Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 март)

Агенцията Noble Graphics с нов трети творчески директор; Избраха победителите в конкурса Young Lions Bulgaria 2019; Участвайте в проекта "Европа говори"; Откъде идват парите на Домусчиев за "Нова" и др.

2907 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Агенцията Noble Graphics с нов, трети, творчески директор

Източник: Noble Graphics

Българската рекламна агенция Noble Graphics има трети творчески директор. Позицията вече се заема и от Пенко Котов, който преди това в продължение на пет години оглавява екипа на копирайтърите в компанията. Той се присъединява към екипа на Марсел Леви и Мария Милушева. Преди да стане част от Noble Graphics пък, Котов е бил копирайтър в агенциите New Moment Sofia и Ogilvy. Според Noble Graphics увеличението в състава на творческите директори гарантира специално внимание към проектите на клиентите от портфолиото.

Повече по темата може да прочетете тук>>

WnessTV вече се излъчва и в Украйна

Българската телевизия за здравословен начин на живот и личностно развитие WnessTV вече се излъчва и в Украйна. Тя ще бъде достъпна през YouTv, DivanTV, Prosto TV и CentrTV. "Излъчването на Wness TV в Украйна е основният приоритет на компания ни през 2019 г.", коментира Иван Тодоров, основател и изпълнителен директор на телевизията. В България Wness TV се доставя през повечето оператори в по-големите градове, както и е част от пакетите на Mtel, Vivacom и Bulsatcom. Телевизията е достъпна също в Хърватия, а съдържанието й може да бъде гледано и онлайн.

Избраха победителите в конкурса Young Lions Bulgaria 2019

Младите рекламисти Иван Радуловски и Калоян Тинчев от агенцията Noble Graphics са победители в конкурса Young Lions Bulgaria 2019 – Film, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) в партньорство с Fox Networks Group Bulgaria. Те разполагаха с три дни, за да създадат телевизионен рекламен клип до 30 секунди, който да мотивира към включване в инициативата "Планета или пластмаса?" на National Geographic. Победата на екипа с проекта "Апокалипсисче" им осигурява място в международния конкурс Cannes Young Lions в категория Film, част от най-големия рекламен фестивал в Кан.

Участвайте в проекта "Европа говори"

"Капитал" заедно с още 15 европейски медии стартира проекта "Европа говори" - платформа, която цели да събере хора от целия ЕС с различни политически възгледи и да им даде шанс да дебатират лице в лице.

От днес до изборите за Европейски парламент през май на страницата на "Капитал" и останалите медийни партньори ще намерите въпросник, в които са включени седем въпроса с отговор "да" или "не". След като дадете своя отговор и се регистрирате, ние ще се опитаме да ви свържем с друг участник от друга европейска държава, който е отговорил изцяло по различен начин на изброените въпроси. Това ще се случи в средата на април, след което двамата ще можете да си насрочите среща по имейл.

Повече по темата и самия въпросник може да видите тук>>

Откъде идват парите на Домусчиев за "Нова"

По-голямата част от цената за "Нова телевизия" от 185 млн. евро ще дойде от синдикиран заем. Той е за 100 млн. евро, които са отпуснати от четири банки, които и досега финансират бизнеси на купувачите - братята Кирил и Георги Домусчиеви - Уникредит Булбанк, ДСК и ОББ, както и белгийското поделение на френската банкова група BNP Paribas Fortis.

Остава обаче неясен произходът на останалите 85 млн. евро. Според документите те ще бъдат осигурени от "Адванс медиа груп" чрез заем от прекия му акционер "Адванс медиа партнърс", без обаче да е ясно дали те са собствени средства на групата на Домусчиеви, или идват от друг заем.

Повече по темата може да прочетете тук>>

След Metro КЗК се прицели и във "Фантастико"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) проучва дали веригата "Фантастико" не е нарушила правилата със своя томбола с награди от миналия ноември. Казусът е любопитен, защото идва малко след като "Лидл" внесе жалба срещу българската верига и след като регулаторът, отново по жалба на германския дискаунтър, наложи огромна глоба на Metro от 15 млн. лв. заради сравнителна реклама. В сегашния случай пише, че КЗК се е самосезирала. От "Лидл" казаха за "Капитал", че производството не е по тяхната жалба, но не уточниха по какъв въпрос е техният сигнал срещу "Фантастико" от края на януари.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

YouTube продължава с опитите за модериране на коментарите в платформата

Редица брандове временно спряха рекламните си инвестиции в YouTube заради поредица от сигнали за педофилски коментари под съдържание във видеоплатформата. В опитите си да подобри контрола компанията, собственост на Google, предприе нови мерки. Сред тях е изключването на коментарите под видеа, в които участват малолетни и непълнолетни. След проведено разследване от YouTube са стигнали до извода, че педофилите координират разпространението на нецензурно съдържание основно през коментари във видеа с деца. Компанията обнови и насоките си за рекламиране в платформата и се е свързала с някои от големите рекламодатели и агенции, замразили инвестициите си, за да ги увери, че средата е безопасна, пише AdAge. Сред бойкотиралите YouTube са AT&T, Disney, Epic Games и др.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

AT&T спечели делото за сливане с Time Warner

Американският телеком AT&T спечели делото срещу американското правителство за сливането си с Time Warner на стойност 85.4 млрд. долара. Администрацията на Доналд Тръмп, която опита да блокира сделката, излезе с изявление след решението на апелативния съд във Вашингтон, че няма да го обжалва.

Сделката, която е една от най-големите в историята на технологичния сектор и САЩ, беше обявена още през октомври 2016 г., но заради концентрацията на медийна сила в една компания имаше опити от страна на правителството да бъде спряна.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Бъдещето на новините

Гражданите не вярват на журналистите, политиците ги притискат все повече и повече, пари няма, работата е много – но добрата журналистика става все по-добра и това е повод за оптимизъм. Това е изводът от доклада на Reuters за изучаване на журналистиката и Оксфордския университет, който показва пет извода, които ще определят бъдещето на новините, пише "Дневник".

Проучването показва още, че медийната свобода намалява дори в държави, които по традиция са либерални демокрации. Вече няма значение дали политиците са демократично избрани, или са автократи – и двете страни използват "фалшивите новини" като претекст да нападат медиите и да не приемат критика.

Всички изводи може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Равенство по време на оскари

В дните след връчването на наградите "Оскар" гореща тема бяха не само победителите и отличените филми, но и рекламните клипове по време на церемонията. Тази година в телевизионните паузи в САЩ преобладаваше образът на силните и независими жени. Сред най-коментираните реклами е клипът на Nike, озаглавен "Мечтай по-лудо" (Dream Crazier), в който водеща е темата за предизвикателствата пред жените в спорта, а разказвач е тенисистката Серена Уилямс. Слоганът на рекламата е "Ако искат да те нарекат луд, добре. Покажи им на какво е способен лудият" и е продължение на излъчения през септември клип "Мечтай лудо" (Dream Crazy), в който участва американският куотърбек Колин Каперник.

IBM, Cadillac и Budweiser също избраха да поставят в центъра на комуникацията си жените. В рекламата на технологичната компания участва активистката, поставила началото на #MeТoo движението, Тарана Бърк. Cadillac популяризира своя SUV модел през поредици от реклами с жени шофьори и с мотото #RiseAbove. В силен и доминиращ образ е представена Чарлийз Терон в рекламата на Budweiser, която беше излъчена и по време на спортното събитие Superbowl.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK