"БТВ медиа груп" с ръст на приходите и печалбата през 2018 г.

Групата отчита спад в печалбата за последното тримесечие

   ©  Анелия Николова
   ©  Анелия Николова

"БТВ медиа груп" отича стабилен ръст на годишните приходи и не толкова силно последно тримесечие на 2018 г. Това стана ясно от публикувания в сряда официален отчет на компанията майка на българската група - Central European Media Enterprises (CME), в която най-голям акционер е американският телекомуникационен гигант AT&T.

В края на януари тази година компанията обяви, че се отказва от сделката за продажба на бизнеса си в Словения, чийто купувач беше Slovenia Broadband. Затова и в отчета на групата присъства бизнесът й там, който заедно с този в България остава най-малкият от всички държави, където CME оперира, сред които още са Чехия, Словакия и Румъния.

Първи спад в печалбата

Според годишния отчет на компанията майка приходите на "БТВ медиа груп" за 2018 г. се равняват на 84.6 млн. долара, което е с 5.3% повече в сравнение с година по-рано, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. От тях 58.4 млн. долара са приходи от телевизионни реклами, което е с 5.4% повече, а 21 млн. долара от абонаменти и такси за разпространение на съдържание, показват още данните на CME.

Бизнесът на CME в България отчита един от най-големите ръстове на оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) за 2018 г. (вижте таблицата). С увеличението от 33% тя достига до 21.6 млн. долара в сравнение с 16.2 млн. долара през 2017 г. Въпреки двуцифрения ръст годишната печалба на "БТВ медиа груп" остава най-ниска спрямо останалите държави, където CME оперира.

Първите три тримесечия на 2018 г. бяха силни за българската медийна група, която отчиташе постоянни двуцифрени повишения на печалбата. Не точно така изглежда отчетът на компанията за четвъртото тримесечие на изминалата година. Приходите са в размер на 25.4 млн. долара, или с 4.2% повече в сравнение с периода октомври – декември през 2017 г., като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Рекламните постъпления остават почти непроменени в размер на 18.3 млн. долара, както и постъпленията от абонаменти и такси за разпространение на съдържание, които са 5.2 млн. долара. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации пък намалява със 7.7% до 8.5 млн. долара, което е и най-ниският резултат на бизнес в международната група.

Годишният отчет на СМЕ е съпътстван с конферентен разговор, по време на който мениджъри и финансови анализатори коментират резултатите на компанията. В рамките на това обсъждане стана ясно, че България е един от най-добре представящите се пазари през 2018 г. По-ниската печалба през последното тримесечие пък обясниха, че се дължи на планирани разходи за периода.

"Капитал" изпрати запитване към "БТВ медиа груп" относно финансовите резултати, но от компанията отказаха коментар.

В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Увеличение за CME

Общите годишни приходи на цялата CME за 2018 г. се равняват на 703.9 млн. долара, което представлява ръст от 5.3% спрямо предходната година. Ръст от 20.9% отчита и оперативната печалба преди обезценки и амортизации, достигайки 222.7 млн. долара. Последното тримесечие на изминалата година медийната група приключва с 228.2 млн. долара приходи, или със 7.2% повече. Печалбата за същия период съответно се равнява на 90.7 млн. долара, което представлява ръст от 23.4%.


1 коментар
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    От графиките се вижда, че bTV перманентно е най-лошо представящата се медийна компания в регионалното портфолио на СМЕ. А за зрителите това е очевидно от все по-евтините, кичозни и еднообразни продукции в ефира на телевизията. Дори студиото на новините на bTV вече се състои от едно бюро зад което има чаршаф на който върви размазан запис на стария newsroom. Дали нямат пари, или просто толкова могат меринджеите - явно е комбинация и от двете, но е факт че NOVA дръпна напред благодарение на тоталния застой в bTV.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Код "Премиера"

Код "Премиера"