С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 фев 2019, 12:30, 3344 прочитания

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват със 7% през четвъртото тримесечие

Печалбата за периода също се увеличава въпреки лекия спад на аудиторията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Месец след като шведската компания Modern Times Group (MTG) обяви, че е решила да прекрати споразумението си за продажба на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, дружеството публикува официалния си финансов отчет. Според него приходите на българския бизнес през четвъртото тримесечие на 2018 г. нарастват до 366 млн. шведски крони (34.9 млн. евро). Най-голямата медийна група в България приключва годината също с по-високи приходи спрямо 2017 г. в размер на 1.2 млрд. шведски крони, или 116.9 млн. евро, което представлява органичен ръст от 9.3%.

Печалбата за периода


Традиционно в отчета на MTG не присъства подробна информация за българския бизнес и се споменава единствено, че делът на аудиторията в България е отчел слаб спад, а телевизионният рекламен пазар расте. Сега компанията майка посочва още, че оперативната печалба на "Нова броудкастинг груп" нараства до 81 млн. шведски крони за периода октомври – декември 2018 г. при марж от 22.1%, въпреки отписването на 10 млн. шведски крони, свързани с прекратяването на бизнеси на дружеството в сферата на електронната търговия. Вероятно в случая става въпрос за онлайн магазина за хранителни стоки eBag.bg, собственост на предприемача Иван Александров, който в средата на миналата година откупи обратно миноритарния дял в компанията от "Нова тв" и дъщерната й "Нет инфо".

Печалбата на българската медийна група за изминалата година се равнява на 242 млн. шведски крони при марж от 19.7%.

В отчета си MTG споменава и за прекратяването на продажбата на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, като причина за това е посочено решението от лятото на КЗК, която със спорни аргументи не разреши сделката, а първото гледане на казуса беше проточено за май тази година. Сега от MTG обясняват, че започват преговори за продажба с други заинтересовани. Както "Капитал" вече писа, в преговорите участват и двама местни играчи Спас Русев и Кирил Домусчиев.



В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема". Комуникационните канали се допълват от радиото Nova News, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кинодистрибуторската компания, с която "Нова броудкастинг груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.

Шведският бизнес

Тази година MTG се очаква да приключи официално разделянето й на две компании – MTG, която ще бъде с фокус стрийминг услуги и доставчик на съдържание и NENT Group с фокус върху електронните спортове и онлайн игри. Именно промяната в бизнес модела продиктува и поетапната продажба на международните бизнеси в портфолиото на шведската компания.

Според публикувания отчет дружеството приключва четвъртото тримесечие на 2018 г. с 5.4 млрд. крони приходи, което представлява органичен ръст от едва 0.7%. За цялата изминалата година компанията отчита 19.7 млрд. шведски крони приходи, или с 4.1% повече от 2017 г. Оперативната печалба за периода октомври – декември е в размер на 596 млн. шведски крони, а за годината отчита 1.6 млрд. шведски крони.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 1036 прочитания

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 5008 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

Още от Капитал
Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10