Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 фев 2019, 8:30, 4578 прочитания

"БТВ медиа груп" с ръст на приходите и печалбата през 2018 г.

Групата отчита спад в печалбата за последното тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"БТВ медиа груп" отича стабилен ръст на годишните приходи и не толкова силно последно тримесечие на 2018 г. Това стана ясно от публикувания в сряда официален отчет на компанията майка на българската група - Central European Media Enterprises (CME), в която най-голям акционер е американският телекомуникационен гигант AT&T.

В края на януари тази година компанията обяви, че се отказва от сделката за продажба на бизнеса си в Словения, чийто купувач беше Slovenia Broadband. Затова и в отчета на групата присъства бизнесът й там, който заедно с този в България остава най-малкият от всички държави, където CME оперира, сред които още са Чехия, Словакия и Румъния.


Първи спад в печалбата

Според годишния отчет на компанията майка приходите на "БТВ медиа груп" за 2018 г. се равняват на 84.6 млн. долара, което е с 5.3% повече в сравнение с година по-рано, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. От тях 58.4 млн. долара са приходи от телевизионни реклами, което е с 5.4% повече, а 21 млн. долара от абонаменти и такси за разпространение на съдържание, показват още данните на CME.

Бизнесът на CME в България отчита един от най-големите ръстове на оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) за 2018 г. (вижте таблицата). С увеличението от 33% тя достига до 21.6 млн. долара в сравнение с 16.2 млн. долара през 2017 г. Въпреки двуцифрения ръст годишната печалба на "БТВ медиа груп" остава най-ниска спрямо останалите държави, където CME оперира.



Първите три тримесечия на 2018 г. бяха силни за българската медийна група, която отчиташе постоянни двуцифрени повишения на печалбата. Не точно така изглежда отчетът на компанията за четвъртото тримесечие на изминалата година. Приходите са в размер на 25.4 млн. долара, или с 4.2% повече в сравнение с периода октомври – декември през 2017 г., като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Рекламните постъпления остават почти непроменени в размер на 18.3 млн. долара, както и постъпленията от абонаменти и такси за разпространение на съдържание, които са 5.2 млн. долара. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации пък намалява със 7.7% до 8.5 млн. долара, което е и най-ниският резултат на бизнес в международната група.

Годишният отчет на СМЕ е съпътстван с конферентен разговор, по време на който мениджъри и финансови анализатори коментират резултатите на компанията. В рамките на това обсъждане стана ясно, че България е един от най-добре представящите се пазари през 2018 г. По-ниската печалба през последното тримесечие пък обясниха, че се дължи на планирани разходи за периода.

"Капитал" изпрати запитване към "БТВ медиа груп" относно финансовите резултати, но от компанията отказаха коментар.

В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Увеличение за CME

Общите годишни приходи на цялата CME за 2018 г. се равняват на 703.9 млн. долара, което представлява ръст от 5.3% спрямо предходната година. Ръст от 20.9% отчита и оперативната печалба преди обезценки и амортизации, достигайки 222.7 млн. долара. Последното тримесечие на изминалата година медийната група приключва с 228.2 млн. долара приходи, или със 7.2% повече. Печалбата за същия период съответно се равнява на 90.7 млн. долара, което представлява ръст от 23.4%.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 2258 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1585 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Когато юристите станат рекламисти

Рекламно послание донесе на Metro глоба 14.97 млн. лв. И ще направи рекламистите по-предпазливи

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10