Foodpanda дебне в YouTube
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Foodpanda дебне в YouTube

Близо 14 хил. души във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda

Foodpanda дебне в YouTube

Честото показване на реклами на доставчикa на храна провокира организирането на протест във Facebook

7604 прочитания

Близо 14 хил. души във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda

© Надежда Чипева


Пускайки си видео в YouTube, вероятността човек да види реклама преди началото му е голяма. Почти толкова голям е и шансът в България тази реклама да бъде именно на Foodpanda. Платформата за поръчка и доставка на храна вероятно неведнъж е използвала 6-те секунди преди началото на видеото, за да предложи на потребителите да свалят приложението й или да си поръчат обяд от конкретен ресторант.

Зачестилото показване на кратките pre-roll реклами, които не могат да бъдат прескочени, обаче доведе до организирането на събитие във Facebook, озаглавено "Национален протест срещу рекламите на Foodpanda". Макар то да следваше вълната от поредицата измислени и шеговити концерти и събития, разпространили се в мрежата напоследък, вниманието към него беше много по-голямо. Близо 14 хил. потребители във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda. Все пак реални действия нямаше, но реакцията на потребителите може да послужи за ясен сигнал и обратна връзка към Foodpanda (а и други компании) за управлението на рекламните кампании онлайн.

За забавление и промяна

С увеличението на инвестициите в дигиталните канали и данните, с които компаниите разполагат за потребителите си, новата мантра в бранша е, че рекламите трябва да бъдат ненатрапчиви, да намират клиентите, когато имат нужда от тях, и да бъдат в тяхна помощ. Потребителите от своя страна, затрупани от информация, стават все по-чувствителни към спонсорираното съдържание, което виждат. Въпреки това обаче подобна масова реакция срещу конкретни реклами е по-скоро прецедент. Организаторът на събитието във Facebook разказва пред "Капитал", че от една страна, е решил да направи събитието заради многобройните пъти, в които е виждал реклама на Foodpanda в YouTube, но и с цел забавление. "Счетох, че ще е много смешно, ако някой организира протест. Особено на фона на всичко останало. След това беше надеждата да бъде видяно от човека или хората, които се грижат за планирането на рекламите им", казва още той.

На неговото мнение се оказват още почти 14 хил. души и така събитието наистина успява да стигне до Foodpanda. От компанията коментираха пред "Капитал", че рекламните им активности в социалните мрежи за близо 40 държави, включително и България, се поддържат и управляват от централния им офис в Берлин. На локално ниво пък след разпространяването на протеста от Foodpanda не предприемат нищо, освен да следят дискусията и коментарите на потребителите. "Ние сме редовен и коректен рекламодател и не правим нищо нередно или незаконно", казват още те.

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете краткия въпросник долу:

Има ли решение

Рекламите за поръчка и доставка на храна се показват както на десктоп, така и на мобилни устройства. Потребителите с инсталиран софтуер за блокиране ограничават показването им само на десктоп, но не и на безжични устройства. От страна на рекламодателя път честотата на показвания може да се ограничи през платформата на Google, собственик на YouTube, за управление на реклами. Компаниите имат опция да зададат колко най-много пъти да се покаже конкретно съобщение на един потребител за ден, седмица или месец. На въпроса дали умишлено засилват присъствието в YouTube от Foodpanda отговарят, че в действителност е точно обратното. "Съвместно с Google работим в посока оптимизиране и подобряване на честотата на показване към потребителите на социалната мрежа. В крайна сметка YouTube е платформа, която също се издържа от реклама и рекламодатели като нас. Ако няма рекламодатели, няма да има и платформа", коментират от компанията.

В тази връзка организаторът на събитието е категоричен, че дали ще повториш името на марката стотици пъти в рамките на една реклама, или ще повториш рекламата стотици пъти в рамките на един ден е едно и също. "Никой не обича първото и не виждам причина някой да хареса второто, така че моят съвет би бил да оптимизират честотата, с която се показват рекламите им. А ако честотата е търсен ефект – да си зададат въпроса дали казват правилно това, което искат да кажат, щом се налага да го повторят стотици пъти", допълва той в заключение.

Реклама на Foodpanda в YouTube

Пускайки си видео в YouTube, вероятността човек да види реклама преди началото му е голяма. Почти толкова голям е и шансът в България тази реклама да бъде именно на Foodpanda. Платформата за поръчка и доставка на храна вероятно неведнъж е използвала 6-те секунди преди началото на видеото, за да предложи на потребителите да свалят приложението й или да си поръчат обяд от конкретен ресторант.

Зачестилото показване на кратките pre-roll реклами, които не могат да бъдат прескочени, обаче доведе до организирането на събитие във Facebook, озаглавено "Национален протест срещу рекламите на Foodpanda". Макар то да следваше вълната от поредицата измислени и шеговити концерти и събития, разпространили се в мрежата напоследък, вниманието към него беше много по-голямо. Близо 14 хил. потребители във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda. Все пак реални действия нямаше, но реакцията на потребителите може да послужи за ясен сигнал и обратна връзка към Foodpanda (а и други компании) за управлението на рекламните кампании онлайн.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK