С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 мар 2019, 9:27, 2683 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 март)

Редица световни брандове заснемат телевизионните си реклами в България; Foodpanda дебне в YouTube; United Partners ще обслужва комуникациите на Fjällräven в България; Васил Христов е новият изпълнителен директор на ABC Comms; Обладаната реклама на Reebok и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Редица световни брандове заснемат телевизионните си реклами в България

Страната ни се превръща в атрактивна дестинация за заснемане на редица телевизионни реклами, които впоследствие се адаптират в Западна Европа. Ключово предимство при избора на рекламодателите и агенциите освен значително по-ниската цена е разнообразието от декори за снимки и бързината на работа. Зад рекламните продукции на някои от най-големите международни брандове пък стои българското студио B2Y Productions, част от Nu Boyana Film Studios.

За три години от основаването на компанията екипът е работил още върху кампании на Mercedes, Smart, Posche, Toyota, Lidl, Orange, A1, Virgin Mobile и други, като по-голямата част от рекламите са насочени към английския и немския пазар и по-малко към Франция, Испания или САЩ.
Повече за модела на работа и някои от кампаниите може да видите тук>>



Foodpanda дебне в YouTube

Зачестилото показване на кратките pre-roll реклами на Foodpanda в YouTube, които не могат да бъдат прескочени, доведе до организирането на събитие във Facebook, озаглавено "Национален протест срещу рекламите на Foodpanda". Макар то да следваше вълната от поредицата измислени и шеговити концерти и събития, разпространили се в мрежата напоследък, вниманието към него беше много по-голямо. Близо 14 хил. потребители във Facebook проявиха интерес или заявиха, че на 10 март ще присъстват на протеста пред офиса на Foodpanda. Все пак реални действия нямаше, но реакцията на потребителите може да послужи за ясен сигнал и обратна връзка към Foodpanda (а и други компании) за управлението на рекламните кампании онлайн.
Повече по темата може да прочетете тук>>


United Partners ще обслужва комуникациите на Fjällräven в България


Шведският бранд за спортна екипировка Fjällräven избра United Partners за своя комуникационната агенция в България. Компанията отваря първия си магазин в страната през март, а цел на агенцията ще бъде да повиши информираността за марката и нейните продукти. Част от портфолиото на Fjällräven е популярната раница Kånken.

Васил Христов е новият изпълнителен директор на ABC Comms


Българската комуникационна агенция ABC Comms има нов изпълнителен директор. Васил Христов оглавява екипа на компанията, която предлага PR, рекламни и дигитални решения. Той има дългогодишен опит в сферата на комуникациите, като кариерата му започва като журналист, а през 2014 г. става продуцент в Българската национална телевизия и работи по проектите "Денят започва с култура", "Лачените обувки на българското кино", "Аполония" и някои международни проекти . През последната година, преди да оглави ABC Comms, той заема позицията директор "Комуникации" на Нов български университет.

Стефан Хранов става водещ в предаването "За града" на bTV Radio


От водещ на новините в радиостанциите на bTV Radio Group сега Стефан Хранов се присъединява към екипа на следобедното предаване "За града", част от авторските продукции на радиото. Той има над 15 години опит в медиите, работейки като репортер и впоследствие редактор с ресор международни новини, радиоводещ и коментатор на събития, новинар, продуцент на обзорно предаване и главен редактор на Z-Rock.bg. Хранов завършва бакалавърска степен специалност "Философия" в СУ "Св. Климент Охридски".

Събитие: Комуникационните предизвикателства пред фарма индустрията

На 22 март в споделеното работно пространство SOHO ще се проведе първата от поредица дискусии Comms Talks, организирани съвместно с Европейската асоциация на комуникационните директори. Тя ще бъде фокусирана върху комуникационните стратегии във фармацевтичната индустрия, доколко посланията достигат до аудиторията и други предизвикателства, с които компаниите от сферата се сблъскват. Събитието е безплатно и е насочено към медии, PR и рекламни агенции, вътрешни комуникационни отдели и др., а модератор на дискусията ще бъде Елена Матеева, мениджър "Комуникации с медии" в "Софарма".
Повече за събитието може да видите тук>>

Делото срещу генералния директор на БНТ беше отложено за седми път

За пореден път в сряда беше отложено заседанието по делото срещу генералния директор на БНТ Константин Каменаров за шофиране в нетрезво състояние. Този път причината е заболяване на един от тримата съдии от състава - младши съдия Габриела Лазарова.

Следващото заседание е насрочено на 25 март. Това е седмото отлагане на заседание по делото срещу Каменаров от началото на процеса пред Софийския градски съд преди около година
Повече по темата може да прочетете тук>>

Number One Adv е сред топ 100 европейски дистрибутори според PSI

Българската компания Number One Adv попада в топ 100 на годишната класация за европейски дистрибутори на рекламни материали, организирана от Promotional Product Service Institute (PSI). Фирмата е единственият български представител в класацията за 2018-2019 г. Германската PSI е най-голямата европейска асоциация в сферата, с над 6 хил. члена, сред които редица вносители, дистрибутори, консултанти и агенции.

Дигитален бизнес

Двама висши мениджъри на Facebook напускат след обявената от Марк Зукърбърг реформа

Това са Крис Кокс, който беше главен продуктов мениджър, и Крис Даниълс, който отговаряше за приложението WhatsApp.

Кокс беше един от първите инженери на компанията и на практика дясната ръка на Зукърбърг. При реорганизация миналата година той беше поставен начело на приложенията Instagram, WhatsApp и Messenger, а оставката му идва дни след най-тежкия срив в историята на компанията, когато имаше проблеми с достъпа до платформата и до трите приложения.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Европейските антитръстови органи насочват вниманието си към Amazon

Европейският комисар за конкуренцията Маргрете Вестагер започва предварително разследване срещу Amazon, като подчерта, че то е фокусирано върху използването на данни от ритейл гиганта и начина, по който той изпълнява хибридна роля като търговец и същевременно като платформа за други търговци. Фокусът на разследването ще е върху това дали американската компания злоупотребява с господстващото си положение в онлайн търговията, като събира данни от конкурентите си и след това ги използва, за да засили продажбата на собствените си стоки.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

СЗО призова за пълна забрана за реклами на цигари в спорта

Правителствата да забранят на тютюневите компании да се рекламират в спорта, настоява Световната здравна организация (СЗО), пише "Дневник". Призивът е ограничението да обхване всички свързани маркетингови дейности, включително организиране на промоции и спонсорства на отделни събития. В съобщението си СЗО уточнява, че забраната трябва да обхване също Формула 1 и MotoGP.

Наскоро "Бритиш американ табако" (БАТ) обяви партньорство с "Макларън" във Формула 1. Тютюневият холдинг използва вратичка, за да заобиколи правилата, като рекламира продукти с намален риск за здравето – нагреваемите цигари.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Kantar обединява всичките си брандове под едно име

Агенцията за проучвания, данни и консултации Kantar, част от комуникационния гигант WPP, ще обедини всичките си услуги и звена под един бранд. Kantar Millward Brown, Kantar Health, Kantar Consulting и Lightspeed Research вече ще бъдат под общото име Kantar. От компанията коментират пред специализираното издание AdWeek, че през последните години работят в посока консолидация. Затова и през 2016 г. Kantar намали брандовете в групата от 18 на 12, а от миналата година останаха само девет.

Обладаната реклама на Reebok

Американският спортен бранд Reebok лансира нов рекламен клип с неочакван обрат. Ако в началото видеото започва по-скоро като типична реклама на спортни продукти, представяща напрегнат вечерен баскетболен мач на открито, то в развръзката му се появява нова фигура, която променя цялата игра и обладава публиката. Зловещата до известна степен реклама е дело на Venables Bell & Partners.



Свободни позиции:

Matrix Global обави вакантни позиции за маркетинг координатор и специалист "Социални мрежи".

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Проектът "Европа говори" цели да събере хора с различни политически възгледи от цяла Европа, за да разговарят лице в лице. Ако искате да участвате, попълнете въпросника:

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни)

Разчистването в "Нова" продължава; БНТ потъва с над половин милион на месец; Йоана Панчева е новият изпълнителен директор на guts&brainsDDB; Забавен ръст на глобалните рекламни инвестиции и др.

18 юни 2019, 1040 прочитания

СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР

До финалния етап на състезанието са допуснати петима кандидати

17 юни 2019, 1654 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Конкурсът за генерален директор на БНР ще се проведе в средата на май

Въпреки очакванията СЕМ показа воля да проведе състезанието преди изборите за европейски депутати

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век