С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 дек 2018, 15:10, 11710 прочитания

Вкусната реклама

Новата агенция Sick juice на Божана Кацарова и Николай Ванчев ще се фокусира върху комуникация през храна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Храната като средство за комуникация и обединяване на хората. Това е в основата на работата на новата рекламна агенция на българския пазар Sick juice. Нейни двигатели са Божана Кацарова, която има дългогодишен опит в кулинарията, и Николай Ванчев, работил като творчески директор в няколко рекламни агенции през последните години, сред които Publicis Sofia и Havas Group - България. Двамата обединяват уменията си, за да създадат нишова агенция, която освен комуникационни услуги предлага и организиране на събития, кетъринг, студио за заснемане и стайлинг на храна.

От идея към изпълнение


Идеята за агенцията се ражда през лятото, когато двамата основатели решават да създадат собствен проект, който да се различава от модела на класическата рекламна агенция. "Започнахме да проучваме какво се случва по света и в какво се превръщат агенциите и се оказа, че бъдещето е да си максимално вертикален, колкото си по-конкретен в позиционирането си, толкова по-добре", разказва пред "Капитал" Ванчев. Дотогава и двамата работят самостоятелно върху различни проекти с фокус върху храната. Сред компаниите, с които си е партнирала Кацарова например, са Starbucks, Ocean, Philips и Infiniti.

Така двамата поставят началото на първата в страната т.нар. Food marketing агенция, в която двигателят на творческите идеи е Николай Ванчев, а победителят от третия сезон на MasterChef Bulgaria Божана Кацарова пречупва комуникацията през призмата на храната. "В България през последните години храната започна да става актуална тема, появиха се тематични фестивали, а хората все повече се интересуват от разнообразни стилове в кухнята. Все още обаче представянето й и рекламите не са на международно ниво", обяснява тя.

Посока за развитие



Sick juice предлага услуги в няколко направления. От една страна, работи върху създаването и заснемането на рекламни кампании с фокус върху храна и напитки. В допълнение организира тематични събития и кетъринг. "Искаме да дадем изживяване и емоция на хората с храната на събитие и да провокираме интереса им към нея", казва Божана Кацарова. По думите на основателите в Европа има две подобни студиа, които обаче са фокусирани не толкова върху комуникацията на брандовете през храна, а върху нейното артистично представяне.

Освен към директни партньорства с рекламодатели от Sick juice целят да работят и с други рекламни агенции на пазара. "Не сме конкуренти, а когато техни клиенти имат идея за проект в нашата област, можем да си партнираме. Малък пазар като нашия няма нужда от разделение, а от съвместна работа за подобряване на средата", обяснява Ванчев. Все пак от агенцията отварят услугите си и извън страната, като фокус им е Западна Европа. Сред първите клиенти на компанията тук са фондация "Пловдив 2019", с които си партнират за организирането на поредица от събития. Агенцията се управлява изцяло от двамата основатели, които в зависимост от проектите работят с различни специалисти за изпълнението им.

Отвъд рекламата от Sick juice целят да повдигнат и теми, свързани с правилното хранене и разхищението на храна. "В света има ресторанти, които готвят изцяло с продукти с наближаващ краен срок на годност, преоценени, или с остатъчна храна, които са абсолютно годни за ядене, но биха били изхвърлени. Има много добри примери, които могат да бъдат адаптирани и в България", казват в заключение основателите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1333 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1135 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември)

Кои са най-големите дигитални агенции в България; Нова рекламна агенция Sick juice ще се фокусира върху комуникация през храна; Ангел Искрев е новият творчески директор на агенция proof.; Tumblr забранява голите публикации в платформата; Pantone обяви Living Coral за цвят на 2019 г.

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците