С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 мар 2019, 9:17, 2808 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 март)

Новата Human рекламна агенция; Очаквано КЗК разреши сделката за "Нова тв" на братя Домусчиеви; Реклама на Skaptoburger влезе в селекцията на Ads of the World; Burger King изгаря реклами на конкурентни вериги и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Новата Human рекламна агенция

Амбицията за надграждане на рекламната експертиза и промяна в начина, по който марките достигат до хората, поставя началото на новата агенция за пълно рекламно обслужване Human. Тя е изградена върху основата на дългогодишната дигитална агенция E-act, но в нея вече влиза нов собственик и творчески директор, екипът й значително се разширява, както и услугите, които предлага.

Основен двигател в Human са собствениците Константинос Пагидас (преди това собственик на E-act) и Константин Трендафилов, който също е и единият от двамата творчески директори в агенцията. Другата движеща фигура за комуникационните проекти в компанията е Александър Братимиров.
Повече по темата и плановете на собствениците може да прочетете тук>>
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 март)

Фотограф: Надежда Чипева




Очаквано КЗК разреши сделката за "Нова тв" на братя Домусчиеви

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на братята Кирил и Георги Домусчиеви да купят "Нова тв" и с това единствената пречка пред сделката отпада.

Миналата година безпрецедентно и със странни аргументи КЗК блокира първия опит на скандинавската група MTG да продаде българския си бизнес на фонда PPF на чешкия милиардер Петр Келнер. Тогава първо започването на разглеждането се бавеше, после регулаторът започна задълбочена проверка, а след това излезе с отказ. Сега обаче комисията се справи доста по оперативно, като успя да разгледа искането за концентрация на дружеството на Домусчиеви "Адванс медиа груп" за едва две седмици (при максимум пет дадени по закон).
Повече по темата може да прочетете тук>>

Реклама на Skaptoburger влезе в селекцията на Ads of the World


Онлайн рекламната кампания Rate love over hate на веригата за бургери Skaptoburger стана част от селекцията на сайта Ads of the World, който събира най-креативните реклами от цял свят. Кампанията е дело на рекламната агенция proof. и беше провокирана от реакциите на потребителите във Facebook, след като ресторантът подкрепи миналогодишния "София прайд" с пускането на специален бургер. Това доведе до редица негативни оценки и драстично смъкване на рейтинга на заведението. В отговор Skaptoburger публикува категоричната си позиция в подкрепа на събитието и целите му, предизвиквайки хората, които вярват в тези ценности, да подкрепят компанията. Така през следващите часове рейтингът на заведението надмина и първоначалните му стойности. "Тази кампания е създадена, за да няма нужда от такива кампании. Смелостта и смислеността могат да превърнат една публикация в позиция", коментира пред "Капитал" Ангел Искрев, творчески директор в proof. Кампанията беше отличена на последния конкурс IAB MIXX Awards, а агенцията proof. спечели най-много награди.

Туризмът настоява държавата да отпусне спешно 10 млн. лв. за реклама

Заради спада на ранните записвания от основните пазари и очаквания по-лош летен туристически сезон туристическият бизнес поиска да бъдат отпуснати спешно 10 млн. лв. от бюджета за реклама на България. От желанието излиза, че всеки сектор, който има по-слаби продажби, може да иска подкрепа с пари на данъкоплатците. При положение че туризмът така или иначе се рекламира вече с пари от държавния бюджет.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Конкурсът за генерален директор на БНР ще се проведе в средата на май

Това стана ясно след редовно заседание на Съвета за електронни медии (СЕМ) въпреки очакванията, че медийните надзорници ще отложат парливото решение след европейските избори, които президентът насрочи за 26 май, неделя. Мандатът на генералния директор на БНР Александър Велев изтича на 29 май. Предложението за старт на конкурса преди изборите е било направeно от председателя на съвета София Владимирова, а останалите четирима членове на регулатора са подкрепили идеята й.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Стотици милиони пароли за Facebook не са били защитени

Фотограф: Dado Ruvic

Facebook обяви, че между 200 и 600 млн. пароли са били пазени, без да са криптирани, в продължение на години. Поради бъг в запазването на информация при някои профили паролите са били запазвани като текст, а достъп до тях са имали около 20 хил. служители на компанията. Въпреки това в блога на компанията се твърди, че проблемът не е довел до изтичане на пароли извън нея и няма повод за притеснение или смяна на пароли.
Повече по темата може да прочетете тук>>

ЕК глоби Google за трети път – този път с 1.5 млрд. евро

Европейската комисия (ЕК) обяви, че ще глоби американския гигант Google с 1.5 млрд. евро заради антиконкурентни мерки между 2006 и 2016 г. спрямо други търсачки.

Става дума за AdSense бизнеса на Google – текстови реклами в трети сайтове, които се базират на интернет историята на всеки потребител. Те вече не са популярни, но от 2006 до 2016 г., времето, в което комисията разследва компанията, AdSense е основен рекламен инструмент за блогове и търговски сайтове.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Apple се насочва към телевизионния пазар

Apple никога не е крила желанието си да влезе на телевизионния пазар, както и да го промени. Сега Apple ще направи опит да пробие пазара със събитие в Купертино, озаглавено "Време е за шоу".

Настоящият изпълнителен директор на компанията Тим Кук залага на виждането, че текущата тенденция за по-малко кабелна телевизия и повече стрийминг услуги отваря нова ниша за Apple като посредник. Компанията иска да вкара повече персонализиране на телевизионното съдържание от различен набор от източници – включително и със собствени продукции.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Журналисти в Le Monde опитват да предотвратят контрола на чешки милиардер над изданието

Опитът на чешкия милиардер Даниел Кретински да придобие контрол върху издателя на вестник Le Monde беше посрещнат със съпротива от журналистите в едно от най-авторитетните френски и европейски издания.
Пол Бенкимун, президент на редакционния съвет в Le Monde и участник в преговорите, коментира през FT, че "притесненията ни не са конкретно заради Даниел Крeтински, а засягат всеки акционер, който може да се опита да упражни пряк или косвен контрол над изданието".
Повече по темата може да прочетете тук>>

Disney купи развлекателния бизнес на Fox

Disney приключи изкупуването на развлекателния бизнес на Fox за 71 млрд. долара и така "Семейство Симпсън", "Междузвездни войни" и "Доктор Стрейндж" вече ще бъдат под един корпоративен покрив, пише "Дневник".

Сделката най-вероятно ще промени силно медийния пейзаж. Освен всичко тя проправя пътя на Disney да пусне стрийминг услугата Disney Plus по-късно през тази година. Това също така ще доведе до съкращаване на хиляди работни места заради дублиране на персонала в кинопроизводството на Fox и Disney.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Запали тази реклама

Веригата за бързо хранене Burger King отново провокира потребителите с интересна рекламна кампания, лансирана в Бразилия. Компанията използва AR технологията в мобилното си приложение, давайки възможност да хората да изгорят рекламните билбордове на конкурентни вериги. Насочвайки камерата към конкретна реклама, през мобилните си устройства потребителите виждат как тя изгаря и под нея се появява ваучер за безплатен бургер Whooper, който може да бъде поръчан директно през приложението, без да се налага чакане по опашки. Кампанията е дело на агенцията David SP. "Технологията като средство за осигуряване на най-доброто клиентско преживяване е една от основните ни инвестиционни цели през 2019 г.", казва Ариел Грънкраут, директор "Маркетинг и продажби" на Burger King за Бразилия, цитиран от AdAge.



Свободни позиции:

Агенцията DNA обяви вакантна позиция за графичен дизайнер.

Агенцията Paragraph 42 стартира PR стажантска програма.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 916 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4075 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Властта даде заявка да увеличи мандатите на генералните директори на БНТ и БНР

Това предвижда внесен, но бързо оттеглен днес законопроект. Според вносителите той ще бъде върнат за разглеждане пак след конкурса за нов шеф на БНР през юни

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг