С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 25 мар 2019, 17:28, 7285 прочитания

Собственикът на bTV разглежда опции да се продаде изцяло или на части

Според официалното съобщение на CME не е сигурно, че ще се стигне до сделка, и няма поставен краен срок за такава

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Собственикът на bTV, Central European Media Enterprises (CME), публикува днес официално съобщение, че е започнала процес за проучване и оценка на потенциални стратегически алтернативи, включително евентуална продажба на част или цялата компания.

На пазара отдавна се коментира, че СМЕ обмисля да се оттегли от пазарите в Централна и Източна Европа, където притежава медии. Освен в България тя има телевизионни канали в Румъния, Чехия Словения и Словакия.


Всякакви опции на масата

"Съветът на директорите е сформирал специален комитет, съставен от независими директори, които да ръководят процеса на преглед на различните налични стратегически алтернативи. Те могат да включват, наред с други неща, продажбата на част или цялата компания, сливане с друг стратегически партньор, рекапитализация или продължаване на изпълнението на дългосрочния бизнес план на CME", пише в официалното съобщение на медийната компания.

Най-големият акционер в CME - американският телекомуникационен гигант AT&T, подкрепя плана на компанията за преразглеждане на стратегическите алтернативи, става ясно от официалното съобщение.



"Компанията продължава успешно да изпълнява дългосрочния си план и едновременната оценка на други подходящи стратегически алтернативи представлява допълнителен път за идентифициране на най-добрия начин за максимизиране на стойността за всички акционери на CME", заявява председателят на борда на СМЕ Джон Биллок, цитиран в съобщението.

От компанията не са уверени, че проучването на всякакви стратегически алтернативи ще доведе до транзакция, и допълват, че не са определени срокове и няма да се разкрива още информация, докато не прецени за необходимо.

Медийната компания CME се консултира от Allen & Company LLC и BofA Merrill Lynch като негови финансови съветници и Covington & Burling LLP като негов юридически съветник.

Накрая и официално

Още в края на 2016 г. се появиха предположения, че най-голямата китайска непублична енергийна компания - CEFC China Energy, има интерес да придобие мажоритарен дял в медийната компания. По същото време също така се твърдеше и че CME е склонна да се раздели само с всичките си активи накуп, без да ги разделя по региони, заради което и цената за продажба става висока за местни играчи.

Впоследствие обаче се появиха опции и за продажба на парче. До такава почти се стигна за бизнеса в Словения, но в края на януари тази година компанията обяви, че се отказва от сделката с вече избрания купувач - Slovenia Broadband.

На българския пазар отдавна се говори, че от bTV са в процес на стартиране на продажба на медийния бизнес на цялата компания майка СМЕ. Очакванията за новина около подобна сделка са най-рано към края на годината.

Общите годишни приходи на CME за 2018 г. се равняват на 703.9 млн. долара, което представлява ръст от 5.3% спрямо предходната година. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации се покачва с 20.9% до 222.7 млн. долара.

През миналата година беше стартирана процедура за продажба на другата голяма телевизионна компания в България - "Нова". Първоначално избраният купувач - фонда PPF на чешкия милиардер Петр Келнер, беше блокиран от българската Комисия за защита на потребителите. Той първоначално обжалва решението, но после се оттегли от сделката и медийната група беше продадена на дружество на братята Кирил и Георги Домусчиеви за 185 млн. евро.
Портфолиото на CME

Базирана на Бермудските острови Central European Media Enterprises (CME) е медийна и развлекателна компания, ръководеща водещи фирми в пет централни и източноевропейски пазари с общо население от около 45 милиона души. Операциите на CME излъчват 30 телевизионни канала в България (bTV, bTV Cinema, bTV комедия, bTV Action, bTV Lady и Ring), Чешката република (Nova, Nova 2, Нова кино, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action и Nova Gold), Румъния (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International и PRO TV Chisinau), Словашката република (TV Markíza, Markíza International, Doma и Dajto) и Словения (POP) TV, Kanal A, Brio, Oto и Kino). CME се търгува на NASDAQ Global Select Market и на фондовата борса в Прага под символа CETV.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1913 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1244 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Делото срещу директора на БНТ приключи на втора инстанция, решение - до месец

Константин Каменаров няма да бъде оправдан, съдът или ще потвърди присъдата, или ще върне делото за ново разглеждане

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10