Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Ангел Искрев (вляво) и Сава Ахмаков, собственици на proof.

Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

7096 прочитания

Ангел Искрев (вляво) и Сава Ахмаков, собственици на proof.

© Велко Ангелов


От фрийланс проект до най-награждаваната рекламна агенция в IAB MIXX Awards за 2018 г. Това накратко е пътят, който младата компания proof. измина през последната една година. Паралелно агенцията трупа портфолио от клиенти и увеличава екипа си, а фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения.

В крак с дигитализацията

През 2016 г. Сава Ахмаков решава да основе компанията, като преди това повече от 6 години работи в различни агенции, последната от които All Channels Communication на позицията проектен мениджър. Известно време дейността на proof. се изчерпва едва с няколко фрийланс проекта, но движен от желанието за промяна, Ахмаков решава да се фокусира върху развитието й като отделна рекламна агенция с фокус върху дигиталните комуникации. "Аз съм от първото поколение научени дигитални специалисти, заради което винаги съм гледал на този канал като основен, а не съпътстващ и вярвам, че именно това е бъдещето на рекламата", разказва той пред "Капитал".

Постепенно започва да сформира екип от различни специалисти и да привлича първите дългосрочни клиенти, сред които "Уника България", Skaptoburger & Skaptobara, Infiniti и Dextrophobia Rooms и именно работата за тях в края на годината им донася общо 10 отличия в конкурса IAB MIXX Awards. Тогава като творчески директор и партньор към proof. се присъединява Ангел Искрев, който преди това в продължение на две години заема позицията дигитален творчески директор в guts&brainsDDB. Двамата се познават още от началото на работата си в една от първите дигитални агенции на пазара Interactive Share, а сега си поделят собствеността на компанията. "Натрупаният опит и това, че виждаме ниша в дигиталните комуникации, която да запълним, ни даде увереност, че можем да управляваме и развием собствена агенция", казва Искрев.

Пълно рекламно обслужване

Двамата собственици описват proof. като агенция за пълно рекламно обслужване, но с фокус върху дигиталните решения и според тях именно това ги различава от другите на пазара. "Дигиталната реклама вече отдавна не представлява публикации в социалните мрежи. За нас тя може да бъде отправна точка в създаването на телевизионни реклами или BTL активности и в работата си винаги проверяваме идеите в дигитална среда и ги базираме на данни за потребителите", обяснява Искрев.

Сега екипът на агенцията се състои от общо 7 души, като до края на тримесечието собствениците планират да наемат поне още двама. Структурата на работа на proof. наподобява тази на големите рекламни агенции с обособени творческо, стратегическо и client service звено. "Комуникациите в дигитална среда разказват истории, които обаче е въпрос на един клик или скрол, за да бъдат пропуснати от аудиторията. Затова трябва да й предложим интересно, грабващо и смислено съдържание, само така ще достигнем до резултат", добавя Искрев. Според съдружниците рекламодателите все повече търсят дигитални рекламни решения, а в случай на евентуална икономическа криза те ще бъдат и средство за оптимизиране на бюджетите.

Сава Ахмаков и Ангел Искрев продължават да бъдат част от работния процес и измислянето на идеи, а едно от най-големите им предизвикателства в работата им е управлението на бизнеса. "Учим се в движение, защото до момента сме управлявали само екипи, но не и цяла организация. Затова и следващата крачка е да не бъдем толкова част от оперативния процес, а от бизнеса и да намерим партньор, който да ни помогне да се развием в посоката, в която искаме", обяснява Ахмаков.

От proof. участват активно в рекламни конкурси и по думите на основателите са пред подписване на договори с три бранда за дигитално и рекламно обслужване на няколко пазара. Към момента клиентското им портфолио включва още компаниите ЕТЕМ, Neterra.TV и Orno за бранда PEZ. Съдружниците са отворени и към партньорства с други агенции, както на проектна база, така и на конкурсно ниво. В следващите месеци екипът ще работи и върху подкаст с теми в областта на комуникациите и дискусии с различни специалисти от пазара. Сред целите им за развитие е и излизането на международни пазари.

От фрийланс проект до най-награждаваната рекламна агенция в IAB MIXX Awards за 2018 г. Това накратко е пътят, който младата компания proof. измина през последната една година. Паралелно агенцията трупа портфолио от клиенти и увеличава екипа си, а фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK