С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 27 мар 2019, 17:38, 3984 прочитания

Властта даде заявка да увеличи мандатите на генералните директори на БНТ и БНР

Това предвижда внесен, но бързо оттеглен днес законопроект. Според вносителите той ще бъде върнат за разглеждане пак след конкурса за нов шеф на БНР през юни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От внесен днес в Народното събрание (НС) законопроект за изменение и допълнение на Закона за радиото и телевизията (ЗРТ) става ясно, че има политическа воля да бъдат увеличени мандатите на генералните директори на БНТ и БНР от три на пет години. Промяната важи и за управителните им съвети.

В мотивите към законопроекта е посочено, че това би допринесло за цялостното премахване на голяма част от проблемите, с които се сблъскват БНР и БНТ на всеки три години.


В преходните и заключителни разпоредби на готвената законова промяна се казва, че промяната влиза в сила от деня на обнародването й в Държавен вестник. Това означава, че и сега действащите генерални директори на двете обществени медии Константин Каменаров на БНТ и Александър Велев на БНР биха могли да се възползват от нея, тъй като са в заварено положение.

Според преподавателя по европейско и медийно право в Софийския университет проф. Нели Огнянова "конфигурацията на вносителите може да се разчете като наличие на политическа воля за промяна на закона – и поради съдържанието на самото изменение – като политическа подкрепа за сегашните ръководства на БНТ и БНР", пише тя в блога си.

Законопроектът престоя близо два часа на сайта на НС, но после бе оттеглен. "Решихме да оттеглим текста, за да няма спекулации около него. Току що сложих подписа си под такова заявление. Ще изчакаме да мине конкурсът за генерален директор на БНР през юни и чак след това ще внесем отново законопроекта за обсъждане. Предстои и да го прецизираме, защото съдържа някои неточности", каза пред "Капитал" един от вносителите на текста, депутатът от ГЕРБ Тома Биков.



По темата за продължителността на мандатите на директорите на обществените медии дебати се водят отдавна. Редица експерти са обръщали внимание, че три години са твърде кратък период да се развие и защити програмната и управленска концепция на директорите. От приложената справка към внесения днес законопроект се вижда, че в България те действително са кратки на фона на други съседни и европейски държави.

Има смисъл обаче да се припомни, че още през 2016 година по време на управлението на Вяра Анкова като генерален директор на БНТ народните представители промениха медийния закон и направиха мандатите на генералните директори безсрочни и това не е променено. Законът за радиото и телевизията в момента позволява на генералните директори на БНР и БНТ да продължат да изпълняват правомощията си дори с изтекъл мандат, ако няма избор на нови.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българската реклама в чужбина Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 1581 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Есента на БНТ; PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"; Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката; Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба и др.

13 авг 2019, 1359 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 април)

"Ариана" избра Xplora за своя дигитална агенция; All Channels поема медийното и творческо обслужване на "Флорина"; Собственикът на bTV разглежда опции да се продаде изцяло или на части; В търсене на трона и др.

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма