Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 март)

Онлайн медии срещу "закона Пеевски"; Идва ли краят на рекламния дуопол на Google и Facebook; Mondelez International в избор на глобална творческа агенция; Предстоящи обучения и др.

2942 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Онлайн медии срещу "закона Пеевски"

Шест независими български онлайн медии - "Тоест" (toest.bg), вестник "К" (kweekly.bg), "Терминал 3" (terminal3.bg), "Маргиналия" (marginalia.bg), "КлинКлин" (klinklin.bg) и "Биволъ" (bivol.bg), изпратиха писмо до министъра на културата Боил Банов. С него те го информират, че промененият от тази година Закон за задължителното депозиране на печатни и други произведения, по-известен като "закона Пеевски", застрашава сериозно съществуването им, тъй като има вероятност да изпаднат в ситуация да подадат декларации с непълно съдържание, което ще бъде неспазване на закона. За нарушенията му са предвидени глоби - от 10 до 15 хил. лв. при първо и 20-30 хил. лв. при повторно.

Повече подробности по темата може да прочетете тук>>

Домусчиев поиска от КЗК да разреши сделката за "Нова тв"

Братята Кирил и Георги Домусчиеви са поискали от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да им разреши да купят "Нова тв" и онлайн бизнеса в групата. Това става ясно от публикувано на сайта на КЗК съобщение за образувано производство. Регулаторът по закон има пет седмици да разреши или не сделката. Казусът е любопитен, тъй като КЗК не разреши на първия избран купувач на телевизията - чешкия милиардер Петр Келнер, с абсурдния мотив, че българската медия има много голям пазарен дял, а бъдещият собственик също е финансово силен. Все аргументи, които са валидни и в момента.

Повече по темата може да прочетете тук>>

КЗК проверява компанията за споделени пътувания "Такси Максим"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е открила производство срещу руската компания за споделени пътувания "Такси Максим". То е по Закона за защита на конкуренцията, а регулаторът не е публикувал подробна информация.

По всичко личи обаче, че "Такси Максим" ще мине през същата процедура, по която мина и американската Uber в България, след като двете предоставят на практика една и съща услуга. В производството не е упоменат инициатор, което най-вероятно означава, че КЗК се е самосезирала.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Обучения:

Изготвяне на атрактивни презентации

Платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts организира обучение за изготвяне на презентации и атрактивното представяне на информация в тях с лектор Борис Христов, основател на презентационна агенция 356labs и PowerPoint MVP. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни - 9, 12, 19 и 23 април 2019 г., с продължителност по четири часа всеки ден. Курсът ще покрие теми като как се създават по-бързо отличаващи се слайдове, визуализация на данни в презентациите и др., а цената му е 540 лв. без ДДС.

Повече за обучението може да видите тук>>

Творчески майсторски клас с Мартин Димитров

Отново в рамките на Praktika ще се проведе творчески майсторски клас с лектор Мартин Димитров, основател и творчески директор на рекламната агенция Nitram. Програмата е насочена към рекламисти, които искат да надградят творческите си умения, а сред темите в обучението ще бъдат представени техники за произвеждане количество качествени идеи при ограничено време, приоритизиране на творческия процес, изваждане на инсайт и как се защитават идеите. Курсът започва на 21 март и ще продължи четири седмици с полудневни сесии всеки четвъртък. Цената му е 550 лв. без ДДС.

Курс за визуални ефекти

WorldWide FX, част от Nu Boyana Film Studios, организира безплатен курс по 2D Compositing. По време на обучението участниците ще се запознаят с техники за създаването и прилагането на различни визуални ефекти. Курсът ще бъде изцяло на български език и ще се води от специалисти в сферата на визуалните ефекти, работили по разнообразни холивудски продукции. Обучението на WorldWide FX започва на 7 май и е с продължителност три месеца, като лекциите са целодневни и се провеждат в делничните дни. Крайният срок за кандидатстване е 13 април като желаещите да се включат трябва да изпратят CV на [email protected].

Повече за обучението може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Идва ли краят на рекламния дуопол на Google и Facebook

Фотограф: Dado Ruvic

Според данни на Emarketer през 2017 г. двете платформи държат над 58% от интернет рекламата в САЩ, а година по-късно делът им е 56% и до 2020 г. ще продължава да намалява. Третото място сред най-големите интернет гиганти пък трайно зае онлайн търговецът Amazon. Ако преди половин година прогнозата за 2019 г. е била Amazon да отчете 7.23 млрд. долара приходи от реклами, то според новите данни те ще се равняват на 11.33 млрд. долара, което е с над 50% повече в сравнение с 2018 г. През 2020 г. очакванията на eMarketer са компанията да привлече 15.01 млрд. долара, или с 33% повече в сравнение с година по-рано.

Повече данни за пазара на интернет реклама може да видите тук>>

Google обяви промени в програматик закупуването на реклами

Интернет гигантът обяви, че до края на годината платформата за управление на реклами Google Ad Manager ще работи вече само с first price аукцион, що се отнася до програматик закупуването на реклама. Промените вероятно ще оскъпят рекламите поне докато специалистите свикнат с новия модел на ценообразуване, пише AdAge. Към момента платформата работеше по модела second-price аукцион. Така например, ако двамата рекламодатели наддават за едно и също рекламно пространство и единият предлага 5 долара, а другият 3 долара, първият ще спечели аукциона, но ще трябва да заплати 3.01 долара. С промените въпросният рекламодател ще трябва да заплати сумата, с която е наддал, а именно 5 долара.

Повече за промените може да прочетете тук>>

Марк Зукърбърг представи нова визия за бъдещето на Facebook

Основателят и изпълнителен директор на Facebook представи в свой пост в социалната мрежа плана си за бъдещето на платформата. Според Марк Зукърбърг основният фокус ще пада върху поверителността на платформите и повече внимание върху приложенията за лични разговори.

В поста си Зукърбърг обръща внимание на няколко конкретни насоки: лични разговори, криптирани съобщения, давност на написаното в чатове, безопасност на услугите, повече свързаност между различните приложения на Facebook и сигурност при съхранението на данните.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

AT&T обедини част от бизнесите си в Холивуд

Само дни след окончателния край по закупуването на Time Warner AT&T предприе първите стъпки за консолидирането на бизнесите си в Холивуд. Компанията ще създаде ново звено, което да обединява HBO и TNT. То ще бъде управлявано от Робърт Грийнблат – външен човек, който е бивш председател на NBC Entertainment и има в резюмето си създадени няколко хитови сериала през последното десетилетие като Californication и Dexter. Новото звено ще носи името WarnerMedia Entertainment и ще има повече от голям отпечатък в Холивуд и на малкия екран.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Vivendi може да продаде половината от музикалния лейбъл Universal

Американският фонд KKR и китайският технологичен гигант Tencent разглеждат поотделно възможности да закупят половината от Universal Music, който е най-големият музикален лейбъл в света и е собственост на Vivendi. Подобна сделка би могла да бъде на стойност до 25 млрд. долара, след като последните оценки на UMG сочат, че компанията струва около 50 млрд. долара, пише Reuters, като се позовава на два свои източника. Групата трябва да се спре на банки през март, през които да премине частичната продажба на UMG, а изборът на купувач и сключването на потенциалната сделка трябва да бъдат обявени през второто тримесечие на годината.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Budweiser промени рекламите си от 50-те години по повод 8 март

Американският бирен бранд промени редица от печатните си реклами от 50-те и 60-те години за кампания, посветена на международния ден на жената. Плакатите от средата на миналия век представят мъжете като основни консуматори на бирата, а жената в ролята на домакиня. Новите реклами, публикувани на страниците на The New York Times, Chicago Tribune и Los Angeles Times, поставят жената в центъра на комуникацията и нейният личен избор, разваляйки стереотипите за консумацията на бира и извеждайки на преден план равенството между половете. Кампанията, дело на агенцията VaynerMedia, ще се развие и онлайн.

Автор: Budweiser
Автор: Budweiser

Mondelez International в избор на глобална творческа агенция

Американският производител на пакетирани храни, сред които Oreo, Belvita, Milka и др., преразглежда работата на творческите си агенции на ниво холдинг, пише AdAge. Към момента Mondelez International работи с различни агенции от комуникационните групи на Interpublic Group, WPP и Dentsu Aegis Network. "Непрекъснато преразглеждаме практиките и партньорствата ни, за да сме сигурни, че сме подготвени за бъдещето. С нова стратегия за растеж и нов оперативен модел поставяме дигиталните комуникации в центъра", пишат от компанията, цитирани от AdAge. Mondelez е един от най-големите рекламодатели с 1.25 млрд. долара инвестиции за 2017 г., които обаче са с над 10% по-малко в сравнение с предходната година.

TBI Bank обяви вакантна позиция за Chief storytelling officer в отдел "Корпоративни комуникации".

Advent Group обяви вакантна позиция за Data scientist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK