С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 апр 2019, 11:17, 2120 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 април)

Кадър на Пеевски поема новините в "Нова тв"; Емил Кошлуков беше назначен за изпълняващ длъжността шеф на БНТ; All Channels стана PR агенция на годината; Noble Graphics е сред най-ефективните агенции в Европа и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Кадър на Пеевски поема новините в "Нова тв"

["Нова телевизия"]

Броени дни след като "Нова тв" стана собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви, те извършиха първото назначение на важна ръководна позиция. Телевизията вече ще има директор "Новини и актуални предавания" - Миляна Велева. Тя ще поеме позицията от 2 май и ще отговаря за развитието на новините и информационните програми в "Нова тв", уточняват в прессъобщението от медиата.

Миляна Велева досега е работила на две места, свързвани със силно влияние на Делян Пеевски (ТВ7 и "Канал 3"), което потвърждава очакванията, че след като братята Домусчиеви купиха телевизията, тя ще премине към послушния хор на проправителствените медии.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Емил Кошлуков беше назначен за изпълняващ длъжността шеф на БНТ

Фотограф: Надежда Чипева

Съветът за електронни медии (СЕМ) първо прие оставката на досегашния генерален директор на БНТ Константин Каменаров, която той депозира сутринта, и назначи за временно изпълняващ длъжността Емил Кошлуков.



Решението за освобождаването на Каменаров е било взето единодушно с пет гласа "за". То следва от потвърдената му от Софийския градски съд условна присъда за шофиране след употреба на алкохол.

За временно изпълняващ длъжността генерален директор на обществената телевизия бе избран програмният директор на БНТ1 Емил Кошлуков. Според съобщението на медийния регулатор той е бил единственият кандидат, който отговарял на законовите изисквания за заемането на поста и който се е съгласил да го заеме.
Повече по темата може да прочетете тук>>

All Channels стана PR агенция на годината

Аll Channels Communication Group спечели отличието "Агенция на годината" в десетото издание на конкурса BAPRA Bright Awards 2019, традиционно организиран от Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА), който цели да отличи най-добрите комуникационни практики през годината. Агенцията спечели общо 18 награди, сред които 8 златни, 7 сребърни и 3 бронзови за комуникационни кампании, реализирани за AVON, Huawei, Jameson, уличният фестивал Mood for food, LG, Mastercard, Decathlon, Discovery Channel и Jacobs. Това е петото голямо отличие на All Channels от създаването на конкурса до момента.

На второ и трето място тази година бяха класирани съответно агенциите United Partners и M3 Communications Group.
Списък с всички наградени може да видите тук>>

Радослав Неделчев става изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network Хърватия

Главният оперативен директор на комуникационната група Dentsu Aegis Network в България Радослав Неделчев вече заема позицията главен изпълнителен директор на групата в Хърватия. Там той ще работи в екип с управляващия директор Ева Ренер, а фокусът им ще бъде да ускорят трансформацията на бизнеса в Хърватия.

Радослав Неделчев става част от Dentsu Aegis Network България през 2014 г. на позицията директор "Бизнес развитие", а година по-късно е повишен до позицията главен оперативен директор. В периода между 2000 г. и 2014 г. той работи в компаниите GWR Group и Emmis Communications.

Noble Graphics е сред най-ефективните агенции в Европа

Българската рекламна агенция Noble Graphics се класира на 17-о място сред най-ефективните агенции в Европа за 2019 г. в традиционната годишна класация Effie Effectiveness Index. Това е и единствената компания от България, която попада в топ 50. На 51-во място се класира агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, част от комуникационното група Publicis Groupe България.

Класацията се изготвя на база на спечелените по време на церемонията Effie Awards награди, като точките от тях се сумират и извеждат крайната оценка. През 2018 г. Noble Graphics спечели най-много отличия в 11-ото издание на конкурса "Effie България" и беше обявена за най-ефективната агенция в страната за втора поредна година.

На първо място в Европа според Effie Effectiveness Index се нарежда агенията BBDO Moscow, а в световен план класацията оглавява колумбийският офис на групата Sancho BBDO. За шести път от 2011 г. насам Unilever печели титлата най-ефективен рекламодател в света.

Събитие: Влияние на комуникациите в ритейл сектора

На 10 май в споделеното работно пространство SOHO ще се проведе събитие от поредицата дискусии Comms Talks, организирани съвместно с Европейската асоциация на комуникационните директори. Дискусията цели да отговори на въпроса какво влияние имат комуникациите върху големите вериги за търговия с хранителни стоки, предвид условията на ценова война в сектора. Сред лекторите в дискусията включват Георги Малчев от дигиталната агения XploraBG, Людмил Каравасилев от "Метро" и Мартин Димитров от реклмната агенция Nitram. Събитието е безплатно и е насочено към медии, PR и рекламни агенции, вътрешни комуникационни отдели и др.
По време на събитието Perceptica ще представи и новия си медиен анализ на веригите за хранителни стоки в България.
Повече информация може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Facebook вече дава повече информация за политически реклами в целия ЕС

Потребителите на Facebook вече могат да проверяват поне отчасти политическите реклами, които се разпространяват в социалната мрежа в България, пише "Дневник".

Библиотеката за реклами с политическо съдържание във Facebook и в Instagram (Ad Library) е достъпна за потребителите. В нея могат да се търсят реклами по ключова дума и по страница и потребителите да видят кой и колко е платил за тях, до кои демографски групи и области в страната са изпратени и колко импресии имат.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Чуй тази принт реклама

Звуците несъмнено влияят на възприятията на потребителите, като сред новите звукови тенденции е т.нар. ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response), който редица брандове изследват и използват в кампаниите си. ASMR се описва като усещане от изтръпване на главата, в резултат на редица аудио-визуални стимулации като шепот и движения с ръце. Coca-Cola пренася ефекта на друго ниво, използвайки илюстрации с цел да повлияят звуково на потребителите. В новата си европейска принт кампания брандът илюстрира отварянето на кен и стъклена бутилка Coca-Cola, както и вече сипана газираната напитка в чаша. Слоганът гласи "Опитайте се да не чуете това", а кампанията ще се развие в Централна и Източна Европа в списания, вестници и билбордове. "С тази кампания се стремим да активираме сензорната памет на нашите потребители, като ги предизвикваме да чуят снимка за първи път, завършвайки рекламата ни в главите си," казва Камила Занария, директор "Съдържание" в Coca-Cola за Централна и Източна Европа, цитирана от AdAge.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 април)

[Coca-Cola]


Свободни позиции:

Economedia обяви вакантна позиция за редактор.

Reach for Change България търси стажант "Организация и комуникация".

The Smarts обяви вакантна позиция за акаунт мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На върха на рекламната стълбица. Отново На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

14 юни 2019, 2670 прочитания

Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев 6 Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев

Васил Иванов от "Канал 3" ще замени разследващите журналистки Миролюба Бенатова и Генка Шикерова

13 юни 2019, 16354 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%

Дружеството отчита и ръст в приходите през първото тримесечие

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото