С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 мар 2019, 16:53, 5294 прочитания

Foodpanda дебне в YouTube

Честото показване на реклами на доставчикa на храна провокира организирането на протест във Facebook

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пускайки си видео в YouTube, вероятността човек да види реклама преди началото му е голяма. Почти толкова голям е и шансът в България тази реклама да бъде именно на Foodpanda. Платформата за поръчка и доставка на храна вероятно неведнъж е използвала 6-те секунди преди началото на видеото, за да предложи на потребителите да свалят приложението й или да си поръчат обяд от конкретен ресторант.

Зачестилото показване на кратките pre-roll реклами, които не могат да бъдат прескочени, обаче доведе до организирането на събитие във Facebook, озаглавено "Национален протест срещу рекламите на Foodpanda". Макар то да следваше вълната от поредицата измислени и шеговити концерти и събития, разпространили се в мрежата напоследък, вниманието към него беше много по-голямо. Близо 14 хил. потребители във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda. Все пак реални действия нямаше, но реакцията на потребителите може да послужи за ясен сигнал и обратна връзка към Foodpanda (а и други компании) за управлението на рекламните кампании онлайн.


За забавление и промяна

С увеличението на инвестициите в дигиталните канали и данните, с които компаниите разполагат за потребителите си, новата мантра в бранша е, че рекламите трябва да бъдат ненатрапчиви, да намират клиентите, когато имат нужда от тях, и да бъдат в тяхна помощ. Потребителите от своя страна, затрупани от информация, стават все по-чувствителни към спонсорираното съдържание, което виждат. Въпреки това обаче подобна масова реакция срещу конкретни реклами е по-скоро прецедент. Организаторът на събитието във Facebook разказва пред "Капитал", че от една страна, е решил да направи събитието заради многобройните пъти, в които е виждал реклама на Foodpanda в YouTube, но и с цел забавление. "Счетох, че ще е много смешно, ако някой организира протест. Особено на фона на всичко останало. След това беше надеждата да бъде видяно от човека или хората, които се грижат за планирането на рекламите им", казва още той.

На неговото мнение се оказват още почти 14 хил. души и така събитието наистина успява да стигне до Foodpanda. От компанията коментираха пред "Капитал", че рекламните им активности в социалните мрежи за близо 40 държави, включително и България, се поддържат и управляват от централния им офис в Берлин. На локално ниво пък след разпространяването на протеста от Foodpanda не предприемат нищо, освен да следят дискусията и коментарите на потребителите. "Ние сме редовен и коректен рекламодател и не правим нищо нередно или незаконно", казват още те.



"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете краткия въпросник долу:


Има ли решение

Рекламите за поръчка и доставка на храна се показват както на десктоп, така и на мобилни устройства. Потребителите с инсталиран софтуер за блокиране ограничават показването им само на десктоп, но не и на безжични устройства. От страна на рекламодателя път честотата на показвания може да се ограничи през платформата на Google, собственик на YouTube, за управление на реклами. Компаниите имат опция да зададат колко най-много пъти да се покаже конкретно съобщение на един потребител за ден, седмица или месец. На въпроса дали умишлено засилват присъствието в YouTube от Foodpanda отговарят, че в действителност е точно обратното. "Съвместно с Google работим в посока оптимизиране и подобряване на честотата на показване към потребителите на социалната мрежа. В крайна сметка YouTube е платформа, която също се издържа от реклама и рекламодатели като нас. Ако няма рекламодатели, няма да има и платформа", коментират от компанията.

В тази връзка организаторът на събитието е категоричен, че дали ще повториш името на марката стотици пъти в рамките на една реклама, или ще повториш рекламата стотици пъти в рамките на един ден е едно и също. "Никой не обича първото и не виждам причина някой да хареса второто, така че моят съвет би бил да оптимизират честотата, с която се показват рекламите им. А ако честотата е търсен ефект – да си зададат въпроса дали казват правилно това, което искат да кажат, щом се налага да го повторят стотици пъти", допълва той в заключение.

Реклама на Foodpanda в YouTube

Реклама на Foodpanda в YouTube


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1005 прочитания

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2204 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 март)

Онлайн медии срещу "закона Пеевски"; Идва ли краят на рекламния дуопол на Google и Facebook; Mondelez International в избор на глобална творческа агенция; Предстоящи обучения и др.

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10