С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 яну 2019, 16:12, 2582 прочитания

Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката

Сумата ще бъде насочена основно към американски медийни организации

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общо 300 млн. долара за три години. Точно толкова ще инвестира най-голямата социална мрежа в света Facebook в опит да подпомогне и развие журналистиката. Компанията обяви, че сумата ще бъде насочена основно към създаването на нови програми, партньорства и съдържание, като желанието на мрежата е медиите не да зависят, а да бъдат подкрепени от нея.

Най-голямата инвестиция на Facebook в медиите обаче идва точно година след като платформата направи една от най-съществените промени в потока на информация, която достига до потребителите. Компанията реши да даде приоритет на публикациите от приятели за сметка на тези от бизнесите и медиите, което доведе до спад в приходите и дори затварянето на малки онлайн медии, разчитащи основно на трафик от платформата.


Къде ще инвестира

Не е изненада, че по-голямата част от тези 300 млн. долара вероятно ще бъдат насочени към медийни организации в САЩ. Всъщност в официално съобщение на Facebook Европа като цяло се споменава само веднъж в инвестиционните плановете на компанията за подпомагане на журналистиката: Facebook ще насочи 20 млн. долара към американската програма Accelerator pilot, която подпомага абонаментния модел на медиите, а със средствата цели да разшири глобално инициативата, достигайки и до Европа. От Facebook са по-конкретни в плановете си за развитието на журналистиката във Великобритания, където ще вложат 6 млн. долара в проекта Community News Project за наемането на повече журналисти в локални издания.

Социалната мрежа представи разбивка и на част от останалите средства, които ще вложи в подобряване на медийната среда. С 5 млн. долара ще подпомогне Pulitzer Center, за да бъдат финансирани журналистически проекти в САЩ, които засягат местни общности. В инициативата Report for America ще бъдат инвестирани 2 млн. долара, което би спомогнало за наемането на хиляда журналисти в страната през следващите пет години. С по един милион долара пък ще бъдат финансирани други четири американски журналистически организации и проекти: Knight-Lenfest Local News Transformation Fund, Local Media Association, Local Media Consortium и American Journalism Project.



Изчистване на имиджа

След като изминалата година беше сред най-кошмарните за Facebook, белязана от поредицата от скандали с личните данни на потребителите и липсата на решение за разпространението на фалшиви новини, довели до срив на акциите на компанията, логична стъпка за мрежата би било да започне 2019 г. с добри новини. Според преподавателя по журналистика в Northeastern University Дан Кенеди инвестицията на социалната платформа със сигурност е по-добра, отколкото компанията да не прави нищо, и вероятно ще помогне. "Няма да има кой знае каква разлика обаче, докато Facebook и Google не плащат за съдържанието, което показват", допълва той пред оналайн изданието Phys.org.

Google през март миналата година също обяви, че ще инвестира 300 млн. долара в инициативата Google News Initiative, целяща да помогне на издателите на новини да се адаптират към бързо развиващата се дигитална среда. Тогава компанията обяви, че въвежда нови инструменти, които издателите могат да използват за увеличаване на абонаментите, продажбите на реклами и броя на читателите си.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ 2 ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ

След избора на Галина Георгиева през следващите пет години управляващите ще имат пълно мнозинство в медийния регулатор

17 юли 2019, 1281 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 юли) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 юли)

Първо решение на Кошлуков - да назначи конкурента си Сашо Йовков за директор спорт; United Partners спечели награда в международния конкурс IPRA Golden World Awards 2019; WPP продава мажоритарен дял в Kantar; Лейди Гага лансира козметичен бранд в партньорство с Amazon и др.

16 юли 2019, 1426 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Все повече местно и онлайн съдържание

Четирима български тв мениджъри разказват какви са тенденциите и плановете за инвестиции в съдържание и технологии

F-16 полетя към парламента

Управляващите искат да финализират купуването на изтребителите преди местните избори

Великанът на входа на София

Рибният бизнесмен Петко Русинов инвестира в жилищна сграда с 31.5 хил. кв. м РЗП до Околовръстното в "Младост 4"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо