Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%

Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%

Дружеството отчита и ръст в приходите през първото тримесечие

4412 прочитания

© Анелия Николова


Годината за "БТВ медиа груп" започва ударно - през първото тримесечие печалбата е нараснала над два пъти, а приходите също са се увеличили. Това стана ясно от публикувания официален отчет на компанията майка на българската група - Central European Media Enterprises (CME), в която най-голям акционер е американският телекомуникационен гигант AT&T.

Въпреки увеличението обаче бизнесът на "БТВ медиа груп" се нарежда на предпоследно място в портфолиото на CME, които оперират също в Чехия, Словения, Словакия и Румъния. Главният изпълнителен директор на СМЕ Майкъл Дел Нин отбелязва, че първото тримесечие на 2019 г. е едно от най-силните в историята на холдинга (вижте таблицата). Добрите резултати идват месец след като компанията официално съобщи, че е започнала процес за проучване и оценка на потенциални стратегически алтернативи, включително евентуална продажба на част или цялата компания.

Силен ръст

Според годишния отчет на компанията майка приходите на "БТВ медиа груп" за периода януари – март се увеличават с близо 7% на годишна база, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Така те достигат 19.3 млн. долара. От тях 12.6 млн. долара са постъпленията от реклама и 5.3 млн. долара са от абонаменти и такси за разпространение на съдържание, показват още данните на холдинга.

След като в края на 2018 г. българската медийна група отчете спад на печалбата и имаше един от най-ниските резултати сред международните бизнеси на CME, сега отчетът на компанията е по-различен. Не само че "БТВ медиа груп" регистрира ръст на оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA), но увеличението е над 120%, достигайки 6.1 млн. долара. Това е и най-големият ръст сред държавите в групата на годишна база.

"Капитал" изпрати запитване към "БТВ медиа груп" на какво се дължи големият ръст на печалбата, но от компанията отказаха коментар.

В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

На българския пазар отдавна се говори, че bTV са в процес на стартиране на продажба на медийния бизнес на цялата компания майка СМЕ. Очакванията за новина около подобна сделка са най-рано за края на годината.

Групово представяне

Общите годишни приходи на цялата CME за периода януари - март 2019 г. се увеличават с 1.6%, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Така постъпленията се равняват на 146.6 млн. долара. Оперативната печалба на групата за първото тримесечие е в размер на 27.6 млн. долара, което представлява ръст от 23.2%.

В края на март от компанията публикуваха официално съобщение, че е започнал процес по преглед на различни стратегически алтернативи за бизнеса, което може да включва продажбата на част или цялата компания, сливане с друг стратегически партньор, рекапитализация или продължаване на изпълнението на дългосрочния бизнес план на CME.

Тогава от компанията посочиха още, че не са уверени дали проучването ще доведе до транзакция, както и че не са определени срокове и няма да се разкрива още информация, докато не се прецени за необходимо.

Годината за "БТВ медиа груп" започва ударно - през първото тримесечие печалбата е нараснала над два пъти, а приходите също са се увеличили. Това стана ясно от публикувания официален отчет на компанията майка на българската група - Central European Media Enterprises (CME), в която най-голям акционер е американският телекомуникационен гигант AT&T.

Въпреки увеличението обаче бизнесът на "БТВ медиа груп" се нарежда на предпоследно място в портфолиото на CME, които оперират също в Чехия, Словения, Словакия и Румъния. Главният изпълнителен директор на СМЕ Майкъл Дел Нин отбелязва, че първото тримесечие на 2019 г. е едно от най-силните в историята на холдинга (вижте таблицата). Добрите резултати идват месец след като компанията официално съобщи, че е започнала процес за проучване и оценка на потенциални стратегически алтернативи, включително евентуална продажба на част или цялата компания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK