Accenture придобива рекламната агенция Droga 5
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Accenture придобива рекламната агенция Droga 5

Дейвид Дрога основава агенцията Droga 5 през 2006 г.

Accenture придобива рекламната агенция Droga 5

Това е най-голямата сделка на консултантската компании за навливане в рекламния бизнес

3011 прочитания

Дейвид Дрога основава агенцията Droga 5 през 2006 г.


Консултантската компания Accenture придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не е обявена, но несъмнено това е най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента. Нещо повече, покупката е значителна стъпка в посока промяна на рекламния пазар, на който през последните години агресивно навлизат консултантските компании, сред които също Deloitte и PwC, застрашавайки бизнеса на комуникационните агенции.

Във времето Accenture придоби редица рекламни бизнеси като британската агенция Karmarama и дигиталната Acquity Group. В желанието си да предлага на клиентите комбинация от бизнес решения и творческа експертиза през последните месеци консултантът купи още няколко датски и холандски по-малки творчески студиа.

Най-значителна до момента обаче е покупката на създадената от Дейвид Дрога агенция. Droga 5 значително ще разрасне рекламното звено на Accenture Interactive, а с имиджа си агенцията ще засили доверието на рекламодателите, че консултантските конгломерати могат да бъдат и техни комуникационни партньори. "В Северна Америка имаме малки творчески звена, но нямахме най-доброто. Несъмнено Дейвид и екипът му са най-добрите, което ще ни даде възможност да осигурим и най-добрите преживявания на клиентите и да ги комуникираме към потребителите", казва главният изпълнителен директор на Accenture Interactive Брайън Уипъл, цитиран от Fast Company.

Въпреки че компанията не разкрива финансовите условия на сделката, от Accenture Interactive потвърждават пред AdAge, че това е най-голямата придобита от тях агенция на база цена, приходи и брой на служителите. Това означава, че консултантът вероятно ще плати за Droga 5 повече от 283 млн. долара, или цената на придобитата през 2013 г. Acquity Group.

Екипът на Droga 5 наброява близо 600 човека и има офиси в Ню Йорк и Лондон, а в клиентското й портфолио влизат брандове като Under Armour, HBO, New York Times, Amazon и Covergirl. Преди шест години Droga 5 продаде 49% от акциите си на американската агенция за таланти WME за 115 млн. долара, което прави тогавашната оценка на агенцията 230 млн. долара. През 2018 г. агенцията за първи път отчете спад в приходите си, които се равняват на 185 млн. долара, или с 9.8% по-малко от 2017 г.

"Чувствам симетрията между това, което Accenture прави по отношение на мащаба, дигиталната експертиза и опита, и това, което правим ние на стратегическо и творческо ниво, неща, които ще бъдат силно търсени от клиентите", казва Дрога пред Fast Company.

Консултантската компания Accenture придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не е обявена, но несъмнено това е най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента. Нещо повече, покупката е значителна стъпка в посока промяна на рекламния пазар, на който през последните години агресивно навлизат консултантските компании, сред които също Deloitte и PwC, застрашавайки бизнеса на комуникационните агенции.

Във времето Accenture придоби редица рекламни бизнеси като британската агенция Karmarama и дигиталната Acquity Group. В желанието си да предлага на клиентите комбинация от бизнес решения и творческа експертиза през последните месеци консултантът купи още няколко датски и холандски по-малки творчески студиа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK