С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 яну 2019, 16:12, 2725 прочитания

Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката

Сумата ще бъде насочена основно към американски медийни организации

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общо 300 млн. долара за три години. Точно толкова ще инвестира най-голямата социална мрежа в света Facebook в опит да подпомогне и развие журналистиката. Компанията обяви, че сумата ще бъде насочена основно към създаването на нови програми, партньорства и съдържание, като желанието на мрежата е медиите не да зависят, а да бъдат подкрепени от нея.

Най-голямата инвестиция на Facebook в медиите обаче идва точно година след като платформата направи една от най-съществените промени в потока на информация, която достига до потребителите. Компанията реши да даде приоритет на публикациите от приятели за сметка на тези от бизнесите и медиите, което доведе до спад в приходите и дори затварянето на малки онлайн медии, разчитащи основно на трафик от платформата.


Къде ще инвестира

Не е изненада, че по-голямата част от тези 300 млн. долара вероятно ще бъдат насочени към медийни организации в САЩ. Всъщност в официално съобщение на Facebook Европа като цяло се споменава само веднъж в инвестиционните плановете на компанията за подпомагане на журналистиката: Facebook ще насочи 20 млн. долара към американската програма Accelerator pilot, която подпомага абонаментния модел на медиите, а със средствата цели да разшири глобално инициативата, достигайки и до Европа. От Facebook са по-конкретни в плановете си за развитието на журналистиката във Великобритания, където ще вложат 6 млн. долара в проекта Community News Project за наемането на повече журналисти в локални издания.

Социалната мрежа представи разбивка и на част от останалите средства, които ще вложи в подобряване на медийната среда. С 5 млн. долара ще подпомогне Pulitzer Center, за да бъдат финансирани журналистически проекти в САЩ, които засягат местни общности. В инициативата Report for America ще бъдат инвестирани 2 млн. долара, което би спомогнало за наемането на хиляда журналисти в страната през следващите пет години. С по един милион долара пък ще бъдат финансирани други четири американски журналистически организации и проекти: Knight-Lenfest Local News Transformation Fund, Local Media Association, Local Media Consortium и American Journalism Project.



Изчистване на имиджа

След като изминалата година беше сред най-кошмарните за Facebook, белязана от поредицата от скандали с личните данни на потребителите и липсата на решение за разпространението на фалшиви новини, довели до срив на акциите на компанията, логична стъпка за мрежата би било да започне 2019 г. с добри новини. Според преподавателя по журналистика в Northeastern University Дан Кенеди инвестицията на социалната платформа със сигурност е по-добра, отколкото компанията да не прави нищо, и вероятно ще помогне. "Няма да има кой знае каква разлика обаче, докато Facebook и Google не плащат за съдържанието, което показват", допълва той пред оналайн изданието Phys.org.

Google през март миналата година също обяви, че ще инвестира 300 млн. долара в инициативата Google News Initiative, целяща да помогне на издателите на новини да се адаптират към бързо развиващата се дигитална среда. Тогава компанията обяви, че въвежда нови инструменти, които издателите могат да използват за увеличаване на абонаментите, продажбите на реклами и броя на читателите си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2457 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2558 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Все повече местно и онлайн съдържание

Четирима български тв мениджъри разказват какви са тенденциите и плановете за инвестиции в съдържание и технологии

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10