С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 фев 2019, 12:30, 3744 прочитания

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват със 7% през четвъртото тримесечие

Печалбата за периода също се увеличава въпреки лекия спад на аудиторията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Месец след като шведската компания Modern Times Group (MTG) обяви, че е решила да прекрати споразумението си за продажба на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, дружеството публикува официалния си финансов отчет. Според него приходите на българския бизнес през четвъртото тримесечие на 2018 г. нарастват до 366 млн. шведски крони (34.9 млн. евро). Най-голямата медийна група в България приключва годината също с по-високи приходи спрямо 2017 г. в размер на 1.2 млрд. шведски крони, или 116.9 млн. евро, което представлява органичен ръст от 9.3%.

Печалбата за периода


Традиционно в отчета на MTG не присъства подробна информация за българския бизнес и се споменава единствено, че делът на аудиторията в България е отчел слаб спад, а телевизионният рекламен пазар расте. Сега компанията майка посочва още, че оперативната печалба на "Нова броудкастинг груп" нараства до 81 млн. шведски крони за периода октомври – декември 2018 г. при марж от 22.1%, въпреки отписването на 10 млн. шведски крони, свързани с прекратяването на бизнеси на дружеството в сферата на електронната търговия. Вероятно в случая става въпрос за онлайн магазина за хранителни стоки eBag.bg, собственост на предприемача Иван Александров, който в средата на миналата година откупи обратно миноритарния дял в компанията от "Нова тв" и дъщерната й "Нет инфо".

Печалбата на българската медийна група за изминалата година се равнява на 242 млн. шведски крони при марж от 19.7%.

В отчета си MTG споменава и за прекратяването на продажбата на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, като причина за това е посочено решението от лятото на КЗК, която със спорни аргументи не разреши сделката, а първото гледане на казуса беше проточено за май тази година. Сега от MTG обясняват, че започват преговори за продажба с други заинтересовани. Както "Капитал" вече писа, в преговорите участват и двама местни играчи Спас Русев и Кирил Домусчиев.



В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема". Комуникационните канали се допълват от радиото Nova News, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кинодистрибуторската компания, с която "Нова броудкастинг груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.

Шведският бизнес

Тази година MTG се очаква да приключи официално разделянето й на две компании – MTG, която ще бъде с фокус стрийминг услуги и доставчик на съдържание и NENT Group с фокус върху електронните спортове и онлайн игри. Именно промяната в бизнес модела продиктува и поетапната продажба на международните бизнеси в портфолиото на шведската компания.

Според публикувания отчет дружеството приключва четвъртото тримесечие на 2018 г. с 5.4 млрд. крони приходи, което представлява органичен ръст от едва 0.7%. За цялата изминалата година компанията отчита 19.7 млрд. шведски крони приходи, или с 4.1% повече от 2017 г. Оперативната печалба за периода октомври – декември е в размер на 596 млн. шведски крони, а за годината отчита 1.6 млрд. шведски крони.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 495 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари)

Human поема дигиталното обслужване на "Каменица"; New Moment New Ideas с нов изпълнителен директор; Ангел Искрев е част от журито на IAB MIXX Awards Europe; Goolge Chrome ще спре събирането на бисквитки от трети страни и др.

21 яну 2020, 730 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10