С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 апр 2019, 16:43, 3925 прочитания

Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%

Дружеството отчита и ръст в приходите през първото тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Годината за "БТВ медиа груп" започва ударно - през първото тримесечие печалбата е нараснала над два пъти, а приходите също са се увеличили. Това стана ясно от публикувания официален отчет на компанията майка на българската група - Central European Media Enterprises (CME), в която най-голям акционер е американският телекомуникационен гигант AT&T.

Въпреки увеличението обаче бизнесът на "БТВ медиа груп" се нарежда на предпоследно място в портфолиото на CME, които оперират също в Чехия, Словения, Словакия и Румъния. Главният изпълнителен директор на СМЕ Майкъл Дел Нин отбелязва, че първото тримесечие на 2019 г. е едно от най-силните в историята на холдинга (вижте таблицата). Добрите резултати идват месец след като компанията официално съобщи, че е започнала процес за проучване и оценка на потенциални стратегически алтернативи, включително евентуална продажба на част или цялата компания.


Силен ръст

Според годишния отчет на компанията майка приходите на "БТВ медиа груп" за периода януари – март се увеличават с близо 7% на годишна база, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Така те достигат 19.3 млн. долара. От тях 12.6 млн. долара са постъпленията от реклама и 5.3 млн. долара са от абонаменти и такси за разпространение на съдържание, показват още данните на холдинга.

След като в края на 2018 г. българската медийна група отчете спад на печалбата и имаше един от най-ниските резултати сред международните бизнеси на CME, сега отчетът на компанията е по-различен. Не само че "БТВ медиа груп" регистрира ръст на оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA), но увеличението е над 120%, достигайки 6.1 млн. долара. Това е и най-големият ръст сред държавите в групата на годишна база.



"Капитал" изпрати запитване към "БТВ медиа груп" на какво се дължи големият ръст на печалбата, но от компанията отказаха коментар.

В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

На българския пазар отдавна се говори, че bTV са в процес на стартиране на продажба на медийния бизнес на цялата компания майка СМЕ. Очакванията за новина около подобна сделка са най-рано за края на годината.

Групово представяне

Общите годишни приходи на цялата CME за периода януари - март 2019 г. се увеличават с 1.6%, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Така постъпленията се равняват на 146.6 млн. долара. Оперативната печалба на групата за първото тримесечие е в размер на 27.6 млн. долара, което представлява ръст от 23.2%.

В края на март от компанията публикуваха официално съобщение, че е започнал процес по преглед на различни стратегически алтернативи за бизнеса, което може да включва продажбата на част или цялата компания, сливане с друг стратегически партньор, рекапитализация или продължаване на изпълнението на дългосрочния бизнес план на CME.

Тогава от компанията посочиха още, че не са уверени дали проучването ще доведе до транзакция, както и че не са определени срокове и няма да се разкрива още информация, докато не се прецени за необходимо.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 616 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1075 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Победители и губещи в медийната абонаментна лудост

В очакване на глобалния провал на дигиталната реклама издателите влагат своите надежди в абонаментите

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10