С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 апр 2019, 17:27, 2748 прочитания

Accenture придобива рекламната агенция Droga 5

Това е най-голямата сделка на консултантската компании за навливане в рекламния бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Консултантската компания Accenture придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не е обявена, но несъмнено това е най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента. Нещо повече, покупката е значителна стъпка в посока промяна на рекламния пазар, на който през последните години агресивно навлизат консултантските компании, сред които също Deloitte и PwC, застрашавайки бизнеса на комуникационните агенции.

Във времето Accenture придоби редица рекламни бизнеси като британската агенция Karmarama и дигиталната Acquity Group. В желанието си да предлага на клиентите комбинация от бизнес решения и творческа експертиза през последните месеци консултантът купи още няколко датски и холандски по-малки творчески студиа.


Най-значителна до момента обаче е покупката на създадената от Дейвид Дрога агенция. Droga 5 значително ще разрасне рекламното звено на Accenture Interactive, а с имиджа си агенцията ще засили доверието на рекламодателите, че консултантските конгломерати могат да бъдат и техни комуникационни партньори. "В Северна Америка имаме малки творчески звена, но нямахме най-доброто. Несъмнено Дейвид и екипът му са най-добрите, което ще ни даде възможност да осигурим и най-добрите преживявания на клиентите и да ги комуникираме към потребителите", казва главният изпълнителен директор на Accenture Interactive Брайън Уипъл, цитиран от Fast Company.

Въпреки че компанията не разкрива финансовите условия на сделката, от Accenture Interactive потвърждават пред AdAge, че това е най-голямата придобита от тях агенция на база цена, приходи и брой на служителите. Това означава, че консултантът вероятно ще плати за Droga 5 повече от 283 млн. долара, или цената на придобитата през 2013 г. Acquity Group.

Екипът на Droga 5 наброява близо 600 човека и има офиси в Ню Йорк и Лондон, а в клиентското й портфолио влизат брандове като Under Armour, HBO, New York Times, Amazon и Covergirl. Преди шест години Droga 5 продаде 49% от акциите си на американската агенция за таланти WME за 115 млн. долара, което прави тогавашната оценка на агенцията 230 млн. долара. През 2018 г. агенцията за първи път отчете спад в приходите си, които се равняват на 185 млн. долара, или с 9.8% по-малко от 2017 г.



"Чувствам симетрията между това, което Accenture прави по отношение на мащаба, дигиталната експертиза и опита, и това, което правим ние на стратегическо и творческо ниво, неща, които ще бъдат силно търсени от клиентите", казва Дрога пред Fast Company.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 788 прочитания

"Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти 3 "Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти

В отворено писмо международната организация настоява властите да спрат систематичните си заплахи към медиите

14 фев 2020, 2299 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Светлина, камера, инфлуенсър

Хората вярват повече на лидерите на мнение, защото не припознават съдържанието, което им предлагат като рекламно

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10