Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември)

Спас Русев и Кирил Домусчиев се конкурират за "Нова тв"; Започна записването за рекламния конкурс Young Lions Bulgaria 2019; Платформата IMDb вече и с безплатни филми и др.

3233 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Спас Русев и Кирил Домусчиев се конкурират за "Нова тв"

Шведската компания MTG преговаря за продажбата на най-голямата българска медийна група - "Нова броудкастинг груп", с двама местни играчи - Спас Русев и Кирил Домусчиев, твърдят няколко източника на "Капитал". В процедурата за продажба, консултант в която е лондонският офис на Citi, те не участват заедно, а като конкуренти. "Да, заявил съм интерес пред MTG за "Нова" в консорциум с голяма чуждестранна компания", потвърди Спас Русев, като не пожела на етапа да разкрие кой е партньорът му. Сигурното е, че той не участва в преговорите през БТК, където е най-големият акционер.

Появата на български играчи за "Нова телевизия" беше напълно очаквана развръзка след провала на сделката между MTG и чеха Петр Келнер, който миналата година купи българския бизнес на "Теленор".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Започна записването за рекламния конкурс Young Lions Bulgaria 2019

Млади рекламисти могат да участват в локалната надпревара Young Lions Bulgaria 2019, която може да им осигури място сред участниците в международния конкурс Cannes Young Lions в категория Film, част от най-големия рекламен фестивал в Кан.

Крайният срок за записване в конкурса е 19 февруари. Желаещите трябва да попълнят необходимите формуляри за участие и да ги изпратят на [email protected], като организатори изрично посочват, че студенти не могат да участват в конкурса.

Повече за конкурса и условията за участие може да прочетете тук>>

Събитие: Рекламният път на Душан Дракалски

На 17 януари рекламистът и режисьор Душан Дракалски ще разкаже на българската публика за професионалния си път в рекламата, който преди шест години минава и през България като регионален творчески директор на рекламната агенция New Moment New Ideas. Зад гърба си той има редица награди, сред които и 5 лъва, включително и титаниев, от най-големия рекламен фестивал Cannes Lions. Тази година Дракалски беше и председател на журито на фестивала Golden Drum. В момента той заема позицията главен творчески директор на Ray Productions за цяла Европа и е признат за един от най-креативните и опитни комуникационни специалисти от Балканите.

Събитието е част от платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts и ще се проведе на 17 януари в Carrusel Club от 19.00 ч.

Повече може да видите тук>>

Обучения:

Основи на дигиталния маркетинг

Google лансира безплатен онлайн курс за усвояване на основите на дигиталния маркетинг. Обучението е насочено към начинаещи в сферата и е сертифицирано от IAB (Interactive Advertising Bureau). Курсът е с продължителност 40 часа, през които се покриват общо 26 модула, създадени от инструктори от Google.

Повече за курса може да видите тук>>

Онлайн реклама

Отново за начинаещи, Google организира интензивен безплатен курс за онлайн реклама. Той е насочен към създаване на успешна рекламна и маркетингова стратегия, както и покрива теми като имейл маркетинг, видеореклами и дисплейните реклами. Обучението е с продължителност три часа и покрива общо 5 модула.

Повече за курса може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Злополучната 2018 г. за Facebook

Фотограф: Dado Ruvic

Годината за Facebook завърши така, както и започна - със скандал с личните данни. Разследване на New York Times разкри, че компанията е споделяла достъпа до профилите на потребителите си с други свои партньори, сред които Microsoft, Spotify и Netflix. Това разкритие не дава на Facebook добър изглед за 2019 г., а 2018 г., ще бъде запомнена преди всичко със скандала Cambridge Analytica и общо 10-часовото изслушване на Марк Зукърбърг в американския Конгрес. Същевременно с рекордните 2.3 млрд. активни потребители, което я прави най-голямата мрежа в историята на света.

Обзор на 2018 г. и прогнози за развитието на Facebook може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Платформата IMDb вече и с безплатни филми

Филмовата търсачка IMDb, собственост на Amazon, вече дава възможност на потребителите да гледат безплатни филми и телевизионни предавания. Новата стрийминг услуга IMDb Freedive ще се спонсорира от реклами, като така се отваря изцяло нов инвентар за рекламодателите. Към момента има достъпни няколкостотин заглавия в платформата, до които потребителите имат достъп през Amazon Fire TV, като услугата ще става достъпна за повече устройства в близкото бъдеще.

По данни на IMDb сайтът е посещаван от над 250 млн. уникални посетители на месец, които търсят информация за над пет милиона филма и предавания.

Повече по темата тук>>

Рекламен бизнес

Amazon ще изпраща вече рекламни мостри

Търговци в Amazon ще могат да изпращат на потребителите мостри, за които сайтът "знае", че ще им харесат, пише "Дневник". Превръщането на мострите в нов тип таргетирана реклама ще бъде преимущество за Amazon пред основните му конкуренти Facebook и Google. Новата стратегия предвижда да използва данните за потребителските навици на отделните хора, за да определи какво би им харесалo.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Сигурният iPhone

Въпреки че Apple официално не присъства на технологичното изложение CES в Лас Вегас, компанията не пропусна възможност да напомни за себе си по красноречив начин. Огромен билборд с надпис "Каквото стане на твоя iPhone, остава на твоя iPhone" се извиси в Лас Вегас, което е директен намек към другите два технологични гиганта Google и Facebook. След редицата скандали с изтичане и предоставяне на личните данни на потребителите около тях, Apple рекламира продуктите си като еталон за сигурност.

Mastercard премахва името на бранда от логото си

Mastercard опростява логото си и в него остават единствено червеният и оранжевият кръг. Компанията премахва името с цел осъвременяване на логото, като тази стъпка е отнела над 20 месеца проучвания дали потребителите ще разпознават Mastercard, пише WSJ. Така брандът се нарежда сред малкото, които не използват име в логото си и залагат само на символи, като Apple и Nike например.

Сдружение "Тук-Там" обяви вакантна позиция за копирайтър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK