Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 април)

Продажбата на "Нова тв" е финализирана; "Репортери без граници" предлагат на Брюксел да назначи еврокомисар за медиите; Facebook обяви нови промени за справяне с фалшивите новини; AT&T обмисля продажбата на HBO Европа, за да намали дълга си и др.

3973 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Продажбата на "Нова тв" е финализирана

Новият собственик на "Нова броудкастинг груп" е дружеството на братя Домусчиеви - "Адванс медиа груп". В Търговския регистър промените все още не са отразени, но на сайта на "Нова" вече пише, че като изпълнителни директори на "Нова броудкастинг груп" са назначени досегашните прокуристи - Вяра Анкова - "професионалист с голям опит в телевизионното управление", и Николай Андреев – дългогодишен финансов директор. Силва Зурлева остава съветник на борда.

Братът на председателя на КРИБ Кирил Домусчиев - Георги Домусчиев, е новият председател на съвета на директорите на "Нова броудкастинг груп". "Нова телевизия" ще бъде българска телевизия, подкрепяща българските сериали, филми и развлекателни програми", гласи официалният коментар на Георги Домусчиев.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Репортери без граници" предлагат на Брюксел да назначи еврокомисар за медиите

Създаването на нов европейски комисар, който да отговаря за свободата на медиите, независимостта и плурализма на мнения, е една от основните мерки, които предлага "Репортери без граници" срещу прогресиращото влошаване на медийната среда в Европа.

Шест седмици преди изборите за евродепутати неправителствената медийна организация "Репортери без граници" публикува отворено писмо с десет предложения за засилване свободата на пресата в Европа. Сред тях една от най-важните мерки срещу безпрецедентните атаки срещу журналисти, увеличаването на съдебните дела срещу разследващи репортери и масовата онлайн дезинформация е създаването на европейски комисар, който да носи отговорност за свободата на медиите, независимостта и плурализма и който може да мобилизира всички институции на ЕС в защита на медиите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Mars ще пусне 4 нови марки на българския пазар през следващите месеци

От следващия месец ще бъдат в продажба шоколадовите бонбони с хрупкав център под марката Maltesers. През втората половина на годината ще бъде представен и брандът за котешка и кучешка храна Perfect Fit. По-късно през годината на българския пазар ще стъпят още две нови марки – за хигиенни изделия за котки и за дъвки.

Mars е на българския пазар от 25 години, a продуктите на компанията достигат до 40 хил. търговски обекта в страната.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България

Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands, което се провежда за седми пореден път в страната.

Само още един български бранд – "Девин", е в топ 20 на класацията, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber, уточняват от българския офис на организацията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Фотограф: Arnd Wiegmann

Дигитален бизнес

Facebook обяви нови промени за справяне с фалшивите новини

Най-голямата социална мрежа Facebook и собственик на платформите WhatsApp, Instagram и Messenger, обяви нови промени при модериране на съдържанието. Компанията въвежда нова метрика, наречена Click-Gap, която алгоритмите ще използват, за да определят къде в новинарския поток на потребителите да класират дадена публикация, пише Wired. Така Facebook се надява да ограничи разпространението на сайтове, които са непропорционално популярни във Facebook, в сравнение с останалата част от мрежата. Ако компанията установи, че в платформата се появяват много линкове към даден сайта, но само няколко други сайтове в цялата мрежа се свързват с него, то Facebook ще ограничи обсега му, така че да не разпространява новината сред потребителите.

Повече за промените тук>>

Великобритания готви тежки регулации срещу Facebook, Instagram и Twitter

Правителството във Великобритания обмисля създаването на нов регулаторен орган, който да следи стриктно дейността на социални онлайн платформи като Facebook, Twitter и Instagram. Планът е този регулатор да бъде финансиран от самата технологична индустрия, а основната му цел ще бъде да подсигури свалянето на онлайн съдържание, което е обидно или насърчава насилие.

Основната причина за рязката стъпка към цял нов регулаторен орган, изглежда, е терористичният атентат в Крайстчърч, Нова Зеландия, който беше заснет от извършителя и стриймван свободно във Facebook.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook с промени при управлението профилите на починали потребители

Социалната мрежа представи нов изглед за мемориални профили на починали потребители. Вече ще може да бъде избран наследник на профила на починалия, който да го управлява и да зададе опцията за превръщането му в мемориален такъв. Така приятели и членовете на семейството ще могат да продължат да споделят спомени на профила, пишат от The Verge.

Повече тук>>

Автор: The Verge

Медиен бизнес

AT&T обмисля продажбата на HBO Европа, за да намали дълга си

Американският телекомуникационен гигант AT&T обсъжда възможността да продаде HBO Европа, тъй като се опитва да намали дълга си, който е в размер на 170 млрд. долара. Групата, базирана в Тексас, обмисля продажба на HBO Европа от ноември, но не е провела официални разговори с потенциални купувачи според хора, запознати с въпроса. Компанията Sky, която вече е собственост на Comcast, е "очевиден купувач", като се има предвид връзките й с HBO.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Новите технологични гиганти като Netflix и Amazon променят бизнес модела и на традиционните медии

Във Великобритания броят на абонираните за услугите на Netflix, Amazon и Now TV (на телевизия Sky) през 2018 г. за пръв път надвишава този на абонатите на традиционна кабелна и сателитна телевизия, показват данни на местния регулатор Ofcom. Изследването констатира, че промяната в начина, по който хората в страната потребяват телевизионно съдържание, носи първи спад на приходите на традиционните доставчици на телевизия след години на устойчив ръст.

Същата тенденция отбелязва и доклад на Европейския съюз за радио и телевизия, който обединява всички обществени медии на съюза. Според него ръстът на американските медийни конгломерати в рамките на ЕС е 31.6%, на европейските телеком оператори 8.6%, а на интернет и технологичните гиганти като Netflix и Amazon - 104%, които инвестират милиарди евро в съдържание.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Реклама за мъже

През март, наричан още месецът на жената, редица брандове решиха да заемат социална позиция в своите комуникационни кампании, подкрепяйки равенството между половете и изкарвайки на преден план силата на жените. След като шумът около всички кампании стихна, сега творческата агенция McCann Дюселдорф привлича вниманието към своя клиент L'Oréal Paris. Новата кампания на френския козметичен гигант, представя данни от световни проучвания за неравенството на работното място и на високите позиции в компаниите. Вместо в графики информацията е представена чрез продукти на L'Oreal, като червило, спирала и лак. Цялата кампания се развива под мотото "Това е реклама за мъже".

Endeavor Bulgaria търси маркетинг стажант.

А1 обяви вакантна позиция за External communications manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK