С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 апр 2019, 9:11, 3212 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 април)

Тенденции в инфлуенсър маркетинга, Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2019" на БДВО; Информацията от 540 млн. Facebook потребители стана публична чрез Amazon; Adidas започва дългосрочно партньорство с Бионсе и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Светлина, камера, инфлуенсър

От години на пазара в България се говори за комуникация чрез лидери на мнение, но по-скоро като тестов канал, отколкото като основна част от маркетинг микса на рекламодателите. Както всичко ново, компаниите, а и самите инфлуенсъри имаха нужда от време, за да се ориентират в бизнеса и работещите подходи, водейки се най-вече от чуждестранните примери.

В началото редица брандове залагаха повече на това да изпращат еднократно безплатни продукти или мостри, а в замяна лидерите на мнение да публикуват съдържание за тях. С времето обаче повечето компании и инфлуенсъри разбраха, че това не е устойчива стратегия. Така някак от само себе си пазарът започна да се подрежда. Лидерите на мнение се сегментираха според интересите си, аудиторията и канала. Компаниите от своя страна започнаха да търсят не просто продуктово позициониране, а партньорство с инфлуенсърите, които да изградят доверие между тях и целевата им аудитория.
Повече за тенденциите в инфлуенсър маркетинга и данни за влиянието му върху потребителите може да прочетете тук>>



Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2019" на БДВО

PR агенции, рекламодатели и неправителствени организации вече могат да подават заявки за 19-то издание на конкурса на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) "PR приз 2019". Крайният срок за кандидатстване е 30 април, като участниците ще се състезават в общо 14 категории. Това са "Корпоративна комуникационна кампания", "Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност", "Комуникационен проект в неправителствения сектор", "Комуникационен проект в публичния сектор", "Проект за вътрешни комуникации", "Комуникационен проект за продукт или услуга", "Специално събитие", "Комуникационен проект на медия", "Кризисни комуникации", "Дигитална кампания или проект", "Комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding". Организаторите ще наградят и две компании в специалните категории "Комуникационна агенция" и "Вътрешен
комуникационен отдел" на годината.

Всички участници, подали заявки, ще трябва да представят публично проектите си в средата на май, а в края на месеца ще се проведе и церемонията по награждаване на победители, която тази година е под мотото Influencing the Influencers.

All Channels Communication поема творческото обслужване на Froneri

Творческото звено All Channels | Advertising, част от комуникационната група All Channels Communication, поема обслужването на компанията за сладоледи Froneri. Тя доставя продуктите във фризерите Nestle, а сред популярните брандове са BOSS, Magnum, Familia, Nirvana и др. "Основният ни критерий за избор на творческа агенция беше както креативността в предложенията, така и приложимостта им в дългосрочен план за постигане на бизнес целите на компанията", коментират за медиите от Froneri.

Дигитален бизнес

Информацията от 540 млн. Facebook потребители стана публична чрез Amazon

[Reuters]

Личната информация на 540 млн. потребители на Facebook е била свободна за достъп чрез облачните сървъри на Amazon. Откритието е направено от компанията за киберсигурност UpGuard. Това е пореден случай, при който се оказва, че Facebook не се справя със защитата на личните данни на своите потребители.

В случая става дума за данни, които са взети от потребителите на Facebook чрез приложения от трета страна. Събирането на данни от такъв тип приложения беше забранено през 2018 г., след като се разрази скандалът с Cambridge Analytica. Сега данните включват потребителски имена, имейл адреси и съдържание, публикувано във Facebook, а при 22 хил. акаунта, които са използвали приложение, което иска повече информация – паролите и снимките на потребителите.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Приходите от стрийминг в музиката са скочили с 34% през 2018 г.

Музикалната индустрия продължава успешното си възстановяване в дигиталната епоха. Последният доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) показва, че за последната година приходите на индустрията са нараснали с 9.7% с общи приходи от 19.1 млрд. долара. Възходящата тенденция продължава, след като през 2017 г. ръстът беше 7.4%. Така четвърта поредна година постъпленията в музикалния бизнес се увеличават, след като преди това 15 години индустрията беше в криза и се свиваше всяка година от началото на века насам.

Традиционно най-популярните изпълнители и през 2018 г. са били от Великобритания и Северна Америка – Дрейк, Ед Шийрън, Еминем, Лейди Гага и други. Забелязва се обаче масово навлизане на хитове от изпълнители от по-слабо развити пазари като китайската певица Тиа Рей, както и корейската група BTS.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Accenture придобива рекламната агенция Droga 5

Консултантската компания Accenture придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не е обявена, но несъмнено това е най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента. Нещо повече, покупката е значителна стъпка в посока промяна на рекламния пазар, на който през последните години агресивно навлизат консултантските компании, сред които също Deloitte и PwC, застрашавайки бизнеса на комуникационните агенции.

Екипът на Droga 5 наброява близо 600 човека и има офиси в Ню Йорк и Лондон, а в клиентското й портфолио влизат брандове като Under Armour, HBO, New York Times, Amazon и Covergirl.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Adidas започва дългосрочно партньорство с Бионсе

[Reuters]

Германският спортен бранд Adidas обединява усилия с Бионсе, за да разшири продуктовата си гама и да засили маркетинга си. Партньорството ще включва нова колекция и повторно пускане на бранда на певицата Ivy Park. Самата Бионсе ще участва в създаването на нови продукти, сред които и обувки, пише AdAge. В прессъобщение от Adidas обясняват още, че певицата активно ще помага за създаването на смислени истории около колекцията, които да вдъхновят и променят следващото поколение творци.

В средата на миналата година съпругът на Бионсе Jay-Z подписа договор с Puma, ставайки творчески директор на звеното Puma Basketball. Рапърът и предприемач ще играе голяма роля в маркетинга и привличането на играчи и знаменитости за промотиране на Puma.

Nike подписа с тенисистката Наоми Осака

Най-големият конкурент на Adidas, американският спортен бранд Nike, подписа договор за партньорство с тенисистката Наоми Осака. Миналата година тя спечели турнира от големия шлем US Open и сега се присъединява към останалите спортни рекламни лица на Nike. Сред тях са Серена Уилямс, Леброн Джеймс и Колин Каперник. Преди това Осака представляваше Adidas. Първият мач, на който тенисистката ще се състезава с екип на Nike, ще бъде в края на април по време на турнира Porsche Tennis Grand Prix.

Свободни позиции:

Dev.bg обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

Matrix IT Global обяви вакантна позиция за Social media specialist.

Агенцията NEXT-DC обяви вакантни позиции за Senior graphic designer, Account executive и Front-end developer.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
* Бюлетинът за маркетинг и реклама е безплатна услуга към абонаментния план Капитал PRO.
Вижте какво включва пълната възможност на абонамента >>

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 366 прочитания

Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена) 3 Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена)

През януари СЕМ трябва да избере нов генерален директор на радиото, дотогава временно изпълняващ длъжността ще бъде Антон Митов

17 окт 2019, 1291 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Продажбата на "Нова тв" е финализирана

Братът на Кирил Домусчиев - Георги, става председател на съвета на директорите на "Нова броудкастинг груп"

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10