Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 10 апр 2019, 16:31, 8200 прочитания

Продажбата на "Нова тв" е финализирана

Братът на Кирил Домусчиев - Георги, става председател на съвета на директорите на "Нова броудкастинг груп"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
При втория си опит за продажба скандинавската Modern Times Group (MTG) успя бързо да финализира продажбата на 95% от дела си в Nova Broadcasting Group в България. Новият собственик на медийната компания е дружеството на братя Домусчиеви - "Адванс медиа груп", като новината е поднесена лаконично в официално съобщение на сайта на MTG.

Президентът и главен изпълнителен директор на MTG Йорген Мадсен Линдеман коментира: "Много сме доволни, че завършихме продажбата на "Нова". Постъпленията ще бъдат използвани за ускоряване растежа на платформите ни за съдържание, включително чрез придобиване."


Кой ще управлява телевизията

В Търговския регистър промените все още не са отразени, но на сайта на "Нова" вече пише, че като изпълнителни директори на "Нова броудкастинг груп" са назначени досегашните прокуристи - Вяра Анкова - "професионалист с голям опит в телевизионното управление", и Николай Андреев – дългогодишен финансов директор. Силва Зурлева остава съветник на борда.
КАПИ
НОВА БРОУДКАСТИНГ ГРУП ЕАД
  • Собствен капитал 73,2
  • Печалба 40,2
  • Активи 165,5
  • Пасиви 92,3
  • Брой заети 570
  • Приходи 204,0
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.
Братът на председателя на КРИБ Кирил Домусчиев - Георги Домусчиев, е новият председател на съвета на директорите на "Нова броудкастинг груп". В борда влизат още Тонка Генова - финансист, и Николай Василчев - юрист. "Нашето желание е да поддържаме досегашната политика на "Нова броудкастинг груп" на свободна и обективна медия, с високо качество на телевизионното и дигитално съдържание, лоялна към зрителите и коректна към партньорите. Ще инвестираме в ускорена модернизация на телевизията, в човешкия капитал и в създаването на все повече български продукции. "Нова телевизия" ще бъде българска телевизия, подкрепяща българските сериали, филми и развлекателни програми", гласи официалният коментар на Георги Домусчиев.

"Нова броудкастинг груп" е най-голямата търговска медийна група в България и се състои от седем телевизионни канала: "Кино Нова", Diema, Diema Sport, Diema Sport 2, Diema Family и Diema Extra. В портфолиото и влиза и най-влиятелната онлайн компания "Нетинфо". Част от нея са имейл платформата abv.bg, платформата за видеосъдържание Vbox7, Vesti.bg, Dariknews.bg, Sinoptik.bg, Edna.bg, Gong.bg, Grabo.bg, Trendo.bg и др.

Домусчиев придобива "Нова" за
185 млн. евро, след като държавата в лицето на КЗК блокира купуването ѝ от компания на чеха Петр Келнер, вече собственик на българския бизнес на "Теленор". Според източници на "Капитал" властта е предлагала на Келнер да включи за партньор в сделката за медията Кирил Домусчиев, но чехът е отказал. Веднага след това сделката е спряна.



Откъде са парите

По-голямата част от цената за "Нова тв" идва от синдикиран заем. Той е за 100 млн. евро, които са отпуснати от четири банки, които и досега финансират бизнеси на купувачите - братята Кирил и Георги Домусчиеви. Става въпрос за топ три на банките в България по активи - Уникредит Булбанк, ДСК и ОББ, както и белгийското поделение на френската банкова група - BNP Paribas Fortis.


Това става ясно от документи, подадени към Търговския регистър по партидата на дружеството купувач "Адванс медиа груп" в деня на оповестяване на сделката. Така въпросът с над половината от финансирането има ясен отговор, като остава неясен произходът на останалите 85 млн. евро. Според документите те ще бъдат осигурени от "Адванс медиа груп" чрез заем от прекия му акционер "Адванс медиа партнърс", без обаче да е ясно дали те са собствени средства на групата на Домусчиеви, или идват от друг заем.

Първата възможност е те да са собствени средства на групата на Домусчиеви. Сумата звучи внушително, но само за 2017 г. "Адванс пропъртис" получава почти 120 млн. лв. дивиденти от дъщерни компании - основно от "Хювефарма" и "БМФ порт Бургас". Така че теоретично сумата не е непосилна.

Други варианти са и тези пари да са осигурени поне частично със заеми от банки или пък с капитал от неназован или желаещ да остане скрит партньор. Засега обаче няма официални документи в тази посока.
Собственикът

"Адванс медиа груп" е дъщерна компания на инвестиционния холдинг "Адванс пропъртис", собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви, който консолидира огромната част от бизнесите им - 1.2 млрд. лв. активи по данни за 2017 г. По данни от компанията в него влизат 117 дружества в 23 държави от 10 различни индустрии. В портфолиото на холдинга е мултинационалната фармацевтична група "Хювефарма". Инвестиционното дружество притежава и "Параходство Български морски флот", както и пристанищния оператор "БМФ Порт Бургас".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1339 прочитания

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 3183 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"Репортери без граници" предлагат на Брюксел да назначи еврокомисар за медиите

Преди европейските избори организацията публикува десет предложения за засилване свободата на изразяване

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10