С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 апр 2019, 12:47, 3102 прочитания

Publicis Groupe придобива Epsilon за 4.4 млрд. долара

Рекламният холдинг, който оперира и в България, цели да се превърне в предпочитан от клиентите стратегически партньор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската комуникационна група Publicis Groupe купува американската агенция за данни Epsilon, собственост на Alliance Data Systems Corporation, за 4.4 млрд. долара. Това стана ясно от официално публикувано съобщение на сайта на групата. С тази инвестиция комуникационният холдинг цели да се превърне в предпочитан от рекламодателите стратегически партньор. Покупката вече е одобрена от борда и надзорния съвет на Publicis Groupe, а придобиването на Epsilon се очаква да приключи през третото тримесечие на годината.

Цената на данните


Сделката е логична стъпка, последвала от промените на пазара през последните години, към които комуникационните холдинги се опитват да се адаптират. Дигитализацията доведе до спад в традиционната реклама, а новата разменна валута на комуникационния пазар вече са данните. Всичко това даде предимство на консултантските компании, превръщайки ги в основни конкуренти на агенциите.

Покупката на Epsilon ще позволи на френската комуникационна група да засили позициите си на американския пазар. "Това е значителна инвестиция за компания от нашия размер, но сме убедени, че е правилен ход в свят, в който данните са в основата на всички решения и смартфонът се е превърнал в наш основен интерфейс", каза изпълнителният директор Артър Садун, цитиран от Reuters.

"Преди това Publicis използва данни от трети страни (third party data), а това, което Epsilon й дава сега, е набор от first party data (данни, които са събрани от съответния бизнес и самият той може да контролира целия процес по събирането и съхранението им – бел. ред.)", казва пред AdAge Джей Патисал, анализатор във Forrester.



Продажбата на Epsilon за 4.4 млрд. долара я поставя сред най-големите сделки по покупка на агенция през последните години. През 2013 г. Dentsu придоби за 4.9 млрд. долара Aegis Group, а през 2000 г. холдингът WPP купи Young & Rubicam за 4.37 млрд. долара.

Epsilon има около 9 хил. служители, сред които 3.7 хил. експерти в обработката на данни и 2 хил. инженери в Южна Индия. За 2018 г. компанията отчита 1.9 млрд. долара нетни приходи.

Българската връзка

Publicis Groupe е третата най-голяма комуникационна група в света, след WPP и Omnicom Group с нетни приходи за 2018 г. в размер на близо 9 млрд. евро. В портфолиото й влизат над 30 рекламни и медийни агенции.

Холдингът оперира и в България, като е сред най-големите групи на пазара на база приходи, които за 2017 г. се равняват на 43.8 млн. лв. Агенциите, част от Publicis Groupe в страната, са рекламните Saatchi & Saatchi, Publicis Sofia, Leo Burnet, Red Lion и BrandWorks, медийните Zenith, Blue 449 и Starcom, агенцията Publicis Dialog, както и PR агенцията MSL.

"Маркетинговите кампании, базирани на данни и създадени с помощта на технологиите, са подходът и посоката, които използваме, за да даваме работещи персонализирани решения на нашите клиенти", коментира за "Капитал" Николай Неделчев, изпълнителен директор на групата в България. "Publicis Groupe съчетава творческите идеи с данните и технологии, за да отговори на нуждите на клиентите на глобално и локално ниво, позиционирайки се като лидер в маркетинг и бизнес трансформациите", добавя още той.

Отговорът на консултантите

Това е втората голяма сделка в комуникационния бранш пред последния месец. В началото на април консултантската компания Accenture обяви, че придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не беше обявена, но се счита за най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г. Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г.

Общите инвестициите са пораснали с 12% според данни на асоциацията на комуникационните агенции

25 юни 2019, 1345 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни)

СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ; V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco; "Загорка" с нови кенове на изкуството; Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан и др.

25 юни 2019, 1325 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 април)

Продажбата на "Нова тв" е финализирана; "Репортери без граници" предлагат на Брюксел да назначи еврокомисар за медиите; Facebook обяви нови промени за справяне с фалшивите новини; AT&T обмисля продажбата на HBO Европа, за да намали дълга си и др.

Повелителят на отпадъците

Централите на Христо Ковачки масово заместват въглищата с RDF и биомаса

Възкръсналата империя на Ковачки

Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Човекът и мракът

Palacio de Velazquez в Мадрид показва първата голяма ретроспектива на японския художник Тецуя Ишида извън родината му