклама, които през 2017 г. достигат 106.1 млн. лв. по данни на IAB България. Друго проучване и от Българската асоциация на комуникационните агенции показва, че нетните инвестиции се равняват на 75.1 млн. лв. за миналата година. И в двата случая обаче вложенията се увеличават с двуцифрени проценти и за поредна година пазарът на онлайн реклама е най-бързо растящият, но не и с най-голям дял в медийния микс, където телевизията продължава да има надмощие.
Компаниите виждат потенциал в дигиталната реклама като средство да достигат до своята целева аудитория чрез релевантно за нея съдържание и все по-голяма част от тях поверяват онлайн комуникациите си на специализирани дигитални агенции. Като следствие се увеличават и приходите на най-големите дигитални агенции, които през 2017 г. се равняват на 48.6 млн. лв., с близо 25% повече в сравнение с година по-рано. На общо 18 агенции от топ 20 оборотите нарастват, а при 4 агенции увеличението е над 100%.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.