С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 4 апр 2019, 17:27, 2597 прочитания

Accenture придобива рекламната агенция Droga 5

Това е най-голямата сделка на консултантската компании за навливане в рекламния бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Консултантската компания Accenture придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не е обявена, но несъмнено това е най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента. Нещо повече, покупката е значителна стъпка в посока промяна на рекламния пазар, на който през последните години агресивно навлизат консултантските компании, сред които също Deloitte и PwC, застрашавайки бизнеса на комуникационните агенции.

Във времето Accenture придоби редица рекламни бизнеси като британската агенция Karmarama и дигиталната Acquity Group. В желанието си да предлага на клиентите комбинация от бизнес решения и творческа експертиза през последните месеци консултантът купи още няколко датски и холандски по-малки творчески студиа.


Най-значителна до момента обаче е покупката на създадената от Дейвид Дрога агенция. Droga 5 значително ще разрасне рекламното звено на Accenture Interactive, а с имиджа си агенцията ще засили доверието на рекламодателите, че консултантските конгломерати могат да бъдат и техни комуникационни партньори. "В Северна Америка имаме малки творчески звена, но нямахме най-доброто. Несъмнено Дейвид и екипът му са най-добрите, което ще ни даде възможност да осигурим и най-добрите преживявания на клиентите и да ги комуникираме към потребителите", казва главният изпълнителен директор на Accenture Interactive Брайън Уипъл, цитиран от Fast Company.

Въпреки че компанията не разкрива финансовите условия на сделката, от Accenture Interactive потвърждават пред AdAge, че това е най-голямата придобита от тях агенция на база цена, приходи и брой на служителите. Това означава, че консултантът вероятно ще плати за Droga 5 повече от 283 млн. долара, или цената на придобитата през 2013 г. Acquity Group.

Екипът на Droga 5 наброява близо 600 човека и има офиси в Ню Йорк и Лондон, а в клиентското й портфолио влизат брандове като Under Armour, HBO, New York Times, Amazon и Covergirl. Преди шест години Droga 5 продаде 49% от акциите си на американската агенция за таланти WME за 115 млн. долара, което прави тогавашната оценка на агенцията 230 млн. долара. През 2018 г. агенцията за първи път отчете спад в приходите си, които се равняват на 185 млн. долара, или с 9.8% по-малко от 2017 г.



"Чувствам симетрията между това, което Accenture прави по отношение на мащаба, дигиталната експертиза и опита, и това, което правим ние на стратегическо и творческо ниво, неща, които ще бъдат силно търсени от клиентите", казва Дрога пред Fast Company.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1321 прочитания

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов 1 СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Това е първата стъпка за разрешаване на кризата в БНР, следващата седмица се чака окончателно прекратяване на мандата

9 окт 2019, 1792 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Светлина, камера, инфлуенсър

Хората вярват повече на лидерите на мнение, защото не припознават съдържанието, което им предлагат като рекламно

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки