Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват със 7% през четвъртото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват със 7% през четвъртото тримесечие

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват със 7% през четвъртото тримесечие

Печалбата за периода също се увеличава въпреки лекия спад на аудиторията

5058 прочитания

© Цветелина Белутова


Месец след като шведската компания Modern Times Group (MTG) обяви, че е решила да прекрати споразумението си за продажба на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, дружеството публикува официалния си финансов отчет. Според него приходите на българския бизнес през четвъртото тримесечие на 2018 г. нарастват до 366 млн. шведски крони (34.9 млн. евро). Най-голямата медийна група в България приключва годината също с по-високи приходи спрямо 2017 г. в размер на 1.2 млрд. шведски крони, или 116.9 млн. евро, което представлява органичен ръст от 9.3%.

Печалбата за периода

Традиционно в отчета на MTG не присъства подробна информация за българския бизнес и се споменава единствено, че делът на аудиторията в България е отчел слаб спад, а телевизионният рекламен пазар расте. Сега компанията майка посочва още, че оперативната печалба на "Нова броудкастинг груп" нараства до 81 млн. шведски крони за периода октомври – декември 2018 г. при марж от 22.1%, въпреки отписването на 10 млн. шведски крони, свързани с прекратяването на бизнеси на дружеството в сферата на електронната търговия. Вероятно в случая става въпрос за онлайн магазина за хранителни стоки eBag.bg, собственост на предприемача Иван Александров, който в средата на миналата година откупи обратно миноритарния дял в компанията от "Нова тв" и дъщерната й "Нет инфо".

Печалбата на българската медийна група за изминалата година се равнява на 242 млн. шведски крони при марж от 19.7%.

В отчета си MTG споменава и за прекратяването на продажбата на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, като причина за това е посочено решението от лятото на КЗК, която със спорни аргументи не разреши сделката, а първото гледане на казуса беше проточено за май тази година. Сега от MTG обясняват, че започват преговори за продажба с други заинтересовани. Както "Капитал" вече писа, в преговорите участват и двама местни играчи Спас Русев и Кирил Домусчиев.

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема". Комуникационните канали се допълват от радиото Nova News, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кинодистрибуторската компания, с която "Нова броудкастинг груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.

Шведският бизнес

Тази година MTG се очаква да приключи официално разделянето й на две компании – MTG, която ще бъде с фокус стрийминг услуги и доставчик на съдържание и NENT Group с фокус върху електронните спортове и онлайн игри. Именно промяната в бизнес модела продиктува и поетапната продажба на международните бизнеси в портфолиото на шведската компания.

Според публикувания отчет дружеството приключва четвъртото тримесечие на 2018 г. с 5.4 млрд. крони приходи, което представлява органичен ръст от едва 0.7%. За цялата изминалата година компанията отчита 19.7 млрд. шведски крони приходи, или с 4.1% повече от 2017 г. Оперативната печалба за периода октомври – декември е в размер на 596 млн. шведски крони, а за годината отчита 1.6 млрд. шведски крони.

Месец след като шведската компания Modern Times Group (MTG) обяви, че е решила да прекрати споразумението си за продажба на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, дружеството публикува официалния си финансов отчет. Според него приходите на българския бизнес през четвъртото тримесечие на 2018 г. нарастват до 366 млн. шведски крони (34.9 млн. евро). Най-голямата медийна група в България приключва годината също с по-високи приходи спрямо 2017 г. в размер на 1.2 млрд. шведски крони, или 116.9 млн. евро, което представлява органичен ръст от 9.3%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK