С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 апр 2019, 9:17, 3320 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 април)

Продажбата на "Нова тв" е финализирана; "Репортери без граници" предлагат на Брюксел да назначи еврокомисар за медиите; Facebook обяви нови промени за справяне с фалшивите новини; AT&T обмисля продажбата на HBO Европа, за да намали дълга си и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Продажбата на "Нова тв" е финализирана

Новият собственик на "Нова броудкастинг груп" е дружеството на братя Домусчиеви - "Адванс медиа груп". В Търговския регистър промените все още не са отразени, но на сайта на "Нова" вече пише, че като изпълнителни директори на "Нова броудкастинг груп" са назначени досегашните прокуристи - Вяра Анкова - "професионалист с голям опит в телевизионното управление", и Николай Андреев – дългогодишен финансов директор. Силва Зурлева остава съветник на борда.

Братът на председателя на КРИБ Кирил Домусчиев - Георги Домусчиев, е новият председател на съвета на директорите на "Нова броудкастинг груп". "Нова телевизия" ще бъде българска телевизия, подкрепяща българските сериали, филми и развлекателни програми", гласи официалният коментар на Георги Домусчиев.
Повече по темата може да прочетете тук>>



"Репортери без граници" предлагат на Брюксел да назначи еврокомисар за медиите

Създаването на нов европейски комисар, който да отговаря за свободата на медиите, независимостта и плурализма на мнения, е една от основните мерки, които предлага "Репортери без граници" срещу прогресиращото влошаване на медийната среда в Европа.

Шест седмици преди изборите за евродепутати неправителствената медийна организация "Репортери без граници" публикува отворено писмо с десет предложения за засилване свободата на пресата в Европа. Сред тях една от най-важните мерки срещу безпрецедентните атаки срещу журналисти, увеличаването на съдебните дела срещу разследващи репортери и масовата онлайн дезинформация е създаването на европейски комисар, който да носи отговорност за свободата на медиите, независимостта и плурализма и който може да мобилизира всички институции на ЕС в защита на медиите.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Mars ще пусне 4 нови марки на българския пазар през следващите месеци

От следващия месец ще бъдат в продажба шоколадовите бонбони с хрупкав център под марката Maltesers. През втората половина на годината ще бъде представен и брандът за котешка и кучешка храна Perfect Fit. По-късно през годината на българския пазар ще стъпят още две нови марки – за хигиенни изделия за котки и за дъвки.
Mars е на българския пазар от 25 години, a продуктите на компанията достигат до 40 хил. търговски обекта в страната.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България

Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands, което се провежда за седми пореден път в страната.

Само още един български бранд – "Девин", е в топ 20 на класацията, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber, уточняват от българския офис на организацията.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 април)

Фотограф: Arnd Wiegmann


Дигитален бизнес

Facebook обяви нови промени за справяне с фалшивите новини

Най-голямата социална мрежа Facebook и собственик на платформите WhatsApp, Instagram и Messenger, обяви нови промени при модериране на съдържанието. Компанията въвежда нова метрика, наречена Click-Gap, която алгоритмите ще използват, за да определят къде в новинарския поток на потребителите да класират дадена публикация, пише Wired. Така Facebook се надява да ограничи разпространението на сайтове, които са непропорционално популярни във Facebook, в сравнение с останалата част от мрежата. Ако компанията установи, че в платформата се появяват много линкове към даден сайта, но само няколко други сайтове в цялата мрежа се свързват с него, то Facebook ще ограничи обсега му, така че да не разпространява новината сред потребителите.
Повече за промените тук>>

Великобритания готви тежки регулации срещу Facebook, Instagram и Twitter

Правителството във Великобритания обмисля създаването на нов регулаторен орган, който да следи стриктно дейността на социални онлайн платформи като Facebook, Twitter и Instagram. Планът е този регулатор да бъде финансиран от самата технологична индустрия, а основната му цел ще бъде да подсигури свалянето на онлайн съдържание, което е обидно или насърчава насилие.

Основната причина за рязката стъпка към цял нов регулаторен орган, изглежда, е терористичният атентат в Крайстчърч, Нова Зеландия, който беше заснет от извършителя и стриймван свободно във Facebook.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook с промени при управлението профилите на починали потребители

Социалната мрежа представи нов изглед за мемориални профили на починали потребители. Вече ще може да бъде избран наследник на профила на починалия, който да го управлява и да зададе опцията за превръщането му в мемориален такъв. Така приятели и членовете на семейството ще могат да продължат да споделят спомени на профила, пишат от The Verge.
Повече тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 април)

Автор: The Verge


Медиен бизнес

AT&T обмисля продажбата на HBO Европа, за да намали дълга си

Американският телекомуникационен гигант AT&T обсъжда възможността да продаде HBO Европа, тъй като се опитва да намали дълга си, който е в размер на 170 млрд. долара. Групата, базирана в Тексас, обмисля продажба на HBO Европа от ноември, но не е провела официални разговори с потенциални купувачи според хора, запознати с въпроса. Компанията Sky, която вече е собственост на Comcast, е "очевиден купувач", като се има предвид връзките й с HBO.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Новите технологични гиганти като Netflix и Amazon променят бизнес модела и на традиционните медии

Във Великобритания броят на абонираните за услугите на Netflix, Amazon и Now TV (на телевизия Sky) през 2018 г. за пръв път надвишава този на абонатите на традиционна кабелна и сателитна телевизия, показват данни на местния регулатор Ofcom. Изследването констатира, че промяната в начина, по който хората в страната потребяват телевизионно съдържание, носи първи спад на приходите на традиционните доставчици на телевизия след години на устойчив ръст.

Същата тенденция отбелязва и доклад на Европейския съюз за радио и телевизия, който обединява всички обществени медии на съюза. Според него ръстът на американските медийни конгломерати в рамките на ЕС е 31.6%, на европейските телеком оператори 8.6%, а на интернет и технологичните гиганти като Netflix и Amazon - 104%, които инвестират милиарди евро в съдържание.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Реклама за мъже

През март, наричан още месецът на жената, редица брандове решиха да заемат социална позиция в своите комуникационни кампании, подкрепяйки равенството между половете и изкарвайки на преден план силата на жените. След като шумът около всички кампании стихна, сега творческата агенция McCann Дюселдорф привлича вниманието към своя клиент L'Oréal Paris. Новата кампания на френския козметичен гигант, представя данни от световни проучвания за неравенството на работното място и на високите позиции в компаниите. Вместо в графики информацията е представена чрез продукти на L'Oreal, като червило, спирала и лак. Цялата кампания се развива под мотото "Това е реклама за мъже".



Свободни позиции:

"Капитал" обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг експерт.

Your Word обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.

Ideas Lab обяви вакантна позиция за Content specialist.

PwC обяви вакантна позиция за специалист "Комуникации".

American University in Bulgaria обяви вакантна позиция за специалист "Дигитални стратегии".

Endeavor Bulgaria търси маркетинг стажант.

А1 обяви вакантна позиция за External communications manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г. Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г.

Общите инвестициите са пораснали с 12% според данни на асоциацията на комуникационните агенции

25 юни 2019, 1394 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни)

СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ; V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco; "Загорка" с нови кенове на изкуството; Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан и др.

25 юни 2019, 1355 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
България стои стабилно на европейското дъно по свобода на медиите

Неефективното правосъдие и корупцията са ключови пречки пред българската журналистика според годишния доклад на "Репортери без граници" за 2019 г.

Q&A: Проектът Libra

Най-важното, което трябва да се знае за новата криптовалута на Facebook

Пиратски филм

Операция на ГДБОП удари регионални оператори с обвинения за пиратство

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица