С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 фев 2019, 11:17, 3520 прочитания

Новите дрехи на Vogue

Американската медийна група Condé Nast променя бизнес модела си в опит да спаси печатните си издания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Едва 5.2% от глобалните рекламни инвестиции през 2017 г. са насочени към списания, като делът им в медийния микс намалява с всяка следваща година. През 2020 г. прогнозата на медийната агенция Zenith е, че списанията ще успеят да привлекат едва 3.8% от рекламните капиталовложения. Потребителите вече са основно онлайн, а печатните издания имат по-скоро колекционерска стойност, отколкото практична. Затова и оцеляването на големите издателства зависи най-вече от бързата им реакция в посока пълна промяна на бизнес модела, така че да могат да предложат изцяло ново преживяване на читателите си.

Промени отдалеч


Сред най-активните медийни групи, които вървят в посока дигитална трансформация на бизнеса, е американският гигант Condé Nast. Промените за издателя на Vogue, GQ, Wired, Glamour и др. започнаха на високо ниво. Преди да се фокусира върху всяко от изданията в портфолиото си, в края на миналата година компанията направи крачка към обединяването на бизнеса си, който дълги години преди това беше разделен между САЩ с дружеството Condé Nast и Великобритания, където Condé Nast International ръководеше изданията на всички останали пазари. Тогава медийната група обяви, че бизнесът ще се управлява само от един изпълнителен директор с основна цел да изведе компанията отново на печалба до 2020 г.

"Стана ясно, че стремежите ни не са постижими чрез историческата ни структура на управление на две отделни компании, затова стигнахме до заключението, че е време да обединим американския и международния бизнес, за да реализираме пълния потенциал на Condé Nast за нашите аудитории и бизнес партньори", казват от медийната група, цитирани от CNN.

Докато тече преструктурирането обаче, Condé Nast продължава да отчита загуба и в двете дружества. За 2017 г. компанията във Великобритания губи 13.6 млн. паунда в сравнение с печалба от 4.3 млн. паунда година по-рано, пише FT. Приходите за периода също намаляват с 6.6% до 113 млн. паунда. Бизнесът в САЩ пък работи на загуба от 120 млн. долара през 2017 г. според хора, запознати с финансовите показатели на компанията, посочени от FT. Групата не разкрива официално резултатите си.



Модният новатор

Освен управленски промени, американската компания е изправена пред предизвикателството да увеличи рекламните приходи на изданията и трайно да ги позиционира в дигиталното пространство. Най-голямо внимание обърна логично на диаманта в короната - модното издание Vogue с 10.8 млн. читателска аудитория.

Първата стъпка за изданието отново беше централизиране на дейността. През 2017 г. заработи отделно звено в Лондон, което произвежда съдържание за изданието на 21 международни пазара. По този начин компанията цели както намаляване на разходите си, така и да даде възможност на журналистите по света да се фокусират върху създаването на локално съдържание и да ограничи възможностите за дублиране на текстове. През новата структура Vogue споделя още снимки и видеа от над 430 модни ревюта, които отразява всяка година. "Vogue прави много визуална журналистика, което ни дава предимство, защото може да се публикува по целия свят",казва Волфганг Блау, главен дигитален директор на Condé Nast International, цитиран от Digiday.

Медията започна 2019 г. отново с промени, обявявайки старта на Vogue Business, независима от печатното издание изцяло онлайн медия, насочена към професионалисти в сферата на модата. Тя оперира под формата на имейл бюлетин два пъти в седмицата, а в сайта й предоставя архивно съдържание. Екипът на Vogue Business също е базиран в Лондон и вече наброява 21 души, които към момента произвеждат съдържание само на английски език, но до края на година се очаква то да бъде достъпно на още два езика. Изданието е B2B насочено и включва анализи, ексклузивни истории и визуализации на данни от света на модата. По данни на компанията, публикувани в Digiday, бюлетинът към момента има над 7 хил. абоната. Абонаментът е безплатен, като от Vogue Business целят натрупване на аудитория, но не изключват възможността до края на годината да премине към платена версия, превръщайки се в нов канал за приходи на компанията.

Онлайн спасение

Condé Nast предприема поетапни промени и при други свои издания. Този януари например излезе последното печатно списание Glamour в САЩ. Така 80 години след създаването му, женското издание се пренася изцяло онлайн и ще се фокусира върху създаването на видео съдържание.

В средата на 2018 г. пък, след пореден слаб отчетен период за Condé Nast, редица международни медии публикуваха информация, че компанията планира да продаде три от списанията си - Brides, Golf Digest и W. В опитите си да влее нови приходи в компанията, медийната група обяви също, че до края на 2019 г. всички онлайн издания ще преминат към paywall модел, в който читателите ще плащат, за да потребяват цялото онлайн съдържание.

Печатните издания променят бизнес модела си на принципа проба-грешка, но за всички пътят е един, а именно дигитална миграция. Там обаче ги очаква сблъсък с интернет гигантите Facebook и Google, битка, която може да се окаже дори по-трудна от печатния пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1215 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1121 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама

Компания на Кирил Домусчиев придобива "Нова тв"; Най-добрите работодатели бяха отличени във второто издание на Employer Branding Awards; Innovation Explorer 2019 предлага лектори в нестандартни теми; Илия Яков е новият творчески директор в All Channels | Advertising

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица