С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 яну 2019, 9:33, 2732 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 януари)

Рекламните инвестиции в България ще нараснат с 6.9% през 2019 г.; ЕК отпуска близо 200 млн. евро за реклама на храни; Жени Марчева става радиопродуцент в bTV Media Group; Какво е мъжествеността според новата реклама на Gillette

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Рекламните инвестиции в България ще нараснат с 6.9% през 2019 г.

За поредна година комуникационна група Dentsu Aegis Network публикува годишния си доклад с прогнози за глобални инвестиции в реклама. Според представените данни в България общите рекламни вложения ще нараснат 6.9% през 2019 г., като ръстът се забавя спрямо 2018 г., когато увеличението е било 9.1%.

Отново по-голяма част от вложенията на компаниите ще бъдат в телевизионна реклама, която ще държи 53.8% от медийния микс. Прогнозите на комуникационната група са тенденцията за постепенно преразпределение на разходите от телевизия към дигитални медии средно с малко над процент на година да се запази, като инвестициите ще бъдат най-вече към онлайн видео. Така през 2020 г. дигиталните инвестиции в реклама се очаква да достигнат дял от 27%.



Докладът прогнозира, че в България рекламодателите отново ще заложат на мобилната реклама, която за втора година ще има най-голям дял от общите дигитални инвестиции, достигайки 46%. По данните на Dentsu Aegis Network през 2020 г. се предвижда мобилната реклама да заеме над 50% от онлайн разходите за реклама на пазара у нас.

Според изследването глобално се предвижда ръст в инвестициите в реклама от 3,8% през 2019 г. в сравнение с 4.1% през 2018 г.
Все повече местно и онлайн съдържание

Глобалната тенденция е гледането на видеосъдържание да се премества все повече от телевизията към онлайн средата. Тази тенденция е валидна и за пазара тук заради развитието на технологиите и услугите, както и бързия интернет. "Капитал" потърси четирима мениджъри в сектора, които да очертаят какви ще са основните тенденции на пазара на съдържание (тв и онлайн) през 2019 г. в България. Флориан Скала, главен изпълнителен директор на bTV Media Group, Димитър Нойков, управител на "HBO България", Красимир Николов, старши вицепрезидент за Централна и Източна Европа на "Фокс нетуъркс груп България", и Антоний Мангов, директор програма в "Нова броудкастинг груп", разказват за плановете на медийните групи в период на трансформация.
Мненията и прогнозите на мениджърите може да прочетете тук>>
ЕК отпуска близо 200 млн. евро за реклама на храни
Европейската комисия ще отпусне близо 200 млн. евро за промоция на храни през 2019 г., като вече се приемат и проекти от кандидати. Основен фокус ще бъдат онези програми, които са насочени към трети държави с висок икономически растеж, както и представящи продукти със защитени наименования и от определени сектори в рамките на ЕС.

Кандидатстването по програмата е до април, а класираните ще бъдат обявени през есента. Състезанието е между проекти от всички държави членки, като резултатите ще бъдат обявени през есента. Досега български организации са спечелили около 30 проекта за реклама на храни.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Жени Марчева става радиопродуцент в bTV Media Group


Освен водеща на предаването "Тази събота и неделя" Жени Марчева вече заема и позицията на изпълнителен продуцент на новините и актуалното съдържание в bTV Radio Group. В групата влизат станциите bTV Radio, N-JOY, Jazz FM, Classic FM и Z-Rock. В съобщение до медиите от bTV посочват, че разширяването на отговорностите на Мирчева е част от стратегията за пълна редакционна интеграция на новинарското съдържание във всички канали на групата.

Жени Марчева става част от екипа на bTV през 2011 г., а професионалният й опит започва в БНТ, а след това и в Дарик радио. Завършва българска филология и журналистика в СУ "Св. Климент Охридски".

Дигитален бизнес
Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 януари)

[Reuters]
Общо 300 млн. долара за три години ще инвестира Facebook в опит да подпомогне и развие журналистиката. Компанията обяви, че сумата ще бъде насочена основно към създаването на нови програми, партньорства и съдържание, като желанието на мрежата е медиите не да зависят, а да бъдат подкрепени от нея.

По-голямата част от тези 300 млн. долара вероятно ще бъдат насочени към медийни организации в САЩ. Всъщност в официално съобщение на Facebook Европа като цяло се споменава само веднъж в инвестиционните плановете на компанията за подпомагане на журналистиката.

Най-голямата инвестиция на Facebook в медиите обаче идва точно година след като компанията реши да даде приоритет на публикациите от приятели за сметка на тези от бизнесите и медиите, което доведе до спад в приходите и дори затварянето на малки онлайн медии, разчитащи основно на трафик от платформата.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес
Netflix с рекорден брой нови абонати, но с приходи малко под очакванията
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 януари)

[Reuters]

Netflix отчете ръст на приходите през четвъртото тримесечие 27.4% до 4.19 млрд. долара. Те са малко под очакванията на Уолстрийт за 4.21 млрд. долара.

За цялата 2018 г. новите абонати – показател, който инвеститорите в компанията следят отблизо като знак за способността на компанията да продължи да расте, са нараснали с 33% и са били 20 млн. Общият брой на платените абонати през миналата година е нараснал до 139.3 млн.

Миналата седмицата Netflix обяви и че ще вдигне цените си за американския пазар с между 13 и 18%.
Повече по темата може да прочетете тук>>

MTG с промени в управлението

Шведската компания Modern Times Group (MTG) и все още собственик на най-голямата медийна група в България "Нова броудкастинг груп", назначи нов вицепрезидент, оглавяващ отдел "Комуникации и връзки с инвеститорите". Ларс Тортенсон ще заеме позицията от средата на юни тази година, като под неговото ръководство ще продължи отделянето на подразделението Nordic Entertainment от MTG, което покрива безплатните и платените телевизионни услуги на компанията, както и стрийминг услугата Viaplay. Към момента той заема позицията главен директор "Комуникации" в шведската консултантска компания Sweco AB.

Рекламен бизнес

Какво е мъжествеността според новата реклама на Gillette

Повече от година мина под знака на #MeToo движението срещу насилието над жени. За това време редица компании по света застанаха зад каузата и се асоциираха с нея. Преди една седмица Gillette, част от групата на Procter & Gamble, също направи стъпка в тази посока, но този път в центъра са не жените, а мъжете. Въпреки каузата обаче компанията изгражда по-скоро краен образ на мъжете, поставяйки ги под общ знаменател като агресивни насилници и бандити. Сред репликите в новия рекламен клип са: "Тормоз, движението MeToo срещу сексуалното насилие, господстваща мъжественост. Това ли е най-доброто за един мъж?", променяйки дългогодишния слоган на компанията "Най-доброто за един мъж". Именно крайната позиция на Gillette и генерализирането предизвика негативни реакции. Видеото в YouTube вече има над 24 млн. гледания и повече от 1.1 млн. неодобрения. То е дело на режисьорката Ким Гериг от базирана във Великобритания продуцентска агенция.

Според някои с рекламата си Gillette намеква, че клиентите й са потенциални сексуални насилници и престъпници. Други пък хвалят рекламата за това, че негативната вълна от коментари, която предизвика, показва колко необходима е всъщност кампания.

И все пак, според рекламни специалисти, заемането на позиция по социален проблем трябва да е съобразено с бранда и компанията да говори умерено и разумно на хората, за да може да стигне до тях, а не да ги обърне срещу проблема.



Свободни позиции:

NEXT-DC обяви ваканта позиция за Back-end developer.

Beyond ID Studio обяви вакантна позиция за Content manager.

IOW Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

HR агенцията Bulwork търси Marketing channels expert.

"Сдружение Тук-Там" обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг координатор.

HR агенцията Wyser търси Digital marketing & social media executive.
"Дневник" търси репортери.
* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ 2 ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ

След избора на Галина Георгиева през следващите пет години управляващите ще имат пълно мнозинство в медийния регулатор

17 юли 2019, 1374 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 юли) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 юли)

Първо решение на Кошлуков - да назначи конкурента си Сашо Йовков за директор спорт; United Partners спечели награда в международния конкурс IPRA Golden World Awards 2019; WPP продава мажоритарен дял в Kantar; Лейди Гага лансира козметичен бранд в партньорство с Amazon и др.

16 юли 2019, 1470 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Балканска рекламна рапсодия

Главният творчески директор на Ray Productions Душан Дракалски пред "Капитал" за промените в рекламния бизнес и предимствата на това да работиш в Източна Европа

Откриване, закриване и нови въпросителни около "Исторически парк"

Дружеството зад парка официално смени собствеността си, а сред акционерите изплуват познати имена

Защо се срина морският туризъм

Сезонът се движи с намаление от 20%, а туристическото министерство закъснява с мерките за следващото лято

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо

Ново място: Trattoria la Bicicletta

Италианският ресторант на Чанко Чанев предлага меню с широк избор