С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 мар 2019, 17:38, 4168 прочитания

Властта даде заявка да увеличи мандатите на генералните директори на БНТ и БНР

Това предвижда внесен, но бързо оттеглен днес законопроект. Според вносителите той ще бъде върнат за разглеждане пак след конкурса за нов шеф на БНР през юни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От внесен днес в Народното събрание (НС) законопроект за изменение и допълнение на Закона за радиото и телевизията (ЗРТ) става ясно, че има политическа воля да бъдат увеличени мандатите на генералните директори на БНТ и БНР от три на пет години. Промяната важи и за управителните им съвети.

В мотивите към законопроекта е посочено, че това би допринесло за цялостното премахване на голяма част от проблемите, с които се сблъскват БНР и БНТ на всеки три години.


В преходните и заключителни разпоредби на готвената законова промяна се казва, че промяната влиза в сила от деня на обнародването й в Държавен вестник. Това означава, че и сега действащите генерални директори на двете обществени медии Константин Каменаров на БНТ и Александър Велев на БНР биха могли да се възползват от нея, тъй като са в заварено положение.

Според преподавателя по европейско и медийно право в Софийския университет проф. Нели Огнянова "конфигурацията на вносителите може да се разчете като наличие на политическа воля за промяна на закона – и поради съдържанието на самото изменение – като политическа подкрепа за сегашните ръководства на БНТ и БНР", пише тя в блога си.

Законопроектът престоя близо два часа на сайта на НС, но после бе оттеглен. "Решихме да оттеглим текста, за да няма спекулации около него. Току що сложих подписа си под такова заявление. Ще изчакаме да мине конкурсът за генерален директор на БНР през юни и чак след това ще внесем отново законопроекта за обсъждане. Предстои и да го прецизираме, защото съдържа някои неточности", каза пред "Капитал" един от вносителите на текста, депутатът от ГЕРБ Тома Биков.



По темата за продължителността на мандатите на директорите на обществените медии дебати се водят отдавна. Редица експерти са обръщали внимание, че три години са твърде кратък период да се развие и защити програмната и управленска концепция на директорите. От приложената справка към внесения днес законопроект се вижда, че в България те действително са кратки на фона на други съседни и европейски държави.

Има смисъл обаче да се припомни, че още през 2016 година по време на управлението на Вяра Анкова като генерален директор на БНТ народните представители промениха медийния закон и направиха мандатите на генералните директори безсрочни и това не е променено. Законът за радиото и телевизията в момента позволява на генералните директори на БНР и БНТ да продължат да изпълняват правомощията си дори с изтекъл мандат, ако няма избор на нови.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Помагаме на хората, марките и бизнеса да разгърнат потенциала си за растеж Помагаме на хората, марките и бизнеса да разгърнат потенциала си за растеж

Вече второ десетилетие Българска Медиа Агенция се радва на растеж и продължава да утвърждава успешно партньорство със своите дългогодишни клиенти

15 дек 2019, 695 прочитания

Агенции на промяната Агенции на промяната

Кои са най-големите комуникационни компании в България и как се променят през последната година

13 дек 2019, 1603 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 април)

"Ариана" избра Xplora за своя дигитална агенция; All Channels поема медийното и творческо обслужване на "Флорина"; Собственикът на bTV разглежда опции да се продаде изцяло или на части; В търсене на трона и др.

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10