С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 фев 2019, 9:21, 2419 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 февруари)

КЗК наложи 2.6 млн. лева глоби за имитация на кафе Nova Brasilia; Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти; Xplora поема дигиталното обслужване на Aladin Foods; IKEA празнува Св. Валентин и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


КЗК наложи 2.6 млн. лева глоби за имитация на кафе Nova Brasilia

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира две компании за имитация на опаковката на най-продаваното кафе в страната - Nova Brasilia. В случая наистина приликата е огромна. Любопитното е, че компания без история - "Агро фуудс България", се е опитала да копира пазарния лидер, а кафето е било произвеждано от друг познат в кафе сектора участник - производителя на Spetema "Балкам груп". Глобата за първата фирма е минимална - едва 40 хил. лв., заради липсата на данни, а за втората компания - почти 2.6 млн. лв. Производството е образувано по искане на "Якобс Дау Егбертс БГ" и "Якобс Дау Егбертс ОПС БГ".

Подробности за казуса може да прочетете тук>>



Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 февруари)



Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фотограф: Велко Ангелов

От фрийланс проект до най-награждаваната рекламна агенция в IAB MIXX Awards за 2018 г. Това накратко е пътят, който младата компания proof. измина през последната една година. Паралелно агенцията трупа портфолио от клиенти и увеличава екипа си, а фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения. Сега от proof. участват активно в рекламни конкурси и по думите на основателите са пред подписване на договори с три бранда за дигитално и рекламно обслужване на няколко пазара. Към момента клиентското им портфолио включва "Уника България", Skaptoburger & Skaptobara, Infiniti и Dextrophobia Rooms, ЕТЕМ, Neterra.TV и Orno за бранда PEZ.

Повече за историята на агенцията може да прочетете тук>>

Xplora поема дигиталното обслужване на Aladin Foods

Дигиталната агенция Xplora и българската верига за бързо хранене Aladin Foods започват съвместно годишно партньорство. Агенцията ще се грижи за дигиталния маркетинг на компанията, която има над 30 заведения в 11 града в България. "Социалните мрежи и дигиталният инструментариум имат голям потенциал да засилят позиционирането на бранда и представянето на стойностното предложение", коментира Александър Марков, съдружник в Xplora.

IKEA празнува Св. Валентин

В онлайн комуникацията си шведската компания за мебели IKEA в България често залага на похвата маркетинг в реално време, използвайки новините или събитията на деня, за да представи продукти на бранда. Затова и този Св. Валентин компанията не остана безразлична и публикува в социалните мрежи рекламна визия на две десертни лъжици със слоган "Днес не забравяй десерта". Рекламата е дело на агенцията The Smarts, които си партнират с IKEA от началото на 2018 г. Малко по-късно в деня на публикуването й тя попадна и в сайта Ads of the World, който събира най-креативните реклами от цял свят.

Сложното уравнение - пари за обществени медии

БНТ и БНР се финансират с пари от държавния бюджет и то представлява 94% от издръжката им. Между 3 и 4% са приходите от реклама. Законът за радиото и телевизията предвижда двете медии да реализират приход от фонд "Радио и телевизия", който даваше възможност на БНТ и БНР да се финансират освен от държавния бюджет и продажбата на рекламно време и от такси от гражданите и бизнеса. Той обаче никога не започна да работи и остана само на хартия.

Обществените радио и телевизия в България разполагат със 72.5 млн. евро годишно според доклада на EBU. В същото време съизмерими страни разполагат с много по-големи ресурси - Словакия (117 млн. евро), Португалия (216 млн. евро), Хърватия (181 млн. евро), Сърбия (88 млн. евро).

Повече по темата може да прочетете тук>>

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват със 7% през четвъртото тримесечие

Месец след като шведската компания Modern Times Group (MTG) обяви, че е решила да прекрати споразумението си за продажба на "Нова броудкастинг груп" на чешкия инвестиционен фонд PPF на Петр Келнер, дружеството публикува официалния си финансов отчет. Според него приходите на българския бизнес през четвъртото тримесечие на 2018 г. нарастват до 366 млн. шведски крони (34.9 млн. евро). Най-голямата медийна група в България приключва годината също с по-високи приходи спрямо 2017 г. в размер на 1.2 млрд. шведски крони, или 116.9 млн. евро, което представлява органичен ръст от 9.3%.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Twitter ще затегне контрола върху съдържанието

Социалната мрежа Twitter ще предприеме мерки за затягане на контрола върху съдържанието и предпазване на онлайн "жертвите". Това става ясно от интервю на изпълнителния директор на компанията Джак Дорси, според когото цялата Силициева долина се е провалила в мисията си да защити жертвите, като сам си постави средна оценка по отношение на "технологична отговорност".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Първата мащабна рекламна кампания на Vimeo

Видеоплатформата Vimeo лансира първата си голяма рекламна кампания с цел да популяризира услугите си и да се възползва от засиленото търсене на видео съдържание. Кампанията представя проблеми като наудачни първи срещи или претъпкан градски транспорт, а слоганът й гласи "Vimeo може да помогне". Компанията ще инвестира между 10 и 15 млн. долара, включващи външна и онлайн реклама, както и позициониране в някои стрийминг платформи като Hulu и Roku, пише WSJ. Кампанията е дело на агенцията Fig и са насочени към фирми, които целят да създават повече собствено видео съдържание.

Повече по темата и рекламния клип може да видите тук>>

Рекламен бизнес

Париж иска да глоби Airbnb с 12.5 млн. евро заради незаконни реклами

Париж съди компанията за краткосрочно отдаване на жилища под наем Airbnb за 12.5 млн. евро заради незаконни реклами. Компанията е обвинена, че е включила в сайта си реклами на 1000 нерегистрирани апартамента, като всяко такова включване се наказва с глоба от 12 500 евро. Airbnb отрече твърденията и каза, че отдаващите жилища в Париж са наясно с регистрационния процес. "На мнение сме обаче, че правилата в Париж, които засягат всеки пети парижанин, са неефективни, несъответстващи с реалността и в разрез с европейските разпоредби", посочва компанията в изявление.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Xplora обяви вакантна позиция за Social media marketing specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 633 прочитания

Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията

В нея представителите на медиите са БНТ, БНР, "Нова", "Канал 3", "Скат" и изненадващо bTV

13 ное 2019, 608 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Домусчиев купува "Нова тв"

Пред "Капитал" той заяви, че в момента не води преговори и отказва всякакви коментари

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10