С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 фев 2019, 9:13, 2707 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 февруари)

Рекламно послание донесе на Metro глоба 14.97 млн. лв.; "БТВ медиа груп" с ръст на приходите и печалбата през 2018 г.; Дигиталните агенции Seomax и Tendrik сливат бизнесите си; Българин получи голяма награда за визуалните ефекти в реклама с Елтън Джон и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Рекламно послание донесе на Metro глоба от 15 млн. лв.

"Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Metro. Имаме го." Този апел, част от рекламен телевизионен клип, донесе на "Метро кеш енд кери България" рекордна за българския пазар глоба - 14.97 млн. лв. Тя е наложена на компанията от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), защото според регулатора телевизионният клип на "Метро" от миналата пролет използва заблуждаваща реклама, както и неразрешена сравнителна реклама по отношение на конкурента "Лидл България".

Решението на КЗК вероятно ще направи целия рекламен пазар - агенции и клиенти, много по-предпазливи. И със сигурност ще направи ролята на юристите при одобрението на рекламите много по-сериозна. Друг е въпросът дали КЗК въобще трябва да се занимава с подобни рекламни казуси - задача, която не е в полезрението на много от антимонополните регулатори в Европа.
Повече по темата може да прочетете тук>>



"БТВ медиа груп" с ръст на приходите и печалбата през 2018 г.

Според годишния отчет на компанията майка приходите на "БТВ медиа груп" за 2018 г. се равняват на 84.6 млн. долара, което е с 5.3% повече в сравнение с година по-рано. От тях 58.4 млн. долара са приходи от телевизионни реклами, което е с 5.4% повече.

Първите три тримесечия на 2018 г. бяха силни за българската медийна група, която отчиташе постоянни двуцифрени повишения на печалбата. Не точно така изглежда отчетът на компанията за четвъртото тримесечие на изминалата година, когато оперативната печалба преди обезценки и амортизации намалява със 7.7% до 8.5 млн. долара, което е и най-ниският резултат на бизнес в международната група.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигиталните агенции Seomax и Tendrik сливат бизнесите си

Базираните в Пловдив дигитални агенции Seomax и Tendrik сливат бизнесите си и вече ще работят на българския пазар под бранда Seomax. Фирмата ще оперира през дружеството "Тендрик ООД", в което вече с равна собственост са Петър Дяксов и Любомир Атанасов.

Екипът на новата агенция Seomax наброява вече 20 човека и е разделен в направления уеб разработка, дизайн, дигитален маркетинг, SEO, продажби и акаунт мениджмънт. Сред ползите за сливане на бизнесите им собствениците посочват по-широката експертиза, възможността за поемане на големи проекти и повече ресурси за обучения и развитие на екипа.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Разходите на Google уплашиха инвеститорите и свалиха акциите й с 3%


За последното тримесечие Google е инвестирала 7.1 млрд. долара, което прави общата сметка за годината 25.1 млрд. долара, близо двойно увеличение спрямо 13.2 млрд. долара за 2017 г. Основната причина в случая на Google е лицензирането на оригинално съдържание за видеоплатформата YouTube, която се опитва да направи промени в бизнес модела си и да го базира на абонаментни планове. Google също така е насочила голяма част от инвестициите си към нови центрове за съхранение на информация.

Общите приходи за четвъртото тримесечие са 39.3 млрд. долара, което е над очакванията на Уолстрийт. Печалбата за периода е 8.95 млрд. долара, също значително над прогнозите.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Amazon с рекордни продажби, но с по-ниски очаквания

Общите приходи за последното тримесечие на изминалата година са 72.3 млрд. долара над очакванията на анализаторите и с 20% повече, отколкото предходната година. Нетната печалба се е увеличила с 63% до 3 млрд. долара за същия период, също над очакванията на борсата. За пръв път в историята си Amazon преминава и границата от 200 млрд. долара годишни приходи.

Основният проблем на Аmazon обаче е в бизнеса извън САЩ, където компанията продължава да работи на загуба. Общо загубите на глобално ниво, без САЩ, са 642 млн. долара за последното тримесечие.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Джеф Безос обвини близка до Доналд Тръмп жълта медия в изнудване

Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос обвини най-големия американски таблоид National Enquirer и неговия издател Дейвид Пекър в шантаж и изнудване. В лично обръщение към читателите Безос сподели писма, за които твърди, че идват от редакцията и адвокатите на Enquirer, в които го заплашват с публикацията на интимни снимки с приятелката му Лорън Санчес, ако не се съгласи да се откаже от разследване срещу медията и да обяви, че тя не е политически мотивирана. Разрастващият се скандал около Enquirer връща фокуса върху саудитските връзки на медията, както и близостта й до президентската кампания на Доналд Тръмп.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Българин получи голяма награда за визуалните ефекти в реклама с Елтън Джон

Българинът Камен Марков и неговият екип спечелиха отличие в една от двете категории, за които бяха номинирани на най-големите награди VES за визуални ефекти (Visual Effects Society), пише "Дневник". Марков и колегите му, които работят в лондонската централа на голямата компания MPC, взеха приза в категорията за изключителни визуални ефекти в областта на рекламата за коледния клип на веригата John Lewis с участието на Елтън Джон.

Българинът е главен дизайнер и технически ръководител на проекта, по който работи с екип от около 40 специалисти.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Gucci и Adidas изтеглят продукти, определяни като расистки

Фотограф: Gucci [Associated Press]

Gucci махна от продажба противоречив свой модел плетен пуловер, след като той бе силно критикуван за това, че наподобява "блекфейс" - типичен грим, с който белите актьори от САЩ в миналото са изобразявали чернокожите герои, пише "Дневник".

Adidas пък включи един почти изцяло бял модел обувки в линия от облекла и маратонки, вдъхновена от Харлемския ренесанс през 20-те и 30-е години и замислена в чест на Mесеца на афроамериканската история, който се отбелязва през февруари в САЩ, Канада, Великобритания, Холандия и Ирландия. След критиката в социалните медии моделът на цена 180 щатски долара също бе изтеглен от продажба.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Видеореклама на туризма в Хърватия бе обявена за най-добрата в света

Хърватският съвет по туризъм (HTZ) спечели наградата за най-добро видео, рекламиращо страната като туристическа дестинация на международното изложение "Фитур" в Мадрид, пише "Дневник". Триминутният клип под мотото "Хърватия - пълна с живот", включва природни и исторически забележителности, представени от 10 разпознаваеми в света хървати, между които футболистите Лука Модрич и Марио Манджукич, тенисистът Марин Чилич и др. Хърватското промовидео е взело отличието в конкуренцията на 58 рекламни клипа от 11 държави.

Когато беше пуснато преди 13 месеца, видеото събра 3.6 млн. зрители само през първите 48 часа.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Lidl премахна сметната за сексистка реклама за гевреци и донъти

Gерманската търговска верига изтри публикация във Facebook, с която се рекламират гевречета и донъти, след като бяха отправени критики, че е обидна за жените, пише "Дневник". Компанията рекламираше тестените изделия с изречението "дупката си е дупка", информират няколко германски медии, което напомня за сексистка фраза, когато се говори за потенциален сексуален партньор. Потребителите критикуваха фразата като груба и обидна за жените.

Екипът на Lidl, отговарящ за социалните мрежи, премахна рекламното съобщение и написа извинение. Компанията посочва, че е искала само да внесе забавление.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

All Channels обяви вакантна позиция за арт директор.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2046 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1404 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват със 7% през четвъртото тримесечие

Печалбата за периода също се увеличава въпреки лекия спад на аудиторията

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10