Кампания за маргарин спечели "Рекламна академия 2019"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кампания за маргарин спечели "Рекламна академия 2019"

Кампания за маргарин спечели "Рекламна академия 2019"

Всички участници разработиха проекти за лансирането на нови продукти и услуги на пазара

6059 прочитания

© Николай Иванов


Общо пет отбора стигнаха до финала на инициативата "Рекламна академия 2019", която цели да въведе младите таланти в комуникационния бизнес и да ги запознае с процеса по създаване на рекламна кампания. Събитието се проведе между 12 и 15 февруари в Нов български университет (НБУ) за шеста поредна година, като сред организаторите бяха още Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В тазгодишното издание се включиха общо 202-ма студенти, които бяха разделени на 20 отбора.

През първия ден на "Рекламна академия 2019" представителите на бизнеса показаха на студентите предизвикателства от практиката, разказаха за проблемите, които решават конкретни техни кампании, целите зад тях и постигнатите резултати.

През втория и третия ден екипите работеха върху създаването на цялостна комуникационна кампания по предварително зададен бриф, включващ лансирането на нов продукт или услуга. Казусите бяха разделени в пет категории: "Храни и напитки", "Банки и небанкови финансови услуги", "Телекомуникации", "Ритейл" и "Лекарства и хранителни добавки". При изготвянето на проектите студентите бяха ръководени от ментори, част от рекламни агенции и рекламодатели.

Победителят

В края на "Рекламна академия 2019" бяха избрани пет отбора финалисти, по един от всяка категория, които представиха кампаниите си пред публиката. Големият победител в шестото издание на инициативата стана екип 3 от сектор "Храни и напитки" с ментори Мартин Димитров от рекламната агенция Nitram и Димитър Стаматов от "Белла". Студентите представиха комуникационна стратегия за лансиране на нов продукт на пазара - маргарин "Мазало". Кампанията се развива под мотото "Правим сутрешното мазало вкусно" с идеята, че сутрините обикновено са натоварени за потребителите, които трябва за малко време да свършат много неща. В тази тематика екипът представи и две разфасовки на продукта – голямо "Мазало" и малко "Мазало", а кампанията се развива в телевизия, външна реклама и Facebook.

Финалистите

В категория "Банки и небанкови финансови услуги" за победител беше избран отбор 11, който представи кампания за нова кредитна карта Travel Buddy, насочена към хора, които обичат да пътуват. С нея те получават отстъпки при покупка на билети за себе си и още петима приятели, затова и мотото на кампанията е "Всичките ти близки с теб и твоята карта". Рекламните видеа представят именно удоволствието от това да пътуваш с голяма група приятели. Ментори на екипа бяха Георги Златков от агенцията The Smarts и Росен Мисов от БАР.

До финала стигна и отбор 11 от сектор "Телекомуникации", който представи кампания за електронния магазин на А1, която цели да увеличи подписването и преподписването на договори онлайн. Фокусът им е да пренесат човешкия фактор при продажбите в дигиталното пространство. Кампанията е озаглавена "Здравей, аз съм Ана" и представя онлайн консултант, който навигира клиентите в процеса на подписване на договор. Ментори бяха Николай Караджов от Saatchi&Saatchi Sofia и Мартина Тодорова от A1.

В категория "Ритейл" беше отличен екип 16 с премиум продукта си чай от матча. За лансирането на създадения от тях бранд Kenko, името на който на японски означава здраве, отборът представи кампания, фокусирана върху енергията, която продуктът дава. Тя започва с тийзър "Намери неизвестното" в уравнението "Енергия = Х". Вторият етап на кампанията е разкриването на продукта Kenko. Ментори на отбора бяха Веселин Захариев от Tribal Worldwide Sofia и Христо Кенански от "Девин".

Кампанията на отбор 19 от сектор "Лекарства и хранителни добавки" е с фокус лансирането на нов вид хидратираща хранителна добавка за жени. Слоганът "Разкрий естествената си красота" продължава идеята за това, че жените не трябва да прикриват чертите си с грим или ефекти на снимките си. Затова и една от идеите на екипа е продуктът да бъде представен на лансиращо събитие – ревю с модели без грим. Антон Георгиев от Havas и Гергана Димова от "Актавис" бяха ментори на отбора.

Общо пет отбора стигнаха до финала на инициативата "Рекламна академия 2019", която цели да въведе младите таланти в комуникационния бизнес и да ги запознае с процеса по създаване на рекламна кампания. Събитието се проведе между 12 и 15 февруари в Нов български университет (НБУ) за шеста поредна година, като сред организаторите бяха още Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В тазгодишното издание се включиха общо 202-ма студенти, които бяха разделени на 20 отбора.

През първия ден на "Рекламна академия 2019" представителите на бизнеса показаха на студентите предизвикателства от практиката, разказаха за проблемите, които решават конкретни техни кампании, целите зад тях и постигнатите резултати.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Медийното ядрено оръжие

Медийното ядрено оръжие

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK