Порасналите дигитални агенции
Най-големите компании в сектора достигат общи приходи 48.6 млн. лв. и ръст от 25%
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Общо 70% от хората в България имат достъп до интернет, а 60% го използват ежедневно, показват данните от Consumer Barometer на Google за миналата година. И прогнозите са тези проценти да се увеличават с времето. Което логично допринася и за нарастването на нетните инвестиции в интернет реклама, които през 2017 г. достигат 106.1 млн. лв. по данни на IAB България. Друго проучване и от Българската асоциация на комуникационните агенции показва, че нетните инвестиции се равняват на 75.1 млн. лв. за миналата година. И в двата случая обаче вложенията се увеличават с двуцифрени проценти и за поредна година пазарът на онлайн реклама е най-бързо растящият, но не и с най-голям дял в медийния микс, където телевизията продължава да има надмощие.
Компаниите виждат потенциал в дигиталната реклама като средство да достигат до своята целева аудитория чрез релевантно за нея съдържание и все по-голяма част от тях поверяват онлайн комуникациите си на специализирани дигитални агенции. Като следствие се увеличават и приходите на най-големите дигитални агенции, които през 2017 г. се равняват на 48.6 млн. лв., с близо 25% повече в сравнение с година по-рано. На общо 18 агенции от топ 20 оборотите нарастват, а при 4 агенции увеличението е над 100%.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход