С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 дек 2018, 10:23, 3234 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември)

Кои са най-големите дигитални агенции в България; Нова рекламна агенция Sick juice ще се фокусира върху комуникация през храна; Ангел Искрев е новият творчески директор на агенция proof.; Tumblr забранява голите публикации в платформата; Pantone обяви Living Coral за цвят на 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Кои са най-големите дигитални агенции в България

Компаниите виждат потенциал в дигиталната реклама като средство да достигат до своята целева аудитория чрез релевантно за нея съдържание и все по-голяма част от тях поверяват онлайн комуникациите си на специализирани дигитални агенции. Като следствие се увеличават и приходите на най-големите дигитални агенции, които през 2017 г. се равняват на 48.6 млн. лв., с близо 25% повече в сравнение с година по-рано. На общо 18 агенции от топ 20 оборотите нарастват, а при 4 от тях увеличението е над 100%.

Първите две места в класацията се заемат от агенции, част от големи комуникационни групи. Те са Isobar от "Dentsu Aegis Network България", следвана от Metric DS, част от "Ogilvy Group България". С близо 160% ръст в оборота през 2017 г. на трето място застава агенцията Digital ID. На 4-та позиция се класира Conversion, следвана от Xplora на 5-о място с над 105% ръст.
Цялата класация, както и какви тенденции очертават мениджърите на най-големите агенции, може да прочетете тук>>



Нова рекламна агенция Sick juice ще се фокусира върху комуникация през храна

Двигатели на новата рекламна агенция на българския пазар Sick juice са Божана Кацарова, която има дългогодишен опит в кулинарията, и Николай Ванчев, работил като творчески директор в няколко рекламни агенции през последните години, сред които Publicis Sofia и Havas Group - България. Двамата обединяват уменията си, за да създадат нишова агенция, която предлага услуги в няколко направления. От една страна, работи върху създаването и заснемането на рекламни кампании с фокус върху храна и напитки. В допълнение организира тематични събития и кетъринг.
Повече за новата агенция и плановете на основателите й може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември)

Фотограф: Цветелина Белутова


Доайените в рекламния бизнес

За втора поредна година агенция Noble Graphics печели отличието за най-ефективна рекламна агенция в конкурса "Effie България". От 2001 г. насам агенцията устоява на различни сътресения в рекламния бранш. През цялото това време в основата на бизнеса и изграждането на екип, който да устои на промените, са тримата съдружници в Noble Graphics. Чавдар Кенаров, Иво Алтънов и Марсел Леви са сред доайените в рекламата в България и след близо две десетилетия съвместна работа, редица награди и стотици проекти разказват пред "Капитал" как се изгражда успешна агенция, колко важен е екипът и партньорските взаимоотношения с клиентите.
Цялото интервю може да прочетете тук>>

Ангел Искрев е новият творчески директор на агенция proof.

Ангел Искрев е новият творчески директор и партньор в рекламната агенция с фокус върху дигиталните рекламни решения proof. Сред клиентите й са Skaptobara, Infiniti, Dextrophobia Rooms и UNIQA България, а още в първото си участие на конкурса IAB MIXX Awards екипът събра общо 10 отличия и стана най-награждаваната агенция.
През последните 2 години Искрев заема позицията дигитален творчески директор в guts&brainsDDB, а преди това и в All Channels | Interaction - дигиталното звено на комуникационната група All Channels Communication. Сред рекламодателите, с които е работил са Telenor, "Крадецът на ябълки", Absolut, Avon и др. От юни тази година той е член на управителния съвет на IAB България.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември)

Фотограф: Цветелина Белутова


Законопроект на ГЕРБ иска да промени начина на функциониране на тв пазара

На сайта на Народното събрание е публикуван законопроект, чието заглавие насочва към промени в Закона за авторското право и сродните му права. По същество обаче той предлага изменения в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), които могат драстично да променят логиката на телевизионния пазар.

Новата регулация предвижда увеличаване на броя на телевизиите, които ще са задължителни за разпространение от телекомите, кабелните и сателитните оператори и които трябва да им плащат по определена цена. Критериите, по които ще бъдат избирани облагодетелстваните със статута must carry програми, трябва да се определят от Съвета за електронни медии (СЕМ) съвместно с операторите.

Този процес, лансиран без мотиви, трудно може да маскира намесата на управляващите на телевизионния пазар. Най-логичното обяснение за него е гарантирано от държавата финансиране на определени телевизии през таксите, които гражданите плащат за пакетите на разпространителите.

С днешна дата законопроектът внесен от председателят на правната комисия Данаил Кирилов и Анна Александрова от ГЕРБ и Емил Симеонов от "Обединени патриотитой е изтеглен, но с уговорката, че е временно.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Tumblr забранява голите публикации в платформата

От 17 декември социалната мрежа за изображения и анимации Tumblr, собственост на Verizon, ще премахва всички голи и порно снимки, видеа, gif-ове и др. До момента това беше една от малкото платформи (наред Twitter), в която подобни публикации бяха позволени. Въпреки, че от Tumblr нямат официална информация, според изследване от 2016 г. повече от половината от потребителите отиват в платформата именно заради подобно съдържание за възрастни. Според данни на компанията в социалната мрежа има 449.3 млн. блога, които публикуват общо 167 млрд. Публикации. Все пак потребителите ще могат да намерят снимки, картини и други видове изкуство, което може да изобразява голота.

Медиен бизнес

Netflix увеличава европейските си продукции

Netflix обяви, че ще увеличи с една трета броя на сериалите, документалните и игралните филми, които продуцира в Европа, през следващата година. Това е опит да се наложи по-силно на континента, като заложи на вече изпитаната формула със създаването на продукции специално за местния пазар. Така компанията цели да засили конкуренцията с местните телевизионни оператори.

Американската компания за стрийминг услуги е реализирала 141 проекта в Европа тази година – 81 оригинални продукции и 60 копродукции и програми, лицензирани от други студии. През 2019 г. ще бъдат завършени 221 проекта, от които 153 ще са оригинални.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Тв операторът Nexstar придобива Tribune Media в сделка за 4.1 млрд. долара

Телевизионният оператор Nexstar постигна споразумение за придобиването на конкурентната Tribune Media, съобщава Reuters. Сделката, която е в размер а 4.1 млрд. долара, ще създаде най-голямата регионална телевизионна специализирана мрежа в САЩ.

Nexstar притежава, оперира и осигурява продажби и други услуги на 174 телевизии, достигащи до близо 39% от всички домакинства в САЩ. Чикагската Tribune Media притежава или управлява 42 местни телевизии, достигащи до приблизително 50 млн. Домакинства.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Pantone обяви Living Coral за цвят на 2019 г.

Living Coral е цветът на 2019 г. според института Pantone. В скалата от цветове той е под номер Pantone 16-1546, пише "Дневник".

Всяка година институтът подробно анализира световните тенденции - от случващото се по модните подиуми и развлекателния бизнес до медиите и цялостното настроение в обществата - за да прогнозира кой може да е предпочитаният цвят за следващите 12 месеца. В известен смисъл мнозина дизайнери се съобразяват с избора на американския институт.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември)

Фотограф: Pantone


Свободни позиции:

Coca-Cola обяви вакантна позиция за Community and influencer manager.

Wyser обяви вакантна позиция за Digital marketing & social media executive.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1719 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4570 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Боряна Великова: Рекламодателите трябва да съгласуват мерки и действия за етична комуникация

Старши бранд мениджърът и ръководител категория "Негазирани напитки" в "Кока-Кола България" пред "Капитал"

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг