Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 дек 2018, 15:10, 13445 прочитания

Вкусната реклама

Новата агенция Sick juice на Божана Кацарова и Николай Ванчев ще се фокусира върху комуникация през храна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Храната като средство за комуникация и обединяване на хората. Това е в основата на работата на новата рекламна агенция на българския пазар Sick juice. Нейни двигатели са Божана Кацарова, която има дългогодишен опит в кулинарията, и Николай Ванчев, работил като творчески директор в няколко рекламни агенции през последните години, сред които Publicis Sofia и Havas Group - България. Двамата обединяват уменията си, за да създадат нишова агенция, която освен комуникационни услуги предлага и организиране на събития, кетъринг, студио за заснемане и стайлинг на храна.

От идея към изпълнение


Идеята за агенцията се ражда през лятото, когато двамата основатели решават да създадат собствен проект, който да се различава от модела на класическата рекламна агенция. "Започнахме да проучваме какво се случва по света и в какво се превръщат агенциите и се оказа, че бъдещето е да си максимално вертикален, колкото си по-конкретен в позиционирането си, толкова по-добре", разказва пред "Капитал" Ванчев. Дотогава и двамата работят самостоятелно върху различни проекти с фокус върху храната. Сред компаниите, с които си е партнирала Кацарова например, са Starbucks, Ocean, Philips и Infiniti.

Така двамата поставят началото на първата в страната т.нар. Food marketing агенция, в която двигателят на творческите идеи е Николай Ванчев, а победителят от третия сезон на MasterChef Bulgaria Божана Кацарова пречупва комуникацията през призмата на храната. "В България през последните години храната започна да става актуална тема, появиха се тематични фестивали, а хората все повече се интересуват от разнообразни стилове в кухнята. Все още обаче представянето й и рекламите не са на международно ниво", обяснява тя.

Посока за развитие



Sick juice предлага услуги в няколко направления. От една страна, работи върху създаването и заснемането на рекламни кампании с фокус върху храна и напитки. В допълнение организира тематични събития и кетъринг. "Искаме да дадем изживяване и емоция на хората с храната на събитие и да провокираме интереса им към нея", казва Божана Кацарова. По думите на основателите в Европа има две подобни студиа, които обаче са фокусирани не толкова върху комуникацията на брандовете през храна, а върху нейното артистично представяне.

Освен към директни партньорства с рекламодатели от Sick juice целят да работят и с други рекламни агенции на пазара. "Не сме конкуренти, а когато техни клиенти имат идея за проект в нашата област, можем да си партнираме. Малък пазар като нашия няма нужда от разделение, а от съвместна работа за подобряване на средата", обяснява Ванчев. Все пак от агенцията отварят услугите си и извън страната, като фокус им е Западна Европа. Сред първите клиенти на компанията тук са фондация "Пловдив 2019", с които си партнират за организирането на поредица от събития. Агенцията се управлява изцяло от двамата основатели, които в зависимост от проектите работят с различни специалисти за изпълнението им.

Отвъд рекламата от Sick juice целят да повдигнат и теми, свързани с правилното хранене и разхищението на храна. "В света има ресторанти, които готвят изцяло с продукти с наближаващ краен срок на годност, преоценени, или с остатъчна храна, които са абсолютно годни за ядене, но биха били изхвърлени. Има много добри примери, които могат да бъдат адаптирани и в България", казват в заключение основателите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес 1 Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 1871 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 1613 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември)

Кои са най-големите дигитални агенции в България; Нова рекламна агенция Sick juice ще се фокусира върху комуникация през храна; Ангел Искрев е новият творчески директор на агенция proof.; Tumblr забранява голите публикации в платформата; Pantone обяви Living Coral за цвят на 2019 г.

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10