🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Foodpanda дебне в YouTube

Честото показване на реклами на доставчикa на храна провокира организирането на протест във Facebook

Близо 14 хил. души във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda
Близо 14 хил. души във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda
Близо 14 хил. души във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda    ©  Надежда Чипева
Близо 14 хил. души във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Пускайки си видео в YouTube, вероятността човек да види реклама преди началото му е голяма. Почти толкова голям е и шансът в България тази реклама да бъде именно на Foodpanda. Платформата за поръчка и доставка на храна вероятно неведнъж е използвала 6-те секунди преди началото на видеото, за да предложи на потребителите да свалят приложението й или да си поръчат обяд от конкретен ресторант.

Зачестилото показване на кратките pre-roll реклами, които не могат да бъдат прескочени, обаче доведе до организирането на събитие във Facebook, озаглавено "Национален протест срещу рекламите на Foodpanda". Макар то да следваше вълната от поредицата измислени и шеговити концерти и събития, разпространили се в мрежата напоследък, вниманието към него беше много по-голямо. Близо 14 хил. потребители във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda. Все пак реални действия нямаше, но реакцията на потребителите може да послужи за ясен сигнал и обратна връзка към Foodpanda (а и други компании) за управлението на рекламните кампании онлайн.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.