С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 16 дек 2018, 12:15, 6328 прочитания

Славка Бозукова напуска ръководството на дружеството - издател на вестник "Стандарт"

От протокола за събранието на акционерите става ясно, че Тодор Батков е прехвърлил мажоритарния пакет на "Мастър Пи Ар"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В началото на тази година вестник "Стандарт" обяви, че сменя собственика си. Дописка, публикувана в изданието, обясняваше, че тя преминава от ръцете на адвокат Тодор Батков в тези на журналистите. Дълго време тези промени не можеха да бъдат видени в Търговския регистър. След общо събрание от 23 ноември обаче вече е видим актуален списък на акционерите в дружеството "Стандарт нюз", който потвърждава смяната на собствеността. На събранието е взето и решение, с което досегашното ръководство се сменя с неизвестни в медийните среди лица, които нямат други фирмени участия.

Редакторите издатели


Новият притежател на мажоритарния дял от 65,5% в изданието, които бяха на фирма на издателя Тодор Батков, са били прехвърлени на "Мастър Пи Ар". В него най-голям дял - 60%, има главният редактор на "Стандарт" Славка Бозукова. Нейни съдружници с дялове по 10% са заместник главните редактори Даниела Денева-Казанджиева, Екатерина Праматарова, Васко Вълчев и отговорния секретар Иван Анастасов. Останалите 34,5% остават в "Пресгрупа Утро". Това е делът, който през 2011 г. Тодор Батков продаде на "ГМ прес" с намерението да съживи бизнеса си. След фалита на КТБ стана ясно, че през тази фирма са насочвани пари от банката към вестника, както и към blitz.bg, а насред последвалите дела въпросните 34,5% бяха прехвърлени на "Пресгрупа Утро"

Допреди сделката съсобственици на "Мастър Пи Ар" са Батков и Бозукова. В борда на компанията към днешна дата влизат Бозукова и Праматарова, а изпълнителен директор е Зорница Гаврилова - репортер в "Стандарт". Тя е управител и на фирмата "Сайн вижън", която беше сключила договор с културното министерство да промотира България покрай европредседателството.

"Сайн вижън" е собственост поравно на съпругата на издателя на жълтия сайт pik.bg Недялко Недялков - Милена Трандева, и видния масон Димитър Недков, който се счита за близък до Славка Бозукова. На ул. "Чарлз Дарвин" 14Б са регистрирани голяма част от фирмите на Недков, това е адресът и на "Пи комюникейшън", която седеше зад сайта blitz.bg, в чиято управа влизаше и Бозукова.



Неизвестните директори

От протокола от общото събрание става ясно, че на него акционерите са решили да освободят от длъжност и отговорност Славка Бозукова, Тодор Батков, брат му Мартин Батков и Светлин Панов като членове на съвета на директорите на дружеството. Тяхното място вече заемат Георги Иванов и Любен Любенов, като в борда се запазва "Пресгрупа Утро".

За новите представители на съвета на директорите не се знае много. Георги Иванов, който става и изпълнителен директор, е имал регистриран в Ботевград едноличен търговец с предмет на дейност "Товарен автомобилен транспорт". Фирмата обаче е закрита преди години. Любенов не е имал регистрирани фирмени участия.

Почти без марка

В началото на ноември Националната агенция за приходите (НАП) обяви на на сайта си, че продава чрез търг с тайно наддаване марката "Стандарт Медиа". Търгът се състоя на 27 ноември, но няма информация как е завършил и проявил ли е някой интерес към марката. Първоначалната цена, която се искаше за нея, е 196 516,5 лв.

Справка в Патентното ведомство показва, че марката "Стандарт Медиа" е регистрирана през август 2012 г., а срокът, до който е валидна, е април 2021 г. Тя е регистрирана от "Стандарт нюз", акционерното дружество, което доскоро издаваше всекидневника "Стандарт".

Най-вероятната причина за продажбата на марката са публични задължения - за данъци или осигуровки. От НАП не коментират предприетите действия, нито резултатите от проведения търг.

Вестник в криза

Преди няколко седмици "Стандарт" обяви, че спира всекидневното си хартиено издание и ще излиза един път седмично. От медията уточниха, че новините могат да се четат всеки ден онлайн, а анализите ще се публикуват всеки петък в хартиеното седмично издание.

През последните години "Стандарт" изпитваше сериозни финансови затруднения. Журналистите не получаваха редовно заплатите си, а отделно се трупаха дългове към доставчици и държавата.

Към септември 2017 г. краткосрочните задължения на "Стандарт нюз" са 5.7 млн. лв., а дългосрочните - 5.1 млн. лв., се вижда в Търговския регистър. Само данъчните задължения са 2.8 млн. лв. Дружеството е приключило 2017 г. с 928 хил. лв. загуба и приходи, спадащи с над 25% - 3.8 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 962 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2071 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 декември)

Кои са най-големите PR агенции в България; А1 ще работи с две нови комуникационни агенции; Градската кампания на "Гурменица"; Весела Апостолова е новият управляващ директор в Publicis Groupe - България и др.

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма