С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 фев 2019, 9:21, 2372 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 февруари)

КЗК наложи 2.6 млн. лева глоби за имитация на кафе Nova Brasilia; Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти; Xplora поема дигиталното обслужване на Aladin Foods; IKEA празнува Св. Валентин и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


КЗК наложи 2.6 млн. лева глоби за имитация на кафе Nova Brasilia

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира две компании за имитация на опаковката на най-продаваното кафе в страната - Nova Brasilia. В случая наистина приликата е огромна. Любопитното е, че компания без история - "Агро фуудс България", се е опитала да копира пазарния лидер, а кафето е било произвеждано от друг познат в кафе сектора участник - производителя на Spetema "Балкам груп". Глобата за първата фирма е минимална - едва 40 хил. лв., заради липсата на данни, а за втората компания - почти 2.6 млн. лв. Производството е образувано по искане на "Якобс Дау Егбертс БГ" и "Якобс Дау Егбертс ОПС БГ".

Подробности за казуса може да прочетете тук>>



Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 февруари)



Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фотограф: Велко Ангелов

От фрийланс проект до най-награждаваната рекламна агенция в IAB MIXX Awards за 2018 г. Това накратко е пътят, който младата компания proof. измина през последната една година. Паралелно агенцията трупа портфолио от клиенти и увеличава екипа си, а фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения. Сега от proof. участват активно в рекламни конкурси и по думите на основателите са пред подписване на договори с три бранда за дигитално и рекламно обслужване на няколко пазара. Към момента клиентското им портфолио включва "Уника България", Skaptoburger & Skaptobara, Infiniti и Dextrophobia Rooms, ЕТЕМ, Neterra.TV и Orno за бранда PEZ.

Повече за историята на агенцията може да прочетете тук>>

Xplora поема дигиталното обслужване на Aladin Foods

Дигиталната агенция Xplora и българската верига за бързо хранене Aladin Foods започват съвместно годишно партньорство. Агенцията ще се грижи за дигиталния маркетинг на компанията, която има над 30 заведения в 11 града в България. "Социалните мрежи и дигиталният инструментариум имат голям потенциал да засилят позиционирането на бранда и представянето на стойностното предложение", коментира Александър Марков, съдружник в Xplora.

IKEA празнува Св. Валентин

В онлайн комуникацията си шведската компания за мебели IKEA в България често залага на похвата маркетинг в реално време, използвайки новините или събитията на деня, за да представи продукти на бранда. Затова и този Св. Валентин компанията не остана безразлична и публикува в социалните мрежи рекламна визия на две десертни лъжици със слоган "Днес не забравяй десерта". Рекламата е дело на агенцията The Smarts, които си партнират с IKEA от началото на 2018 г. Малко по-късно в деня на публикуването й тя попадна и в сайта Ads of the World, който събира най-креативните реклами от цял свят.

Сложното уравнение - пари за обществени медии

БНТ и БНР се финансират с пари от държавния бюджет и то представлява 94% от издръжката им. Между 3 и 4% са приходите от реклама. Законът за радиото и телевизията предвижда двете медии да реализират приход от фонд "Радио и телевизия", който даваше възможност на БНТ и БНР да се финансират освен от държавния бюджет и продажбата на рекламно време и от такси от гражданите и бизнеса. Той обаче никога не започна да работи и остана само на хартия.

Обществените радио и телевизия в България разполагат със 72.5 млн. евро годишно според доклада на EBU. В същото време съизмерими страни разполагат с много по-големи ресурси - Словакия (117 млн. евро), Португалия (216 млн. евро), Хърватия (181 млн. евро), Сърбия (88 млн. евро).

Повече по темата може да прочетете тук>>

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват със 7% през четвъртото тримесечие

Месец след като шведската компания Modern Times Group (MTG) обяви, че е решила да прекрати споразумението си за продажба на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, дружеството публикува официалния си финансов отчет. Според него приходите на българския бизнес през четвъртото тримесечие на 2018 г. нарастват до 366 млн. шведски крони (34.9 млн. евро). Най-голямата медийна група в България приключва годината също с по-високи приходи спрямо 2017 г. в размер на 1.2 млрд. шведски крони, или 116.9 млн. евро, което представлява органичен ръст от 9.3%.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Twitter ще затегне контрола върху съдържанието

Социалната мрежа Twitter ще предприеме мерки за затягане на контрола върху съдържанието и предпазване на онлайн "жертвите". Това става ясно от интервю на изпълнителния директор на компанията Джак Дорси, според когото цялата Силициева долина се е провалила в мисията си да защити жертвите, като сам си постави средна оценка по отношение на "технологична отговорност".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Първата мащабна рекламна кампания на Vimeo

Видеоплатформата Vimeo лансира първата си голяма рекламна кампания с цел да популяризира услугите си и да се възползва от засиленото търсене на видео съдържание. Кампанията представя проблеми като наудачни първи срещи или претъпкан градски транспорт, а слоганът й гласи "Vimeo може да помогне". Компанията ще инвестира между 10 и 15 млн. долара, включващи външна и онлайн реклама, както и позициониране в някои стрийминг платформи като Hulu и Roku, пише WSJ. Кампанията е дело на агенцията Fig и са насочени към фирми, които целят да създават повече собствено видео съдържание.

Повече по темата и рекламния клип може да видите тук>>

Рекламен бизнес

Париж иска да глоби Airbnb с 12.5 млн. евро заради незаконни реклами

Париж съди компанията за краткосрочно отдаване на жилища под наем Airbnb за 12.5 млн. евро заради незаконни реклами. Компанията е обвинена, че е включила в сайта си реклами на 1000 нерегистрирани апартамента, като всяко такова включване се наказва с глоба от 12 500 евро. Airbnb отрече твърденията и каза, че отдаващите жилища в Париж са наясно с регистрационния процес. "На мнение сме обаче, че правилата в Париж, които засягат всеки пети парижанин, са неефективни, несъответстващи с реалността и в разрез с европейските разпоредби", посочва компанията в изявление.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Xplora обяви вакантна позиция за Social media marketing specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 252 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3733 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Домусчиев купува "Нова тв"

Пред "Капитал" той заяви, че в момента не води преговори и отказва всякакви коментари

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език