Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 април)

Кадър на Пеевски поема новините в "Нова тв"; Емил Кошлуков беше назначен за изпълняващ длъжността шеф на БНТ; All Channels стана PR агенция на годината; Noble Graphics е сред най-ефективните агенции в Европа и др.

2737 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Кадър на Пеевски поема новините в "Нова тв"

Източник: "Нова телевизия"

Броени дни след като "Нова тв" стана собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви, те извършиха първото назначение на важна ръководна позиция. Телевизията вече ще има директор "Новини и актуални предавания" - Миляна Велева. Тя ще поеме позицията от 2 май и ще отговаря за развитието на новините и информационните програми в "Нова тв", уточняват в прессъобщението от медиата.

Миляна Велева досега е работила на две места, свързвани със силно влияние на Делян Пеевски (ТВ7 и "Канал 3"), което потвърждава очакванията, че след като братята Домусчиеви купиха телевизията, тя ще премине към послушния хор на проправителствените медии.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Емил Кошлуков беше назначен за изпълняващ длъжността шеф на БНТ

Фотограф: Надежда Чипева

Съветът за електронни медии (СЕМ) първо прие оставката на досегашния генерален директор на БНТ Константин Каменаров, която той депозира сутринта, и назначи за временно изпълняващ длъжността Емил Кошлуков.

Решението за освобождаването на Каменаров е било взето единодушно с пет гласа "за". То следва от потвърдената му от Софийския градски съд условна присъда за шофиране след употреба на алкохол.

За временно изпълняващ длъжността генерален директор на обществената телевизия бе избран програмният директор на БНТ1 Емил Кошлуков. Според съобщението на медийния регулатор той е бил единственият кандидат, който отговарял на законовите изисквания за заемането на поста и който се е съгласил да го заеме.

Повече по темата може да прочетете тук>>

All Channels стана PR агенция на годината

Аll Channels Communication Group спечели отличието "Агенция на годината" в десетото издание на конкурса BAPRA Bright Awards 2019, традиционно организиран от Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА), който цели да отличи най-добрите комуникационни практики през годината. Агенцията спечели общо 18 награди, сред които 8 златни, 7 сребърни и 3 бронзови за комуникационни кампании, реализирани за AVON, Huawei, Jameson, уличният фестивал Mood for food, LG, Mastercard, Decathlon, Discovery Channel и Jacobs. Това е петото голямо отличие на All Channels от създаването на конкурса до момента.

На второ и трето място тази година бяха класирани съответно агенциите United Partners и M3 Communications Group.

Списък с всички наградени може да видите тук>>

Радослав Неделчев става изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network Хърватия

Главният оперативен директор на комуникационната група Dentsu Aegis Network в България Радослав Неделчев вече заема позицията главен изпълнителен директор на групата в Хърватия. Там той ще работи в екип с управляващия директор Ева Ренер, а фокусът им ще бъде да ускорят трансформацията на бизнеса в Хърватия.

Радослав Неделчев става част от Dentsu Aegis Network България през 2014 г. на позицията директор "Бизнес развитие", а година по-късно е повишен до позицията главен оперативен директор. В периода между 2000 г. и 2014 г. той работи в компаниите GWR Group и Emmis Communications.

Noble Graphics е сред най-ефективните агенции в Европа

Българската рекламна агенция Noble Graphics се класира на 17-о място сред най-ефективните агенции в Европа за 2019 г. в традиционната годишна класация Effie Effectiveness Index. Това е и единствената компания от България, която попада в топ 50. На 51-во място се класира агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, част от комуникационното група Publicis Groupe България.

Класацията се изготвя на база на спечелените по време на церемонията Effie Awards награди, като точките от тях се сумират и извеждат крайната оценка. През 2018 г. Noble Graphics спечели най-много отличия в 11-ото издание на конкурса "Effie България" и беше обявена за най-ефективната агенция в страната за втора поредна година.

На първо място в Европа според Effie Effectiveness Index се нарежда агенията BBDO Moscow, а в световен план класацията оглавява колумбийският офис на групата Sancho BBDO. За шести път от 2011 г. насам Unilever печели титлата най-ефективен рекламодател в света.

Събитие: Влияние на комуникациите в ритейл сектора

На 10 май в споделеното работно пространство SOHO ще се проведе събитие от поредицата дискусии Comms Talks, организирани съвместно с Европейската асоциация на комуникационните директори. Дискусията цели да отговори на въпроса какво влияние имат комуникациите върху големите вериги за търговия с хранителни стоки, предвид условията на ценова война в сектора. Сред лекторите в дискусията включват Георги Малчев от дигиталната агения XploraBG, Людмил Каравасилев от "Метро" и Мартин Димитров от реклмната агенция Nitram. Събитието е безплатно и е насочено към медии, PR и рекламни агенции, вътрешни комуникационни отдели и др.

По време на събитието Perceptica ще представи и новия си медиен анализ на веригите за хранителни стоки в България.

Повече информация може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Facebook вече дава повече информация за политически реклами в целия ЕС

Потребителите на Facebook вече могат да проверяват поне отчасти политическите реклами, които се разпространяват в социалната мрежа в България, пише "Дневник".

Библиотеката за реклами с политическо съдържание във Facebook и в Instagram (Ad Library) е достъпна за потребителите. В нея могат да се търсят реклами по ключова дума и по страница и потребителите да видят кой и колко е платил за тях, до кои демографски групи и области в страната са изпратени и колко импресии имат.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Чуй тази принт реклама

Звуците несъмнено влияят на възприятията на потребителите, като сред новите звукови тенденции е т.нар. ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response), който редица брандове изследват и използват в кампаниите си. ASMR се описва като усещане от изтръпване на главата, в резултат на редица аудио-визуални стимулации като шепот и движения с ръце. Coca-Cola пренася ефекта на друго ниво, използвайки илюстрации с цел да повлияят звуково на потребителите. В новата си европейска принт кампания брандът илюстрира отварянето на кен и стъклена бутилка Coca-Cola, както и вече сипана газираната напитка в чаша. Слоганът гласи "Опитайте се да не чуете това", а кампанията ще се развие в Централна и Източна Европа в списания, вестници и билбордове. "С тази кампания се стремим да активираме сензорната памет на нашите потребители, като ги предизвикваме да чуят снимка за първи път, завършвайки рекламата ни в главите си," казва Камила Занария, директор "Съдържание" в Coca-Cola за Централна и Източна Европа, цитирана от AdAge.

Източник: Coca-Cola

Свободни позиции:

Economedia обяви вакантна позиция за редактор.

Reach for Change България търси стажант "Организация и комуникация".

The Smarts обяви вакантна позиция за акаунт мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK