С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 яну 2019, 9:10, 3391 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 януари)

Кои са най-големите BTL агенции в България; "Нова тв" без "Господари на ефира"; "Forbes България" сменя издателя си; Най-добрите външни и печатни реклами през 2018 г.; Кои са най-популярните реклами в YouTube за 2018 г. и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На българския пазар

Кои са най-големите BTL агенции в България


Близо с 8% са намалели приходите на най-големите BTL агенции на българския пазар през миналата година. Общите им постъпления се равняват на 19.4 млн. лв. в сравнение с 21 млн. лв. година по-рано. Въпреки че се наблюдават двете крайности - или двуцифрени спадове, или големи ръстове, списъкът на най-големите на пазара не се различава много от този преди една година.

Първото място в класацията за поредна година заема агенцията Smart Communication, макар да отчита с над 18% намаление в приходите си за 2017 г. Второто и третото място се заемат от BTL звена, част от големи комуникационни групи, чиито приходи нарастват през 2017 г. спрямо година по-рано. Това са Publicis Dialog, част от "Publicis Groupe България", с постъпления в размер на 2.4 млн. лв., следвани от All Channels Activation с 2.3 млн. лв., част от All Channels Communication.
Цялата класация и прогнозите на мениджърите на най-големите агенции може да прочетете тук>>

"Нова тв" без "Господари на ефира"



От началото на новата година предаването "Господари на ефира" не се излъчва в програмата на "Нова тв". Причина за това е фактът, че екипът на Джуди Халваджиян, съсобственик в Global Group, който стои зад шоуто, е с изтекъл договор и все още няма подписан нов с медията. Договорните отношения между Global Group и "Нова" бяха до 31 декември 2018 г. От екипа на продуцентската компания обясниха, че водят преговори с всички телевизии, които искат предаването. В момента екипът е в неплатена отпуска. "Господари на ефира" се излъчваше всеки делничен ден от понеделник до петък. В момента на негово място телевизията пуска филми.

Докато на дневен ред е продажбата на медията и тя е в основата на всички действия на мениджмънта й, неведнъж продуценти са коментирали, че с "Нова" се работи по-трудно отпреди. Това се потвърждава и от коментара на Джуди Халваджиян, който е категоричен, че процесът по продажба се влияе от начина на работа. "Несигурността, която произтича от ситуацията, се отразява не само на нас, но и на всички продуцентски компании", коментира той пред "Капитал" в края на миналата година.

"Forbes България" сменя издателя си

С писмо до медиите издателската компания Attica Eva информира, че от началото на тази година прекратява издаването на списание "Forbes България" заради решението на лицензодателя да отдаде лиценза на друг местен издател.

По информация на "Капитал" до самия край на 2018 година екипът на Forbes е работил по януарския брой на списанието. А съобщението, че Attica Eva губи лиценза, е заварило редакцията неподготвена. През януари вероятно няма да има брой на списанието, тъй като екипът на Forbes вече е разпуснат, а Attica Eva няма правата да публикува макар и готовия брой. Не е обявяван и нов екип.
Повече за промените може да прочетете тук>>

До IKEA без винетка

След като 2018 г. завърши с решение Северната скоростна тангента да стане част от новата магистрала "Европа" и преминаването да бъде възможно само с наличието на винетка, което породи недоволство сред редица хора, IKEA използва новинарския поток и реагира на случката с публикация във Facebook страницата на бранда. Тя гласи, че до магазина на IKEA може да се стигне и без винетка, а илюстрацията показва реклама на килим на шведската компания. Маркетингът в реално време на компанията събра над 2.1 хил. реакции в социалната мрежа и стотици споделяния. Публикацията е дело на рекламната агенция на IKEA The Smarts, с която си партнират от началото на 2018 г.



Дигитален бизнес

Кои са най-популярните реклами в YouTube за 2018 г.

За поредна година видеоплатформата YouTube, собственост на Google, публикува най-гледаните рекламни клипове по света през изминалата година. Сред тях попадат основно видеа на големи международни брандове, повечето от които технологични гиганти. За втора поредна година в топ 3 влиза реклама, таргетираща индийския пазар.

Две основни сюжетни линии се наблюдават в рекламите. Те или разказват хумористична история, или говорят за социални каузи, зад които компаниите застават. В голяма част от видеата участват популярни личности, които несъмнено спомагат за увеличаване на гледанията. Все пак обаче в класацията на YouTube не са посочени реалните резултати, които тези гледания са донесли на компаниите.

3. Бранд: OPPO F7
Гледания: 31.7 млн.
Творческа агенция: Oppo Inhouse Creative team
Медиа агенция: OPPO



2. Бранд: YouTube Music - поредица от видеа
Творческа агенция: Industry PDX
Медиа агенция: Essence & PHD



1. Бранд: Amazon
Гледания: 50.6 млн.
Творческа агенция: Lucky Generals & D1
Медиа агенция: Initiative


Целия списък с топ 10 най-гледани рекламни клипове може да видите тук>>

Рекламен бизнес

Най-добрите външни и печатни реклами през 2018 г.

