С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 5 мар 2019, 16:00, 7754 прочитания

Домусчиев поиска от КЗК да разреши сделката за "Нова тв"

След първата забрана за покупка от страна на Петр Келнер, сега регулаторът ще трябва да извърти позицията си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Братята Кирил и Георги Домусчиеви са поискали от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да им разреши да купят "Нова тв" и онлайн бизнеса в групата. Това става ясно от публикувано на сайта на КЗК съобщение за образувано производство. Регулаторът по закон има пет седмици да разреши или не сделката. Казусът е любопитен, тъй като КЗК не разреши на първия избран купувач на телевизията - чешкият милиардер Петр Келнер, с абсурдния мотив, че българската медиа има много голям пазарен дял, а бъдещият собственик също е финансово силен. Все аргументи, които са валидни и в момента.

Втори опит за сделка


На 22 февруари беше обявено, че "Адванс медиа груп" и шведската медийна група Modern Times Group (MTG) са подписали договор за продажба на дружеството "Нова броудкастинг груп", собственик на "Нова тв". Стойността на сделката е 185 млн. евро. Споразумението предвижда българската компания да придобие 100% от "Нова телевизия" и мажоритарен дял в "Нет инфо".

Advance Media Group е дъщерно дружество на компанията "Адванс пропъртис" ООД, която е собственост на българските предприемачи Кирил Домусчиев и Георги Домусчиев.
Очаква се приключването на сделката да е през второто тримесечие на 2019 г.

Още в началото на миналата година шведската MTG официално обяви, че продава медийния си бизнес в България на PPF Group, управлявана от най-богатия чех Петр Келнер. В средата на лятото миналата година милиардерът завърши закупуването на норвежкия телеком Telenor в Централна и Източна Европа, което включва пазарите в България, Унгария, Черна гора и Сърбия.



Няколко месеца по-късно през юли КЗК спря сделката за продажбата на "Нова" на PPF. Като аргумент за това комисията посочи, че значителният брой средства за масова информация, с които ще разполага обединената група, ще ѝ даде съществено предимство пред останалите участници, предоставящи медийни услуги. КЗК никога дотогава не беше блокирала подобна сделка, а аргументите й бяха абсурдни - накратко, че "Нова броудкастинг груп" има голям пазарен дял. Иначе казано, комисията тогава направи много бърза и ефективна демонстрация, че никой няма да купи медийната група без одобрението на властта.

Така в началото на годината преговорите между МТG и PPF Group на чешкия милиардер Петр Келнер за продажбата на "Нова броудкастинг груп" се провалиха. И той дори оттегли жалбата си срещу КЗК.

"Нова броудкастинг груп" АД притежава най-голямата медийна група в България. В портфолиото на компанията влизат седем телевизионни канала – "Нова", "Кино Нова", Diema, Diema Sport, Diema Sport 2, Diema Family и най-голямата онлайн група Netinfo. Част от нея са имейл платформата abv.bg, платформата за видеосъдържание Vbox7, Vesti.bg, Dariknews.bg, Sinoptik.bg, Edna.bg, Gong.bg, Grabo.bg, Trendo.bg и др. Компанията притежава още радио Nova News и 35% от издателската група AtticaEVA. По данни на "Nielsen Admosphere България" "Нова броудкастинг груп" достига до 42% от аудиторията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 1198 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1338 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Онлайн медии срещу "закона Пеевски"

Изискванията му застрашават съществуването на издържащи се от дарения на читателите издания

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10