С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 апр 2019, 9:11, 2884 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 април)

Тенденции в инфлуенсър маркетинга, Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2019" на БДВО; Информацията от 540 млн. Facebook потребители стана публична чрез Amazon; Adidas започва дългосрочно партньорство с Бионсе и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Светлина, камера, инфлуенсър

От години на пазара в България се говори за комуникация чрез лидери на мнение, но по-скоро като тестов канал, отколкото като основна част от маркетинг микса на рекламодателите. Както всичко ново, компаниите, а и самите инфлуенсъри имаха нужда от време, за да се ориентират в бизнеса и работещите подходи, водейки се най-вече от чуждестранните примери.

В началото редица брандове залагаха повече на това да изпращат еднократно безплатни продукти или мостри, а в замяна лидерите на мнение да публикуват съдържание за тях. С времето обаче повечето компании и инфлуенсъри разбраха, че това не е устойчива стратегия. Така някак от само себе си пазарът започна да се подрежда. Лидерите на мнение се сегментираха според интересите си, аудиторията и канала. Компаниите от своя страна започнаха да търсят не просто продуктово позициониране, а партньорство с инфлуенсърите, които да изградят доверие между тях и целевата им аудитория.
Повече за тенденциите в инфлуенсър маркетинга и данни за влиянието му върху потребителите може да прочетете тук>>



Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2019" на БДВО

PR агенции, рекламодатели и неправителствени организации вече могат да подават заявки за 19-то издание на конкурса на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) "PR приз 2019". Крайният срок за кандидатстване е 30 април, като участниците ще се състезават в общо 14 категории. Това са "Корпоративна комуникационна кампания", "Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност", "Комуникационен проект в неправителствения сектор", "Комуникационен проект в публичния сектор", "Проект за вътрешни комуникации", "Комуникационен проект за продукт или услуга", "Специално събитие", "Комуникационен проект на медия", "Кризисни комуникации", "Дигитална кампания или проект", "Комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding". Организаторите ще наградят и две компании в специалните категории "Комуникационна агенция" и "Вътрешен
комуникационен отдел" на годината.

Всички участници, подали заявки, ще трябва да представят публично проектите си в средата на май, а в края на месеца ще се проведе и церемонията по награждаване на победители, която тази година е под мотото Influencing the Influencers.

All Channels Communication поема творческото обслужване на Froneri

Творческото звено All Channels | Advertising, част от комуникационната група All Channels Communication, поема обслужването на компанията за сладоледи Froneri. Тя доставя продуктите във фризерите Nestle, а сред популярните брандове са BOSS, Magnum, Familia, Nirvana и др. "Основният ни критерий за избор на творческа агенция беше както креативността в предложенията, така и приложимостта им в дългосрочен план за постигане на бизнес целите на компанията", коментират за медиите от Froneri.

Дигитален бизнес

Информацията от 540 млн. Facebook потребители стана публична чрез Amazon

[Reuters]

Личната информация на 540 млн. потребители на Facebook е била свободна за достъп чрез облачните сървъри на Amazon. Откритието е направено от компанията за киберсигурност UpGuard. Това е пореден случай, при който се оказва, че Facebook не се справя със защитата на личните данни на своите потребители.

В случая става дума за данни, които са взети от потребителите на Facebook чрез приложения от трета страна. Събирането на данни от такъв тип приложения беше забранено през 2018 г., след като се разрази скандалът с Cambridge Analytica. Сега данните включват потребителски имена, имейл адреси и съдържание, публикувано във Facebook, а при 22 хил. акаунта, които са използвали приложение, което иска повече информация – паролите и снимките на потребителите.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Приходите от стрийминг в музиката са скочили с 34% през 2018 г.

Музикалната индустрия продължава успешното си възстановяване в дигиталната епоха. Последният доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) показва, че за последната година приходите на индустрията са нараснали с 9.7% с общи приходи от 19.1 млрд. долара. Възходящата тенденция продължава, след като през 2017 г. ръстът беше 7.4%. Така четвърта поредна година постъпленията в музикалния бизнес се увеличават, след като преди това 15 години индустрията беше в криза и се свиваше всяка година от началото на века насам.

Традиционно най-популярните изпълнители и през 2018 г. са били от Великобритания и Северна Америка – Дрейк, Ед Шийрън, Еминем, Лейди Гага и други. Забелязва се обаче масово навлизане на хитове от изпълнители от по-слабо развити пазари като китайската певица Тиа Рей, както и корейската група BTS.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Accenture придобива рекламната агенция Droga 5

Консултантската компания Accenture придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не е обявена, но несъмнено това е най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента. Нещо повече, покупката е значителна стъпка в посока промяна на рекламния пазар, на който през последните години агресивно навлизат консултантските компании, сред които също Deloitte и PwC, застрашавайки бизнеса на комуникационните агенции.

Екипът на Droga 5 наброява близо 600 човека и има офиси в Ню Йорк и Лондон, а в клиентското й портфолио влизат брандове като Under Armour, HBO, New York Times, Amazon и Covergirl.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Adidas започва дългосрочно партньорство с Бионсе

[Reuters]

Германският спортен бранд Adidas обединява усилия с Бионсе, за да разшири продуктовата си гама и да засили маркетинга си. Партньорството ще включва нова колекция и повторно пускане на бранда на певицата Ivy Park. Самата Бионсе ще участва в създаването на нови продукти, сред които и обувки, пише AdAge. В прессъобщение от Adidas обясняват още, че певицата активно ще помага за създаването на смислени истории около колекцията, които да вдъхновят и променят следващото поколение творци.

В средата на миналата година съпругът на Бионсе Jay-Z подписа договор с Puma, ставайки творчески директор на звеното Puma Basketball. Рапърът и предприемач ще играе голяма роля в маркетинга и привличането на играчи и знаменитости за промотиране на Puma.

Nike подписа с тенисистката Наоми Осака

Най-големият конкурент на Adidas, американският спортен бранд Nike, подписа договор за партньорство с тенисистката Наоми Осака. Миналата година тя спечели турнира от големия шлем US Open и сега се присъединява към останалите спортни рекламни лица на Nike. Сред тях са Серена Уилямс, Леброн Джеймс и Колин Каперник. Преди това Осака представляваше Adidas. Първият мач, на който тенисистката ще се състезава с екип на Nike, ще бъде в края на април по време на турнира Porsche Tennis Grand Prix.

Свободни позиции:

Dev.bg обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

Matrix IT Global обяви вакантна позиция за Social media specialist.

Агенцията NEXT-DC обяви вакантни позиции за Senior graphic designer, Account executive и Front-end developer.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
* Бюлетинът за маркетинг и реклама е безплатна услуга към абонаментния план Капитал PRO.
Вижте какво включва пълната възможност на абонамента >>

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни)

Разчистването в "Нова" продължава; БНТ потъва с над половин милион на месец; Йоана Панчева е новият изпълнителен директор на guts&brainsDDB; Забавен ръст на глобалните рекламни инвестиции и др.

18 юни 2019, 1101 прочитания

СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР

До финалния етап на състезанието са допуснати петима кандидати

17 юни 2019, 1716 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Продажбата на "Нова тв" е финализирана

Братът на Кирил Домусчиев - Георги, става председател на съвета на директорите на "Нова броудкастинг груп"

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."