Въпреки че в България външната и печатната реклама са по-скоро подценявани от рекламодателите, заради което и рядко сме свидетели на иновативно използване на тези канали, глобално брандовете разчитат на тях, за да привлекат вниманието на потребителите по нестандартен начин. Годишната класация на специализираното издание AdAge подрежда най-добрите външни и печатни реклами през 2018 г. Сред тях попадат кампании, които разчитат не толкова на технология, колкото на интересен дизайн и най-вече на привличащ вниманието текст.

Третото място заема McDonald's с на пръв поглед семпла, но работеща външна реклама. Веригата за бързо хранене използва линиите на разпознаваемото си лого, за да упъти хората къде е най-близкият ресторант. Освен посоката на билбордите няма нищо друго изписано, което да напомня за McDonald's, но цветовете и извивките са достатъчни, за да подсетят потребителите коя е компанията. Семплата външна реклама допълнително я прави и лесна за адаптиране на всеки пазар, където веригата оперира.



На второ място се нарежда кампанията на IKEA, които вграждат технологията на тестовете за бременност на страниците на дамското списание Amelie, където е представено детско креватче. Достатъчно е да бъдат поставени няколко капки урина върху обозначеното място на страницата и няколко минути по-късно, ако жените са бременни, под посочената цена на креватчето се появява нова, двойно по-ниска такава.



С печатната си кампанията си в кризисен момент KFC се нарежда на първо място. В края на февруари веригата беше принудена да затвори повечето си ресторанти във Великобритания поради проблем с доставката на пилешко месо и поднесе извинение на клиентите си, пренареждайки буквите на логото до получаването на многозначителното FCK - анаграма отразяваща чувствата на клиентите и ръководителите към недостига на пиле.


Целия списък с топ 10 външни и печатни реклами може да видите тук>>

Глобалните рекламни провали през 2018 г.

Освен примери за смели, иновативни и впечатляващи за потребителите рекламни кампании през изминалата година имаше и редица кризисни ситуации при брандове, които с непремерен риск си навлякоха недоволството на потребителите. AdAge събира някои от кампаниите, предизвикали най-голям скандал и негативен отзвук през 2018 г. Представяме ви три от тях, а целия списък може да видите тук.

Китайската история на Dolce & Gabbana

Италианският моден бранд Dolce & Gabbana отмени ревюто си в Шанхай в края на ноември, като причина за това станаха рекламни клипове на марката, в които китайка се мъчи да яде пица и спагети с пръчици. Те бяха широко заклеймена от китайски знаменитости в социалните медии. Много от потребителите бяха подразнени пък от покровителствения, както те го наричат, тон в гласа зад кадър от кампанията.

Расистката блуза на H&M

Веригата H&M беше обвинена в расизъм, след като пусна на сайта си реклама на блуза от детската си колекция с надпис "Най-готината маймуна в джунглата" (Coolest monkey in the jungle). Проблемът дойде оттам, че марката използва като модел на зелената блуза с качулка цветнокожо дете. Социалните мрежи избухнаха, а идеята беше окачествена като недопустима, обидна и отвратителна.

Тайните мерки на Victoria's Secret

В средата на ноември главният маркетинг директор на американската модна марка Victoria's Secret Ед Разек коментира пред изданието Vogue, че на модния подиум на марката няма място за транссексуални модели и такива размер плюс. След като редица потребители бяха възмутени от крайното изказване на Разек, той напусна поста във Victoria's Secret.

Веригата за дрехи Guess е глобена с 40 млн. евро заради по-високи цени в Източна Европа

Европейската комисия наложи глоба на американската модна компания Guess от близо 40 млн. евро заради нарушение на влезлия в сила в началото на декември регламент за забрана на необосновано ограничение за онлайн пазаруване.

Според ЕК чрез отделни споразумения за дистрибуция на продуктите на компанията Guess е можела да продава на между 5 и 10% по-високи цени в Централна и Източна Европа, включително и в България, в сравнение със страните от Западна Европа.

Сред нарушенията са забрана от страна на компанията за използване на търговските марки на Guess при реклами в онлайн търсачките и забрана да се продава на клиенти извън конкретна територия и други.
Повече по темата можа да прочетете тук>>

Свободни позиции:

"Икономедиа" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

Havas Group Bulgaria обяви вакантна позиция за Social media specialist.

Brand New Ideas обяви вакантна позиция специалист "Социални мрежи".

"Ноу-Хау диджитъл" обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг специалист.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г. Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г.

Общите инвестициите са пораснали с 12% според данни на асоциацията на рекламодателите

25 юни 2019, 633 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни)

СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ; V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco; "Загорка" с нови кенове на изкуството; Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан и др.

25 юни 2019, 937 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Започна записването за рекламния конкурс Young Lions Bulgaria 2019

В него могат да участват рекламни специалисти до 30-годишна възраст

Арабаджиеви: След арест - продажба

Арестуваните Ветко и Маринела Арабаджиеви са продали "Виктория палас" в Слънчев бряг. Фирмата купувач се свързва с Красимир и Николай Маринови, по-известни като братята Маргини.

Повелителят на отпадъците

Централите на Христо Ковачки масово заместват въглищата с RDF и биомаса

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица