С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 фев 2019, 17:41, 5760 прочитания

Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От фрийланс проект до най-награждаваната рекламна агенция в IAB MIXX Awards за 2018 г. Това накратко е пътят, който младата компания proof. измина през последната една година. Паралелно агенцията трупа портфолио от клиенти и увеличава екипа си, а фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения.

В крак с дигитализацията


През 2016 г. Сава Ахмаков решава да основе компанията, като преди това повече от 6 години работи в различни агенции, последната от които All Channels Communication на позицията проектен мениджър. Известно време дейността на proof. се изчерпва едва с няколко фрийланс проекта, но движен от желанието за промяна, Ахмаков решава да се фокусира върху развитието й като отделна рекламна агенция с фокус върху дигиталните комуникации. "Аз съм от първото поколение научени дигитални специалисти, заради което винаги съм гледал на този канал като основен, а не съпътстващ и вярвам, че именно това е бъдещето на рекламата", разказва той пред "Капитал".

Постепенно започва да сформира екип от различни специалисти и да привлича първите дългосрочни клиенти, сред които "Уника България", Skaptoburger & Skaptobara, Infiniti и Dextrophobia Rooms и именно работата за тях в края на годината им донася общо 10 отличия в конкурса IAB MIXX Awards. Тогава като творчески директор и партньор към proof. се присъединява Ангел Искрев, който преди това в продължение на две години заема позицията дигитален творчески директор в guts&brainsDDB. Двамата се познават още от началото на работата си в една от първите дигитални агенции на пазара Interactive Share, а сега си поделят собствеността на компанията. "Натрупаният опит и това, че виждаме ниша в дигиталните комуникации, която да запълним, ни даде увереност, че можем да управляваме и развием собствена агенция", казва Искрев.

Пълно рекламно обслужване



Двамата собственици описват proof. като агенция за пълно рекламно обслужване, но с фокус върху дигиталните решения и според тях именно това ги различава от другите на пазара. "Дигиталната реклама вече отдавна не представлява публикации в социалните мрежи. За нас тя може да бъде отправна точка в създаването на телевизионни реклами или BTL активности и в работата си винаги проверяваме идеите в дигитална среда и ги базираме на данни за потребителите", обяснява Искрев.

Сега екипът на агенцията се състои от общо 7 души, като до края на тримесечието собствениците планират да наемат поне още двама. Структурата на работа на proof. наподобява тази на големите рекламни агенции с обособени творческо, стратегическо и client service звено. "Комуникациите в дигитална среда разказват истории, които обаче е въпрос на един клик или скрол, за да бъдат пропуснати от аудиторията. Затова трябва да й предложим интересно, грабващо и смислено съдържание, само така ще достигнем до резултат", добавя Искрев. Според съдружниците рекламодателите все повече търсят дигитални рекламни решения, а в случай на евентуална икономическа криза те ще бъдат и средство за оптимизиране на бюджетите.

Сава Ахмаков и Ангел Искрев продължават да бъдат част от работния процес и измислянето на идеи, а едно от най-големите им предизвикателства в работата им е управлението на бизнеса. "Учим се в движение, защото до момента сме управлявали само екипи, но не и цяла организация. Затова и следващата крачка е да не бъдем толкова част от оперативния процес, а от бизнеса и да намерим партньор, който да ни помогне да се развием в посоката, в която искаме", обяснява Ахмаков.

От proof. участват активно в рекламни конкурси и по думите на основателите са пред подписване на договори с три бранда за дигитално и рекламно обслужване на няколко пазара. Към момента клиентското им портфолио включва още компаниите ЕТЕМ, Neterra.TV и Orno за бранда PEZ. Съдружниците са отворени и към партньорства с други агенции, както на проектна база, така и на конкурсно ниво. В следващите месеци екипът ще работи и върху подкаст с теми в областта на комуникациите и дискусии с различни специалисти от пазара. Сред целите им за развитие е и излизането на международни пазари.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите 1 Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 3067 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 1600 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10