С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 мар 2019, 16:53, 5971 прочитания

Foodpanda дебне в YouTube

Честото показване на реклами на доставчикa на храна провокира организирането на протест във Facebook

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пускайки си видео в YouTube, вероятността човек да види реклама преди началото му е голяма. Почти толкова голям е и шансът в България тази реклама да бъде именно на Foodpanda. Платформата за поръчка и доставка на храна вероятно неведнъж е използвала 6-те секунди преди началото на видеото, за да предложи на потребителите да свалят приложението й или да си поръчат обяд от конкретен ресторант.

Зачестилото показване на кратките pre-roll реклами, които не могат да бъдат прескочени, обаче доведе до организирането на събитие във Facebook, озаглавено "Национален протест срещу рекламите на Foodpanda". Макар то да следваше вълната от поредицата измислени и шеговити концерти и събития, разпространили се в мрежата напоследък, вниманието към него беше много по-голямо. Близо 14 хил. потребители във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda. Все пак реални действия нямаше, но реакцията на потребителите може да послужи за ясен сигнал и обратна връзка към Foodpanda (а и други компании) за управлението на рекламните кампании онлайн.


За забавление и промяна

С увеличението на инвестициите в дигиталните канали и данните, с които компаниите разполагат за потребителите си, новата мантра в бранша е, че рекламите трябва да бъдат ненатрапчиви, да намират клиентите, когато имат нужда от тях, и да бъдат в тяхна помощ. Потребителите от своя страна, затрупани от информация, стават все по-чувствителни към спонсорираното съдържание, което виждат. Въпреки това обаче подобна масова реакция срещу конкретни реклами е по-скоро прецедент. Организаторът на събитието във Facebook разказва пред "Капитал", че от една страна, е решил да направи събитието заради многобройните пъти, в които е виждал реклама на Foodpanda в YouTube, но и с цел забавление. "Счетох, че ще е много смешно, ако някой организира протест. Особено на фона на всичко останало. След това беше надеждата да бъде видяно от човека или хората, които се грижат за планирането на рекламите им", казва още той.

На неговото мнение се оказват още почти 14 хил. души и така събитието наистина успява да стигне до Foodpanda. От компанията коментираха пред "Капитал", че рекламните им активности в социалните мрежи за близо 40 държави, включително и България, се поддържат и управляват от централния им офис в Берлин. На локално ниво пък след разпространяването на протеста от Foodpanda не предприемат нищо, освен да следят дискусията и коментарите на потребителите. "Ние сме редовен и коректен рекламодател и не правим нищо нередно или незаконно", казват още те.



"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете краткия въпросник долу:


Има ли решение

Рекламите за поръчка и доставка на храна се показват както на десктоп, така и на мобилни устройства. Потребителите с инсталиран софтуер за блокиране ограничават показването им само на десктоп, но не и на безжични устройства. От страна на рекламодателя път честотата на показвания може да се ограничи през платформата на Google, собственик на YouTube, за управление на реклами. Компаниите имат опция да зададат колко най-много пъти да се покаже конкретно съобщение на един потребител за ден, седмица или месец. На въпроса дали умишлено засилват присъствието в YouTube от Foodpanda отговарят, че в действителност е точно обратното. "Съвместно с Google работим в посока оптимизиране и подобряване на честотата на показване към потребителите на социалната мрежа. В крайна сметка YouTube е платформа, която също се издържа от реклама и рекламодатели като нас. Ако няма рекламодатели, няма да има и платформа", коментират от компанията.

В тази връзка организаторът на събитието е категоричен, че дали ще повториш името на марката стотици пъти в рамките на една реклама, или ще повториш рекламата стотици пъти в рамките на един ден е едно и също. "Никой не обича първото и не виждам причина някой да хареса второто, така че моят съвет би бил да оптимизират честотата, с която се показват рекламите им. А ако честотата е търсен ефект – да си зададат въпроса дали казват правилно това, което искат да кажат, щом се налага да го повторят стотици пъти", допълва той в заключение.

Реклама на Foodpanda в YouTube

Реклама на Foodpanda в YouTube


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 1292 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1370 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 март)

Онлайн медии срещу "закона Пеевски"; Идва ли краят на рекламния дуопол на Google и Facebook; Mondelez International в избор на глобална творческа агенция; Предстоящи обучения и др.

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

Фотограф под прикритие

Мартин Пар показва сатиричния си поглед към туризма с изложбата "Този малък свят"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10