С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 яну 2019, 9:13, 2934 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември)

Спас Русев и Кирил Домусчиев се конкурират за "Нова тв"; Започна записването за рекламния конкурс Young Lions Bulgaria 2019; Платформата IMDb вече и с безплатни филми и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Спас Русев и Кирил Домусчиев се конкурират за "Нова тв"

Шведската компания MTG преговаря за продажбата на най-голямата българска медийна група - "Нова броудкастинг груп", с двама местни играчи - Спас Русев и Кирил Домусчиев, твърдят няколко източника на "Капитал". В процедурата за продажба, консултант в която е лондонският офис на Citi, те не участват заедно, а като конкуренти. "Да, заявил съм интерес пред MTG за "Нова" в консорциум с голяма чуждестранна компания", потвърди Спас Русев, като не пожела на етапа да разкрие кой е партньорът му. Сигурното е, че той не участва в преговорите през БТК, където е най-големият акционер.

Появата на български играчи за "Нова телевизия" беше напълно очаквана развръзка след провала на сделката между MTG и чеха Петр Келнер, който миналата година купи българския бизнес на "Теленор".
Повече по темата може да прочетете тук>>



Започна записването за рекламния конкурс Young Lions Bulgaria 2019

Млади рекламисти могат да участват в локалната надпревара Young Lions Bulgaria 2019, която може да им осигури място сред участниците в международния конкурс Cannes Young Lions в категория Film, част от най-големия рекламен фестивал в Кан.

Крайният срок за записване в конкурса е 19 февруари. Желаещите трябва да попълнят необходимите формуляри за участие и да ги изпратят на younglions@baca.bg, като организатори изрично посочват, че студенти не могат да участват в конкурса.
Повече за конкурса и условията за участие може да прочетете тук>>

Събитие: Рекламният път на Душан Дракалски

На 17 януари рекламистът и режисьор Душан Дракалски ще разкаже на българската публика за професионалния си път в рекламата, който преди шест години минава и през България като регионален творчески директор на рекламната агенция New Moment New Ideas. Зад гърба си той има редица награди, сред които и 5 лъва, включително и титаниев, от най-големия рекламен фестивал Cannes Lions. Тази година Дракалски беше и председател на журито на фестивала Golden Drum. В момента той заема позицията главен творчески директор на Ray Productions за цяла Европа и е признат за един от най-креативните и опитни комуникационни специалисти от Балканите.

Събитието е част от платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts и ще се проведе на 17 януари в Carrusel Club от 19.00 ч.
Повече може да видите тук>>

Обучения:

Основи на дигиталния маркетинг

Google лансира безплатен онлайн курс за усвояване на основите на дигиталния маркетинг. Обучението е насочено към начинаещи в сферата и е сертифицирано от IAB (Interactive Advertising Bureau). Курсът е с продължителност 40 часа, през които се покриват общо 26 модула, създадени от инструктори от Google.
Повече за курса може да видите тук>>

Онлайн реклама

Отново за начинаещи, Google организира интензивен безплатен курс за онлайн реклама. Той е насочен към създаване на успешна рекламна и маркетингова стратегия, както и покрива теми като имейл маркетинг, видеореклами и дисплейните реклами. Обучението е с продължителност три часа и покрива общо 5 модула.
Повече за курса може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Злополучната 2018 г. за Facebook

Фотограф: Dado Ruvic

Годината за Facebook завърши така, както и започна - със скандал с личните данни. Разследване на New York Times разкри, че компанията е споделяла достъпа до профилите на потребителите си с други свои партньори, сред които Microsoft, Spotify и Netflix. Това разкритие не дава на Facebook добър изглед за 2019 г., а 2018 г., ще бъде запомнена преди всичко със скандала Cambridge Analytica и общо 10-часовото изслушване на Марк Зукърбърг в американския Конгрес. Същевременно с рекордните 2.3 млрд. активни потребители, което я прави най-голямата мрежа в историята на света.
Обзор на 2018 г. и прогнози за развитието на Facebook може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Платформата IMDb вече и с безплатни филми

Филмовата търсачка IMDb, собственост на Amazon, вече дава възможност на потребителите да гледат безплатни филми и телевизионни предавания. Новата стрийминг услуга IMDb Freedive ще се спонсорира от реклами, като така се отваря изцяло нов инвентар за рекламодателите. Към момента има достъпни няколкостотин заглавия в платформата, до които потребителите имат достъп през Amazon Fire TV, като услугата ще става достъпна за повече устройства в близкото бъдеще.

По данни на IMDb сайтът е посещаван от над 250 млн. уникални посетители на месец, които търсят информация за над пет милиона филма и предавания.
Повече по темата тук>>

Рекламен бизнес

Amazon ще изпраща вече рекламни мостри

Търговци в Amazon ще могат да изпращат на потребителите мостри, за които сайтът "знае", че ще им харесат, пише "Дневник". Превръщането на мострите в нов тип таргетирана реклама ще бъде преимущество за Amazon пред основните му конкуренти Facebook и Google. Новата стратегия предвижда да използва данните за потребителските навици на отделните хора, за да определи какво би им харесалo.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Сигурният iPhone


Въпреки че Apple официално не присъства на технологичното изложение CES в Лас Вегас, компанията не пропусна възможност да напомни за себе си по красноречив начин. Огромен билборд с надпис "Каквото стане на твоя iPhone, остава на твоя iPhone" се извиси в Лас Вегас, което е директен намек към другите два технологични гиганта Google и Facebook. След редицата скандали с изтичане и предоставяне на личните данни на потребителите около тях, Apple рекламира продуктите си като еталон за сигурност.

Mastercard премахва името на бранда от логото си


Mastercard опростява логото си и в него остават единствено червеният и оранжевият кръг. Компанията премахва името с цел осъвременяване на логото, като тази стъпка е отнела над 20 месеца проучвания дали потребителите ще разпознават Mastercard, пише WSJ. Така брандът се нарежда сред малкото, които не използват име в логото си и залагат само на символи, като Apple и Nike например.
Повече по темата тук>>

Свободни позиции:

"Диджитъл вижън" обяви вакантна позиция за копирайтър.

Сдружение "Тук-Там" обяви вакантна позиция за копирайтър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 871 прочитания

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2169 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката

Сумата ще бъде насочена основно към американски медийни организации

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10