С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 яну 2019, 9:07, 2739 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 януари)

Facebook отваря голям център за преглеждане на съдържание в София; БАКА има нов изпълнителен директор; Надя Гогова е новият изпълнителен директор на IAB Bulgaria; Новата туристическа рекламна кампания на Швеция и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Facebook отваря голям център за преглеждане на съдържание в София

Facebook официално обяви, че ще отвори офис в София, който да се занимава с контрола и модерирането на съдържание. Центърът за преглеждане на съдържание, както се наричат различните подобни офиси на Facebook по света, ще бъде в партньорство с TЕLUS International, една от най-големите аутсорсинг компании в България.
"През следващата година в този център ще работят около 150 служители, които ще преглеждат съдържанието и ще оказват подкрепа на множеството различни общности във Facebook", се казва в официалното съобщение на компанията.
Повече по темата може да прочетете тук>>

БАКА има нов изпълнителен директор


Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) вече се оглавява от Дора Стрезова-Николова. Тя поема поста от Николай Караджов, който беше изпълнителен директор на асоциацията през 2018 г., а в края на годината стана управител на рекламната агенция Saatchi&Saatchi, част от комуникационната група на Publicis Groupe.



Дора Стрезова-Николова има 20 години опит в областта на маркетинга и комуникациите. В кариерата си тя е отговаряла за продажбите и управлението на "Данон груп" в България, Румъния, Русия, Гърция, адриатическите страни. Последната ѝ позиция е изпълнителен директор на "Данон" за България, Гърция и Кипър. В последните 2 години се занимава със свой стартъп проект. Под нейното управление в БАКА тази година ще се организират и двата най-големи рекламни конкурса ФАРА и Effie.

Надя Гогова е новият изпълнителен директор на IAB Bulgaria


Браншовото сдружение "IAB България", което обединява медийни групи, дигитални, медийни и рекламни агенции в страната, има нов изпълнителен директор. Това е дългогодишният управляващ партньор в списание Enterprise Надя Гогова, която паралелно продължава работата си в медията. Сред целите й в организацията ще бъде привличането на нови членове от средите на бизнеса и активизиране на сътрудничеството на сдружението с държавните структури и браншови организации.

Надя Гогова има над 10 години опит в медийния бранш, а като част от екипа на списание Enterprise участва и в създаването на бранда MySuccess, под който за продуциране на специализирани събития за малкия и средния бизнес.

Иван Бедров: "Свободна Европа" работи там, където се усеща дефицит на качествена информация

Миналата седмица "Радио Свободна Европа" възобнови работата си като мултимедийна платформа. 15 години по-късно медийната среда в България има сериозни проблеми, констатирани и от местни, от много международни организации. "Капитал" разговаря с управляващия редактор на българската секция на "Свободна Европа" в Прага Иван Бедров за целите и стратегията на медията, екипа й и първите му разследвания.
Цялото интервю с Бедров може да прочетете тук>>

Балканска рекламна рапсодия

Фотограф: Цветелина Белутова

Повече от двайсет години опит и редица спечелени награди, сред които пет лъва от най-големия рекламен фестивал Cannes Lions. Така набързо може да бъде описана несъмнено успешната кариера на Душан Дракалски. Но самият той твърди, че продължава да търси себе си в света на рекламата. Постоянните промени в средата и живота на хората, към които трябва да се адаптират комуникациите, задържат интереса му към този бизнес. Затова и той самият описва рекламата като голяма отговорност: защото е средство, чрез което може да се информира и образова обществото.

В момента Дракалски е главен творчески директор за Европа на Ray Productions и е базиран в Чехия. Той идва от Македония и по-голямата част от професионалния му път минава през Балканите, включително и три години в България като част от агенцията New Moment New Idea.
Повече за това как се е променила рекламата през годините, какво го вдъхновява и трябва ли рекламодателите да заемат социални позиции в кампаниите си може да прочетете тук>>

АЕЖ и Съюзът на издателите се обявиха срещу явни опити за цензура

Само за последната седмица три пъти публично беше поставена под въпрос свободата на медиите. По тази причина Асоциацията на европейските журналисти в България (АЕЖ - България) и Съюзът на издателите в България (СИБ) разпространиха позициите си срещу опитите за налагане на цензура по всеки от казусите.
Причините бяха изказването на изпълнителния директор на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) Евгений Иванов, законът за личните данни, както и поведението на лидера на "Атака" Волен Сидеров в студиото на предаването "12 + 3" на БНР.
Повече за казусите може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Facebook планира да интегрира Instagram, WhatsApp и Messenger

Facebook планира да интегрира в обща платформа приложенията Instagram, WhatsApp и Facebook Messenger. Идеята е те да споделят обща платформа, така че съобщения да могат да се движат между тях, без да се налага инсталирането на всичките, пише "Дневник". В момента това е възможно само между устройства, на всяко от които има съответното приложение, т.е. те се конкурират помежду си за вниманието на потребителя. В бъдеще ще може да се разменят съобщения между Messenger и WhatsApp например.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Google ще изготвя кампании на рекламодатели

Експерти от интернет гиганта ще управляват рекламните кампании в платформата на рекламодатели. Според представянето на Google Ads помощта ще се изразява в преструктуриране на рекламните групи, промяна на ключови думи, наддаване и актуализиране на рекламния текст. Новата услуга влиза в действие, след като рекламодателите получат известие с подробностите около нея и е активна, докато целенасочено не са откажат. Освен че това е още една стъпка за автоматизиране на процесите в платформата, новата услуга би могла да постави и под въпрос работата на дигиталните агенции и консултанти.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Швеция като гурме ресторант

Кулинарният туризъм става все по-популярен, а нестандартните ястия и ресторанти привличат интереса на посетителите. Именно на това набляга Швеция в новата си туристическа рекламна кампания, представяйки цялата страна като един голям ресторант. На седем различни места сред природата има поставени големи дървени маси, всяка от които може да се резервира безплатно в платформата Bookatable.com. Менюто пък съдържа девет ястия със съставки, които могат да бъдат намерени в природата. Посетителите могат сами да приготвят ястията, като следват подробните инструкции. Освен маса с всяка резервация туристите получават кухненския комплект и контакт с местен екскурзовод, който да отговори на въпросите им преди пристигането.



Свободни позиции:

Interactive Share обяви вакантна позиция за Senior Account Manager.

O3 PR обяви вакантна позиция за PR account executive.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1958 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 1228 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Нова година, нови рекламни стратегии

Четири от големите рекламодатели в България разказват за плановете си за инвестиции през 2019 г.

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10