С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 яну 2019, 9:13, 2839 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември)

Спас Русев и Кирил Домусчиев се конкурират за "Нова тв"; Започна записването за рекламния конкурс Young Lions Bulgaria 2019; Платформата IMDb вече и с безплатни филми и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Спас Русев и Кирил Домусчиев се конкурират за "Нова тв"

Шведската компания MTG преговаря за продажбата на най-голямата българска медийна група - "Нова броудкастинг груп", с двама местни играчи - Спас Русев и Кирил Домусчиев, твърдят няколко източника на "Капитал". В процедурата за продажба, консултант в която е лондонският офис на Citi, те не участват заедно, а като конкуренти. "Да, заявил съм интерес пред MTG за "Нова" в консорциум с голяма чуждестранна компания", потвърди Спас Русев, като не пожела на етапа да разкрие кой е партньорът му. Сигурното е, че той не участва в преговорите през БТК, където е най-големият акционер.

Появата на български играчи за "Нова телевизия" беше напълно очаквана развръзка след провала на сделката между MTG и чеха Петр Келнер, който миналата година купи българския бизнес на "Теленор".
Повече по темата може да прочетете тук>>



Започна записването за рекламния конкурс Young Lions Bulgaria 2019

Млади рекламисти могат да участват в локалната надпревара Young Lions Bulgaria 2019, която може да им осигури място сред участниците в международния конкурс Cannes Young Lions в категория Film, част от най-големия рекламен фестивал в Кан.

Крайният срок за записване в конкурса е 19 февруари. Желаещите трябва да попълнят необходимите формуляри за участие и да ги изпратят на younglions@baca.bg, като организатори изрично посочват, че студенти не могат да участват в конкурса.
Повече за конкурса и условията за участие може да прочетете тук>>

Събитие: Рекламният път на Душан Дракалски

На 17 януари рекламистът и режисьор Душан Дракалски ще разкаже на българската публика за професионалния си път в рекламата, който преди шест години минава и през България като регионален творчески директор на рекламната агенция New Moment New Ideas. Зад гърба си той има редица награди, сред които и 5 лъва, включително и титаниев, от най-големия рекламен фестивал Cannes Lions. Тази година Дракалски беше и председател на журито на фестивала Golden Drum. В момента той заема позицията главен творчески директор на Ray Productions за цяла Европа и е признат за един от най-креативните и опитни комуникационни специалисти от Балканите.

Събитието е част от платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts и ще се проведе на 17 януари в Carrusel Club от 19.00 ч.
Повече може да видите тук>>

Обучения:

Основи на дигиталния маркетинг

Google лансира безплатен онлайн курс за усвояване на основите на дигиталния маркетинг. Обучението е насочено към начинаещи в сферата и е сертифицирано от IAB (Interactive Advertising Bureau). Курсът е с продължителност 40 часа, през които се покриват общо 26 модула, създадени от инструктори от Google.
Повече за курса може да видите тук>>

Онлайн реклама

Отново за начинаещи, Google организира интензивен безплатен курс за онлайн реклама. Той е насочен към създаване на успешна рекламна и маркетингова стратегия, както и покрива теми като имейл маркетинг, видеореклами и дисплейните реклами. Обучението е с продължителност три часа и покрива общо 5 модула.
Повече за курса може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Злополучната 2018 г. за Facebook

Фотограф: Dado Ruvic

Годината за Facebook завърши така, както и започна - със скандал с личните данни. Разследване на New York Times разкри, че компанията е споделяла достъпа до профилите на потребителите си с други свои партньори, сред които Microsoft, Spotify и Netflix. Това разкритие не дава на Facebook добър изглед за 2019 г., а 2018 г., ще бъде запомнена преди всичко със скандала Cambridge Analytica и общо 10-часовото изслушване на Марк Зукърбърг в американския Конгрес. Същевременно с рекордните 2.3 млрд. активни потребители, което я прави най-голямата мрежа в историята на света.
Обзор на 2018 г. и прогнози за развитието на Facebook може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Платформата IMDb вече и с безплатни филми

Филмовата търсачка IMDb, собственост на Amazon, вече дава възможност на потребителите да гледат безплатни филми и телевизионни предавания. Новата стрийминг услуга IMDb Freedive ще се спонсорира от реклами, като така се отваря изцяло нов инвентар за рекламодателите. Към момента има достъпни няколкостотин заглавия в платформата, до които потребителите имат достъп през Amazon Fire TV, като услугата ще става достъпна за повече устройства в близкото бъдеще.

По данни на IMDb сайтът е посещаван от над 250 млн. уникални посетители на месец, които търсят информация за над пет милиона филма и предавания.
Повече по темата тук>>

Рекламен бизнес

Amazon ще изпраща вече рекламни мостри

Търговци в Amazon ще могат да изпращат на потребителите мостри, за които сайтът "знае", че ще им харесат, пише "Дневник". Превръщането на мострите в нов тип таргетирана реклама ще бъде преимущество за Amazon пред основните му конкуренти Facebook и Google. Новата стратегия предвижда да използва данните за потребителските навици на отделните хора, за да определи какво би им харесалo.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Сигурният iPhone


Въпреки че Apple официално не присъства на технологичното изложение CES в Лас Вегас, компанията не пропусна възможност да напомни за себе си по красноречив начин. Огромен билборд с надпис "Каквото стане на твоя iPhone, остава на твоя iPhone" се извиси в Лас Вегас, което е директен намек към другите два технологични гиганта Google и Facebook. След редицата скандали с изтичане и предоставяне на личните данни на потребителите около тях, Apple рекламира продуктите си като еталон за сигурност.

Mastercard премахва името на бранда от логото си


Mastercard опростява логото си и в него остават единствено червеният и оранжевият кръг. Компанията премахва името с цел осъвременяване на логото, като тази стъпка е отнела над 20 месеца проучвания дали потребителите ще разпознават Mastercard, пише WSJ. Така брандът се нарежда сред малкото, които не използват име в логото си и залагат само на символи, като Apple и Nike например.
Повече по темата тук>>

Свободни позиции:

"Диджитъл вижън" обяви вакантна позиция за копирайтър.

Сдружение "Тук-Там" обяви вакантна позиция за копирайтър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие 1 Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие

Печалбата на групата продължава дa се увеличава със значителни темпове

23 юли 2019, 1097 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК; Трусовете на продуцентския пазар; ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ; Нова кампания със стари реклами и др.

23 юли 2019, 1040 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката

Сумата ще бъде насочена основно към американски медийни организации

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото