С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 25 яну 2019, 16:39, 3972 прочитания

АЕЖ и Съюзът на издателите се обявиха срещу явни опити за цензура

Ръководителят на КРИБ, Волен Сидеров и промените в закона за личните данни създадоха три казуса само за седмица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само за последната седмица три пъти публично беше поставена под въпрос свободата на медиите. По тази причина Асоциацията на европейските журналисти в България (АЕЖ - България) и Съюзът на издателите в България (СИБ) разпространиха позициите си срещу опитите за налагане на цензура по всеки от казусите.

Без чужди съвети


В четвъртък АЕЖ - България изрази категорично несъгласие с изказването на изпълнителния директор на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) Евгений Иванов. По време на конференцията на Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) той заяви, че чужди медии не би трябвало да разработват теми, свързани с развитието на страната, а наши медии да тиражират съветите им. По думите на ръководителя на КРИБ "не може една чужда медия – "Дойче Веле", да дава акъл как да се развива курортът Банско". "Да дава акъл на Австрия или Швейцария, но не и на нас. Лошото е, че наши медии услужливо ръкопляскат и тиражират такъв съвет", заяви той.

АЕЖ – България, определя изказването на Иванов като откровен опит за налагане на цензура. "На първо място, част от компаниите - членове на организацията, са сред големите рекламодатели. Позицията на изпълнителния директор на организацията може да провокира автоцензура, доколкото медиите могат да приемат, че ако цитират уважавана медия като "Дойче веле", това ще доведе до оттегляне на реклама. Не по-малко важен факт е, че в КРИБ членуват и редица държавни компании, чиито принципали са съответните министерства. Това поставя сериозния въпрос дали изпълнителната власт се асоциира с итвърдението на ръководителя на КРИБ", се казва в становището.

От Асоциацията на европейските журналисти в България призовават членовете на КРИБ, да заявят ясно дали подкрепят казаното от изпълнителния директор. Оттам посочват още, че е особено важно чуждите компании в страната да изразят позицията по позицията му, чуждите медии нямат право да работят по теми, свързани с България.



Само ден по-рано в отворено писмо асоциацията поиска президентско вето върху промените в закона за личните данни. Новата уредба дава възможност на държавни органи да правят проверки на медийни публикации и журналисти, като въвежда дълъг списък от критерии, за които те трябва да следят. В допълнение с предвидените огромни глоби това отваря вратите за държавно налагана цензура, посочват от АЕЖ-България.

Реакция на Съюза на издателите в България (СИБ) предизвика поведението на лидера на "Атака" Волен Сидеров в студиото на предаването "12 + 3" на БНР. Още в началото на интервюто той заяви, че "през медиите е насочено възмущението на хората към парламента и депутатите за сметка на мистерствата и чиновници". Въпреки категоричната позиция на журналистката Снежана Иванова, че медиите не са задължени да правят имиджовия образ на нито една институция и многократните й опити да зададе конкретни върпоси на Сидеров, той продължи разговора в избраната от него посока.

Именно по този повод от Съюза на издателите в България публикуваха публична позиция, че медиите, и особено обществените, не бива да стават трибуна за предизборни монолози на политиците. "Сидеров отправи недопустими внушения към обществените медии какви въпроси трябва и какви не трябва да задават, като обвърза темата с тази за финансирането им. Подобно обвързване се появи и в официална позиция на партия "Атака", публикувана след предаването, а това граничи с опит за сплашване на общественото радио", заявяват от СИБ.

Подобни казуси затвърждават изводите от различни проучвания на местни и международни олганизации за незавидното състояние на медийната среда в страната, както и 111-ото място за 2018 г. в глобалната класация на "Репортери без граници", в която България е в компанията на страни от т.нар. Трети свят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1319 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1135 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 януари)

Facebook отваря голям център за преглеждане на съдържание в София; БАКА има нов изпълнителен директор; Надя Гогова е новият изпълнителен директор на IAB Bulgaria; Новата туристическа рекламна кампания на Швеция и др.

Надвиснала ли е световна рецесия

Глобалните инвеститори са в състояние на паника и готови да инвестират в дългове с отрицателна доходност

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица