С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 25 мар 2019, 17:28, 6640 прочитания

Собственикът на bTV разглежда опции да се продаде изцяло или на части

Според официалното съобщение на CME не е сигурно, че ще се стигне до сделка, и няма поставен краен срок за такава

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Собственикът на bTV, Central European Media Enterprises (CME), публикува днес официално съобщение, че е започнала процес за проучване и оценка на потенциални стратегически алтернативи, включително евентуална продажба на част или цялата компания.

На пазара отдавна се коментира, че СМЕ обмисля да се оттегли от пазарите в Централна и Източна Европа, където притежава медии. Освен в България тя има телевизионни канали в Румъния, Чехия Словения и Словакия.


Всякакви опции на масата

"Съветът на директорите е сформирал специален комитет, съставен от независими директори, които да ръководят процеса на преглед на различните налични стратегически алтернативи. Те могат да включват, наред с други неща, продажбата на част или цялата компания, сливане с друг стратегически партньор, рекапитализация или продължаване на изпълнението на дългосрочния бизнес план на CME", пише в официалното съобщение на медийната компания.

Най-големият акционер в CME - американският телекомуникационен гигант AT&T, подкрепя плана на компанията за преразглеждане на стратегическите алтернативи, става ясно от официалното съобщение.



"Компанията продължава успешно да изпълнява дългосрочния си план и едновременната оценка на други подходящи стратегически алтернативи представлява допълнителен път за идентифициране на най-добрия начин за максимизиране на стойността за всички акционери на CME", заявява председателят на борда на СМЕ Джон Биллок, цитиран в съобщението.

От компанията не са уверени, че проучването на всякакви стратегически алтернативи ще доведе до транзакция, и допълват, че не са определени срокове и няма да се разкрива още информация, докато не прецени за необходимо.

Медийната компания CME се консултира от Allen & Company LLC и BofA Merrill Lynch като негови финансови съветници и Covington & Burling LLP като негов юридически съветник.

Накрая и официално

Още в края на 2016 г. се появиха предположения, че най-голямата китайска непублична енергийна компания - CEFC China Energy, има интерес да придобие мажоритарен дял в медийната компания. По същото време също така се твърдеше и че CME е склонна да се раздели само с всичките си активи накуп, без да ги разделя по региони, заради което и цената за продажба става висока за местни играчи.

Впоследствие обаче се появиха опции и за продажба на парче. До такава почти се стигна за бизнеса в Словения, но в края на януари тази година компанията обяви, че се отказва от сделката с вече избрания купувач - Slovenia Broadband.

На българския пазар отдавна се говори, че от bTV са в процес на стартиране на продажба на медийния бизнес на цялата компания майка СМЕ. Очакванията за новина около подобна сделка са най-рано към края на годината.

Общите годишни приходи на CME за 2018 г. се равняват на 703.9 млн. долара, което представлява ръст от 5.3% спрямо предходната година. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации се покачва с 20.9% до 222.7 млн. долара.

През миналата година беше стартирана процедура за продажба на другата голяма телевизионна компания в България - "Нова". Първоначално избраният купувач - фонда PPF на чешкия милиардер Петр Келнер, беше блокиран от българската Комисия за защита на потребителите. Той първоначално обжалва решението, но после се оттегли от сделката и медийната група беше продадена на дружество на братята Кирил и Георги Домусчиеви за 185 млн. евро.
Портфолиото на CME

Базирана на Бермудските острови Central European Media Enterprises (CME) е медийна и развлекателна компания, ръководеща водещи фирми в пет централни и източноевропейски пазари с общо население от около 45 милиона души. Операциите на CME излъчват 30 телевизионни канала в България (bTV, bTV Cinema, bTV комедия, bTV Action, bTV Lady и Ring), Чешката република (Nova, Nova 2, Нова кино, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action и Nova Gold), Румъния (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International и PRO TV Chisinau), Словашката република (TV Markíza, Markíza International, Doma и Dajto) и Словения (POP) TV, Kanal A, Brio, Oto и Kino). CME се търгува на NASDAQ Global Select Market и на фондовата борса в Прага под символа CETV.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1281 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1127 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Делото срещу директора на БНТ приключи на втора инстанция, решение - до месец

Константин Каменаров няма да бъде оправдан, съдът или ще потвърди присъдата, или ще върне делото за ново разглеждане

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците