Балканска рекламна рапсодия

Главният творчески директор на Ray Productions Душан Дракалски пред "Капитал" за промените в рекламния бизнес и предимствата на това да работиш в Източна Европа

"Компаниите задължително трябва да заемат социална позиция, но по истински и естествен начин, и да го показват с действия, а не просто да се рекламират", казва Дракалски
"Компаниите задължително трябва да заемат социална позиция, но по истински и естествен начин, и да го показват с действия, а не просто да се рекламират", казва Дракалски    ©  Цветелина Белутова
"Компаниите задължително трябва да заемат социална позиция, но по истински и естествен начин, и да го показват с действия, а не просто да се рекламират", казва Дракалски
"Компаниите задължително трябва да заемат социална позиция, но по истински и естествен начин, и да го показват с действия, а не просто да се рекламират", казва Дракалски    ©  Цветелина Белутова

Профил

Душан Дракалски става част от рекламния бизнес през 1997 г., като кариерата му започва в агенцията "Saatchi & Saatchi Македония". След това дълго време работи като регионален творчески директор на New Moment New Ideas Company. Именно в този етап от кариерата си той идва в България и в продължение на три години до 2015 г. работи с рекламната агенция тук. Година по-късно Дракалски вече заема длъжността главен творчески директор на австрийската Demner, Merlicek & Bergmann. Освен рекламата друга голяма негова страст са фотографията и режисурата. Затова и към момента Дракалски е главен творчески директор на студиото Ray Productions, като отговаря за проекти за цяла Европа. В кариерата си е спечелил множество награди от международни конкурси като Eurobest, One Show, New York Festival, Epica Awards, а от най-големия и престижен рекламен фестивал Cannes Lions той има общо 5 награди. Тази година Дракалски беше председател на журито в рекламния конкурс Golden Drum.

Повече от двайсет години опит и редица спечелени награди, сред които пет лъва от най-големия рекламен фестивал Cannes Lions. Така набързо може да бъде описана несъмнено успешната кариера на Душан Дракалски. Но самият той твърди, че продължава да търси себе си в света на рекламата. Постоянните промени в средата и живота на хората, към които трябва да се адаптират комуникациите, задържат интереса му към този бизнес. Затова и той самият описва рекламата като голяма отговорност: защото е средство, чрез което може да се информира и образова обществото.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се