С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 мар 2019, 17:38, 4272 прочитания

Властта даде заявка да увеличи мандатите на генералните директори на БНТ и БНР

Това предвижда внесен, но бързо оттеглен днес законопроект. Според вносителите той ще бъде върнат за разглеждане пак след конкурса за нов шеф на БНР през юни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От внесен днес в Народното събрание (НС) законопроект за изменение и допълнение на Закона за радиото и телевизията (ЗРТ) става ясно, че има политическа воля да бъдат увеличени мандатите на генералните директори на БНТ и БНР от три на пет години. Промяната важи и за управителните им съвети.

В мотивите към законопроекта е посочено, че това би допринесло за цялостното премахване на голяма част от проблемите, с които се сблъскват БНР и БНТ на всеки три години.


В преходните и заключителни разпоредби на готвената законова промяна се казва, че промяната влиза в сила от деня на обнародването й в Държавен вестник. Това означава, че и сега действащите генерални директори на двете обществени медии Константин Каменаров на БНТ и Александър Велев на БНР биха могли да се възползват от нея, тъй като са в заварено положение.

Според преподавателя по европейско и медийно право в Софийския университет проф. Нели Огнянова "конфигурацията на вносителите може да се разчете като наличие на политическа воля за промяна на закона – и поради съдържанието на самото изменение – като политическа подкрепа за сегашните ръководства на БНТ и БНР", пише тя в блога си.

Законопроектът престоя близо два часа на сайта на НС, но после бе оттеглен. "Решихме да оттеглим текста, за да няма спекулации около него. Току що сложих подписа си под такова заявление. Ще изчакаме да мине конкурсът за генерален директор на БНР през юни и чак след това ще внесем отново законопроекта за обсъждане. Предстои и да го прецизираме, защото съдържа някои неточности", каза пред "Капитал" един от вносителите на текста, депутатът от ГЕРБ Тома Биков.



По темата за продължителността на мандатите на директорите на обществените медии дебати се водят отдавна. Редица експерти са обръщали внимание, че три години са твърде кратък период да се развие и защити програмната и управленска концепция на директорите. От приложената справка към внесения днес законопроект се вижда, че в България те действително са кратки на фона на други съседни и европейски държави.

Има смисъл обаче да се припомни, че още през 2016 година по време на управлението на Вяра Анкова като генерален директор на БНТ народните представители промениха медийния закон и направиха мандатите на генералните директори безсрочни и това не е променено. Законът за радиото и телевизията в момента позволява на генералните директори на БНР и БНТ да продължат да изпълняват правомощията си дори с изтекъл мандат, ако няма избор на нови.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти 3 "Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти

В отворено писмо международната организация настоява властите да спрат систематичните си заплахи към медиите

14 фев 2020, 2092 прочитания

Официалният дефицит на БНТ е 40 млн. лв., но до края на годината ще се увеличи още 4 Официалният дефицит на БНТ е 40 млн. лв., но до края на годината ще се увеличи още

Ревизията в държавната телевизия установи, че по времето на Константин Каменаров разходите на медията са скочили рязко

14 фев 2020, 2784 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 април)

"Ариана" избра Xplora за своя дигитална агенция; All Channels поема медийното и творческо обслужване на "Флорина"; Собственикът на bTV разглежда опции да се продаде изцяло или на части; В търсене на трона и др.

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10