С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 фев 2019, 9:15, 3589 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 февруари)

Рекламните тенднции през 2019 г.; Xplora поема дигиталните комуникации на "Загорка"; Нели Ангелова поема комуникациите на Nestle за Югоизточна Европа; Илияна Захариева ще ръководи БДВО през 2019 г.; Спортната рекламна истерия около Super bowl и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Четири от големите рекламодатели в България разказват за плановете си за инвестиции през 2019 г.

Фокус в стратегията на компаниите тази година ще бъде как да стигнат до потребителите си по необичаен начин и чрез нетрадиционни рекламни формати. Големите рекламодатели гледат все повече към възможностите на външната реклама - канал, който към този момент на българския пазар не се използва все още в пълния му потенциал. Програматик закупуването на реклама през 2019 г. също остава интересна технология за рекламодателите - най-вече заради по-ниската цена и по-голямата сигурност, че брандът им ще попадне в качествено съдържание. Широкото й използване обаче продължава да е затруднено заради малкото инвентар в програматик мрежите, който българските онлайн платформи предоставят.

Така накратко изглежда картината на рекламния пазар в България през 2019 г. през наблюденията и прогнозите на някои от най-големите рекламодатели в страната от различни сектори - на финансовите услуги, бързооборотните стоки, телекомуникациите и хазарта - какви инвестиции и в какъв тип комуникации планират през 2019 г.
Всички мнения и прогнози може да прочетете тук>>



Xplora поема дигиталните комуникации на "Загорка"

Българският бирен бранд "Загорка" избра Xplora за своя дигитална агенция. Двете компании вече и си партнират, а фокус в работата им ще бъде да развият и надградят кампанията "Доброто тук" в дигиталните канали. Началото на кампанията беше поставено от рекламната агенция Nitram, които работят със "Загорка" от началото на 2018 г. "Планираме да развием емоцията, която брандът "Загорка" съдържа, като използваме добрите съставки на ангажиращия дигитален маркетинг. Вярваме в съставките на "Доброто тук", а през 2019 г. ще покажем заедно, че емоцията е налична и как може да бъде още по-силна и ангажираща", коментира за медиите Иван Панталеев, съдружник и акаунт директор в Xplora.

Нели Ангелова поема комуникациите на Nestle за Югоизточна Европа

Фотограф: Георги Кожухаров

Мениджърът "Комуникация и корпоративни връзки за България" в "Нестле България" Нели Ангелова ще заеме позицията "Мениджър комуникации на Югоизточния пазар" от 1 февруари. Тя ще отговаря за България, Румъния и Адриатика – Сърбия, Хърватия, Босна и Херцеговина, Словения, Черна гора, Македония и Косово. Тя има над 26 години опит в компанията на различни позиции.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Илияна Захариева ще ръководи БДВО през 2019 г.


Илияна Захариева поема ръководството на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) през 2019 г., след като в края на миналата година изтече мандатът на Мила Миленова. Решението беше взето на общо събрание на организацията на 31 януари в София.

Илияна Захариева е член на управителния съвет на БДВО от 2012 г. От 2014 г. е директор "Корпоративни комуникации" в А1 България. Тя има близо 20 години опит в сферата на корпоративните комуникации, връзките с обществеността, маркетинга и рекламата.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Facebook обяви рекордни приходи, печалба и активни потребители

Въпреки имиджовите проблеми резултатите за последното тримесечие показват, че рекламодателите продължават да смятат Facebook за мощна платформа, за да достигнат до потребителите, които пък не се отказват от мрежата, макар че има опасност от изтичането на данни.

Общите приходи за последното тримесечие на 2018 г. са 16.9 млрд. долара, увеличение с 30% спрямо година по-рано. Печалбата от 6.9 млрд. долара.

През последната година броят на импресии на една реклама във Facebook се вдига през всички тримесечия, като за това роля играе и Instagram, социалната мрежа за снимки.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook затяга контрола върху политическите реклами преди евроизборите

Facebook обяви, че ще затегне правилата и гаранциите си за сигурност на политическите реклами, за да предотврати чужда намеса в изборите, включително за тазгодишните за Европейски парламент.
"Ще изискваме от тези, които желаят да правят политическа реклама, да бъдат оторизирани и ще предупреждаваме, че рекламите са платени, като посочваме от кого", заяви ръководителят по глобалните въпроси във Facebook Ник Клег.

Facebook заяви, че инструментите за прозрачност на изборните реклами ще са достъпни в световен мащаб преди края на юни.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес
Бизнес моделът на BuzzFeed не проработи, започват съкращения

Компании като BuzzFeed и Vox Media бяха създадени с идеята да се възползват от ръста на онлайн рекламата, но "дуополът" на Faceboo и Google затегна хватката си около този източник на доходи. Това кара издателите да потърсят нови източници на пари: Vice Media започна сътрудничество с HBO, BuzzFeed обмисляше (но не осъществи) проект с Netflix, пише "Дневник". Кратките видеа пък не донесоха очакваните приходи.

Вследствие на това Vice ще уволни 10% от служителите си – около 250 души. BuzzFeed – 15% или също около 250 човека, а Verizon – собственикът на HuffPost, Yahoo и AOL, премахва работните места на 800 човека, или 7%. Warner Media обяви, че ще затвори отдела си за цифрови инвестиции.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Спортната рекламна истерия около Super bowl

Всяка година Super bowl е най-чаканото събитие в САЩ, като милиони очакват битката за титлата в Националната футболна лига (НФЛ). Милиони се вълнуват от това какви ще бъдат рекламите в срещата, а тази година се очаква надпреварата да отбележи нов рекорд по отношение на приходите от реклама, пише "Дневник".

Голямата разлика през 2019 г. e все по-голямото участие на дами в рекламите. Toyota, платформата Bumble, Olay на P&G, Michelob Ultra и Stella Artois са сред марките, които поставят въпроса за по-голяма власт на дамите.
Amazon пък например има два рекламни клипа. Първият е 90-секунден през второто полувреме на мача, като ще рекламира софтуера Alexa. Втората реклама е за платформата Prime.





Година след като направи дългоочакваното си завръщане в Super bowl , Coca-Сola отново ще бъде част от шоуто. Брандът отсъстваше от най-голямото спортно събитие в продължение на 21 години, като в този период беше тотално засенчена от конкурента си Pepsi, но и през 2019 г. постави на преден план посланието за разнообразие. Рекламата е вдъхновена от работата на Анди Уорхол.



Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

The Smarts обяви стажантска позиция за копирайтър.

Matrix Global обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.

Know-How Digital обяви вакантна позиция за графичен дизайнер.

SeeNews обяви вакантна позиция за бизнес журналист с английски език.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 196 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1189 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Започна кандидатстването за "Рекламна академия 2019"

Крайният срок за записване на студенти е 11 февруари

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10