Publicis Groupe придобива Epsilon за 4.4 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Publicis Groupe придобива Epsilon за 4.4 млрд. долара

Холдингът оперира и в България, като е сред най-големите групи на пазара на база приходи, които за 2017 г. се равняват на 43.8 млн. лв.

Publicis Groupe придобива Epsilon за 4.4 млрд. долара

Рекламният холдинг, който оперира и в България, цели да се превърне в предпочитан от клиентите стратегически партньор

6020 прочитания

Холдингът оперира и в България, като е сред най-големите групи на пазара на база приходи, които за 2017 г. се равняват на 43.8 млн. лв.

© Reuters


Френската комуникационна група Publicis Groupe купува американската агенция за данни Epsilon, собственост на Alliance Data Systems Corporation, за 4.4 млрд. долара. Това стана ясно от официално публикувано съобщение на сайта на групата. С тази инвестиция комуникационният холдинг цели да се превърне в предпочитан от рекламодателите стратегически партньор. Покупката вече е одобрена от борда и надзорния съвет на Publicis Groupe, а придобиването на Epsilon се очаква да приключи през третото тримесечие на годината.

Цената на данните

Сделката е логична стъпка, последвала от промените на пазара през последните години, към които комуникационните холдинги се опитват да се адаптират. Дигитализацията доведе до спад в традиционната реклама, а новата разменна валута на комуникационния пазар вече са данните. Всичко това даде предимство на консултантските компании, превръщайки ги в основни конкуренти на агенциите.

Покупката на Epsilon ще позволи на френската комуникационна група да засили позициите си на американския пазар. "Това е значителна инвестиция за компания от нашия размер, но сме убедени, че е правилен ход в свят, в който данните са в основата на всички решения и смартфонът се е превърнал в наш основен интерфейс", каза изпълнителният директор Артър Садун, цитиран от Reuters.

"Преди това Publicis използва данни от трети страни (third party data), а това, което Epsilon й дава сега, е набор от first party data (данни, които са събрани от съответния бизнес и самият той може да контролира целия процес по събирането и съхранението им – бел. ред.)", казва пред AdAge Джей Патисал, анализатор във Forrester.

Продажбата на Epsilon за 4.4 млрд. долара я поставя сред най-големите сделки по покупка на агенция през последните години. През 2013 г. Dentsu придоби за 4.9 млрд. долара Aegis Group, а през 2000 г. холдингът WPP купи Young & Rubicam за 4.37 млрд. долара.

Epsilon има около 9 хил. служители, сред които 3.7 хил. експерти в обработката на данни и 2 хил. инженери в Южна Индия. За 2018 г. компанията отчита 1.9 млрд. долара нетни приходи.

Българската връзка

Publicis Groupe е третата най-голяма комуникационна група в света, след WPP и Omnicom Group с нетни приходи за 2018 г. в размер на близо 9 млрд. евро. В портфолиото й влизат над 30 рекламни и медийни агенции.

Холдингът оперира и в България, като е сред най-големите групи на пазара на база приходи, които за 2017 г. се равняват на 43.8 млн. лв. Агенциите, част от Publicis Groupe в страната, са рекламните Saatchi & Saatchi, Publicis Sofia, Leo Burnet, Red Lion и BrandWorks, медийните Zenith, Blue 449 и Starcom, агенцията Publicis Dialog, както и PR агенцията MSL.

"Маркетинговите кампании, базирани на данни и създадени с помощта на технологиите, са подходът и посоката, които използваме, за да даваме работещи персонализирани решения на нашите клиенти", коментира за "Капитал" Николай Неделчев, изпълнителен директор на групата в България. "Publicis Groupe съчетава творческите идеи с данните и технологии, за да отговори на нуждите на клиентите на глобално и локално ниво, позиционирайки се като лидер в маркетинг и бизнес трансформациите", добавя още той.

Отговорът на консултантите

Това е втората голяма сделка в комуникационния бранш пред последния месец. В началото на април консултантската компания Accenture обяви, че придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не беше обявена, но се счита за най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента.

Френската комуникационна група Publicis Groupe купува американската агенция за данни Epsilon, собственост на Alliance Data Systems Corporation, за 4.4 млрд. долара. Това стана ясно от официално публикувано съобщение на сайта на групата. С тази инвестиция комуникационният холдинг цели да се превърне в предпочитан от рекламодателите стратегически партньор. Покупката вече е одобрена от борда и надзорния съвет на Publicis Groupe, а придобиването на Epsilon се очаква да приключи през третото тримесечие на годината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK