С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 фев 2019, 17:41, 5137 прочитания

Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От фрийланс проект до най-награждаваната рекламна агенция в IAB MIXX Awards за 2018 г. Това накратко е пътят, който младата компания proof. измина през последната една година. Паралелно агенцията трупа портфолио от клиенти и увеличава екипа си, а фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения.

В крак с дигитализацията


През 2016 г. Сава Ахмаков решава да основе компанията, като преди това повече от 6 години работи в различни агенции, последната от които All Channels Communication на позицията проектен мениджър. Известно време дейността на proof. се изчерпва едва с няколко фрийланс проекта, но движен от желанието за промяна, Ахмаков решава да се фокусира върху развитието й като отделна рекламна агенция с фокус върху дигиталните комуникации. "Аз съм от първото поколение научени дигитални специалисти, заради което винаги съм гледал на този канал като основен, а не съпътстващ и вярвам, че именно това е бъдещето на рекламата", разказва той пред "Капитал".

Постепенно започва да сформира екип от различни специалисти и да привлича първите дългосрочни клиенти, сред които "Уника България", Skaptoburger & Skaptobara, Infiniti и Dextrophobia Rooms и именно работата за тях в края на годината им донася общо 10 отличия в конкурса IAB MIXX Awards. Тогава като творчески директор и партньор към proof. се присъединява Ангел Искрев, който преди това в продължение на две години заема позицията дигитален творчески директор в guts&brainsDDB. Двамата се познават още от началото на работата си в една от първите дигитални агенции на пазара Interactive Share, а сега си поделят собствеността на компанията. "Натрупаният опит и това, че виждаме ниша в дигиталните комуникации, която да запълним, ни даде увереност, че можем да управляваме и развием собствена агенция", казва Искрев.

Пълно рекламно обслужване



Двамата собственици описват proof. като агенция за пълно рекламно обслужване, но с фокус върху дигиталните решения и според тях именно това ги различава от другите на пазара. "Дигиталната реклама вече отдавна не представлява публикации в социалните мрежи. За нас тя може да бъде отправна точка в създаването на телевизионни реклами или BTL активности и в работата си винаги проверяваме идеите в дигитална среда и ги базираме на данни за потребителите", обяснява Искрев.

Сега екипът на агенцията се състои от общо 7 души, като до края на тримесечието собствениците планират да наемат поне още двама. Структурата на работа на proof. наподобява тази на големите рекламни агенции с обособени творческо, стратегическо и client service звено. "Комуникациите в дигитална среда разказват истории, които обаче е въпрос на един клик или скрол, за да бъдат пропуснати от аудиторията. Затова трябва да й предложим интересно, грабващо и смислено съдържание, само така ще достигнем до резултат", добавя Искрев. Според съдружниците рекламодателите все повече търсят дигитални рекламни решения, а в случай на евентуална икономическа криза те ще бъдат и средство за оптимизиране на бюджетите.

Сава Ахмаков и Ангел Искрев продължават да бъдат част от работния процес и измислянето на идеи, а едно от най-големите им предизвикателства в работата им е управлението на бизнеса. "Учим се в движение, защото до момента сме управлявали само екипи, но не и цяла организация. Затова и следващата крачка е да не бъдем толкова част от оперативния процес, а от бизнеса и да намерим партньор, който да ни помогне да се развием в посоката, в която искаме", обяснява Ахмаков.

От proof. участват активно в рекламни конкурси и по думите на основателите са пред подписване на договори с три бранда за дигитално и рекламно обслужване на няколко пазара. Към момента клиентското им портфолио включва още компаниите ЕТЕМ, Neterra.TV и Orno за бранда PEZ. Съдружниците са отворени и към партньорства с други агенции, както на проектна база, така и на конкурсно ниво. В следващите месеци екипът ще работи и върху подкаст с теми в областта на комуникациите и дискусии с различни специалисти от пазара. Сред целите им за развитие е и излизането на международни пазари.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 654 прочитания

Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията

В нея представителите на медиите са БНТ, БНР, "Нова", "Канал 3", "Скат" и изненадващо bTV

13 ное 2019, 622 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10