С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 апр 2019, 12:47, 1950 прочитания

Publicis Groupe придобива Epsilon за 4.4 млрд. долара

Рекламният холдинг, който оперира и в България, цели да се превърне в предпочитан от клиентите стратегически партньор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската комуникационна група Publicis Groupe купува американската агенция за данни Epsilon, собственост на Alliance Data Systems Corporation, за 4.4 млрд. долара. Това стана ясно от официално публикувано съобщение на сайта на групата. С тази инвестиция комуникационният холдинг цели да се превърне в предпочитан от рекламодателите стратегически партньор. Покупката вече е одобрена от борда и надзорния съвет на Publicis Groupe, а придобиването на Epsilon се очаква да приключи през третото тримесечие на годината.

Цената на данните


Сделката е логична стъпка, последвала от промените на пазара през последните години, към които комуникационните холдинги се опитват да се адаптират. Дигитализацията доведе до спад в традиционната реклама, а новата разменна валута на комуникационния пазар вече са данните. Всичко това даде предимство на консултантските компании, превръщайки ги в основни конкуренти на агенциите.

Покупката на Epsilon ще позволи на френската комуникационна група да засили позициите си на американския пазар. "Това е значителна инвестиция за компания от нашия размер, но сме убедени, че е правилен ход в свят, в който данните са в основата на всички решения и смартфонът се е превърнал в наш основен интерфейс", каза изпълнителният директор Артър Садун, цитиран от Reuters.

"Преди това Publicis използва данни от трети страни (third party data), а това, което Epsilon й дава сега, е набор от first party data (данни, които са събрани от съответния бизнес и самият той може да контролира целия процес по събирането и съхранението им – бел. ред.)", казва пред AdAge Джей Патисал, анализатор във Forrester.



Продажбата на Epsilon за 4.4 млрд. долара я поставя сред най-големите сделки по покупка на агенция през последните години. През 2013 г. Dentsu придоби за 4.9 млрд. долара Aegis Group, а през 2000 г. холдингът WPP купи Young & Rubicam за 4.37 млрд. долара.

Epsilon има около 9 хил. служители, сред които 3.7 хил. експерти в обработката на данни и 2 хил. инженери в Южна Индия. За 2018 г. компанията отчита 1.9 млрд. долара нетни приходи.

Българската връзка

Publicis Groupe е третата най-голяма комуникационна група в света, след WPP и Omnicom Group с нетни приходи за 2018 г. в размер на близо 9 млрд. евро. В портфолиото й влизат над 30 рекламни и медийни агенции.

Холдингът оперира и в България, като е сред най-големите групи на пазара на база приходи, които за 2017 г. се равняват на 43.8 млн. лв. Агенциите, част от Publicis Groupe в страната, са рекламните Saatchi & Saatchi, Publicis Sofia, Leo Burnet, Red Lion и BrandWorks, медийните Zenith, Blue 449 и Starcom, агенцията Publicis Dialog, както и PR агенцията MSL.

"Маркетинговите кампании, базирани на данни и създадени с помощта на технологиите, са подходът и посоката, които използваме, за да даваме работещи персонализирани решения на нашите клиенти", коментира за "Капитал" Николай Неделчев, изпълнителен директор на групата в България. "Publicis Groupe съчетава творческите идеи с данните и технологии, за да отговори на нуждите на клиентите на глобално и локално ниво, позиционирайки се като лидер в маркетинг и бизнес трансформациите", добавя още той.

Отговорът на консултантите

Това е втората голяма сделка в комуникационния бранш пред последния месец. В началото на април консултантската компания Accenture обяви, че придобива изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Цената на сделката не беше обявена, но се счита за най-голямото придобиване на творческа агенция от корпорациятa до момента.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 април)

Рекламните инвестиции в България продължават да растат; България стои стабилно на европейското дъно по свобода на медиите; Beefeater с нова рекламна кампания в България; Създадена е нова асоциация на малъкия и среден бизнес в телекомуникациите и др.

23 апр 2019, 409 прочитания

Павел Станчев става изпълнителен директор на унгарската TV2 Павел Станчев става изпълнителен директор на унгарската TV2

До средата на май той ще продължи да е главен изпълнителен директор дистрибуция на френския търговски телевизионен оператор - TF1

22 апр 2019, 1123 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 април)

Продажбата на "Нова тв" е финализирана; "Репортери без граници" предлагат на Брюксел да назначи еврокомисар за медиите; Facebook обяви нови промени за справяне с фалшивите новини; AT&T обмисля продажбата на HBO Европа, за да намали дълга си и др.

Фотоистория: Катедралата "Нотр Дам" – емблемата на Париж

Строителството започва през 1163 г. и завършва през 1345 г., като сградата се смята за шедьовър на готическата архитектура

Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност

След Хавел и потоп

Чешкият журналист Даниел Кайзер за кнгите си "Дисидент" и "Президент" и състоянието на журналистиката в Централна и Източна Европа