Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 май)

Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%; Проблемът "Кошлуков"; Започна записването за първото издание на PR конкурса Young Lions Bulgaria 2019; Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности и др.

2766 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%

Приходите на "БТВ медиа груп" за периода януари – март се увеличават с близо 7% на годишна база, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Така те достигат 19.3 млн. долара. От тях 12.6 млн. долара са постъпленията от реклама и 5.3 млн. долара са от абонаменти и такси за разпространение на съдържание.

След като в края на 2018 г. българската медийна група отчете спад на печалбата и имаше един от най-ниските резултати сред международните бизнеси на CME, сега отчетът на компанията е по-различен. Не само че "БТВ медиа груп" регистрира ръст на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA), но увеличението е над 120%, достигайки 6.1 млн. долара. Това е и най-големият ръст сред държавите в групата на годишна база.

Добрите резултати идват месец след като компанията официално съобщи, че е започнала процес за проучване и оценка на потенциални стратегически алтернативи, включително евентуална продажба на част или цялата компания.

Повече по темата и резултатите на компанията майка CME може да видите тук>>>

Проблемът "Кошлуков"

Фотограф: Надежда Чипева

Емил Кошлуков пое управлението на БНТ, а СЕМ би трябвало да даде старт на конкурса за генерален директор на БНТ най-късно през август.

За да има обективен конкурс, трябва независим СЕМ, а последните години показаха, че регулаторът е под силен политически контрол. Малцинство са членовете на регулатора със сериозна медийна и професионална експертиза, както и с безупречен обществен авторитет, както изисква законът. Именно поради тази причина вече години наред се наблюдава отлив на интерес от кандидати със силни биографии за поста генерален директор на БНТ - да участваш в продаден мач не е особено привлекателно. Така през лятото е много възможно Кошлуков да се окаже без реална конкуренция. А оставането му на поста ще означава само едно - че властта няма намерение да отпуска хватката над БНТ.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Започна записването за първото издание на PR конкурса Young Lions Bulgaria 2019

За първа година млади таланти в сферата на PR могат да участват в конкурса Young Lions Bulgaria 2019 - PR, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), в партньорство с Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА). Победителите от локалното издание ще имат възможност да се състезават в международния конкурс Cannes Young Lions в категория PR, част от най-големия рекламен фестивал в Кан.

Желаещите да се включат трябва да се регистрират за конкурса най-късно до 14 май. Сред условията за участие е екипите да се състоят от двама млади специалисти, които нямат навършени 30 години и да работят в PR агенция или вътрешен PR отдел на агенция. Таксата за участие на екип е 150 лв., в случай че агенцията е член на БАКА или БАПРА и 200 лв., ако не е част от организациите. На 17 май 2019 г. всички регистрирани и отговарящи на условията екипи ще получат задание, което ще трябва да изпълнят в рамките на 24 часа, а победителите ще бъдат обявени на 20 май.

Рекорден брой заявки в тазгодишния конкурс "PR приз" на БДВО

Общо 92 проекта, подадени от 30 български компании и организации, ще се състезават в 19-ото издание на конкурса "PR приз", организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Сред тях участват общо 18 комуникационни агенции и компании, неправителствени организации и институции.

Най-много проекти има подадени в категориите "Кампания за устойчиво развитие/корпоративна социална отговорност", "Дигитална кампания или проект" и "Комуникационен проект за продукт или услуга". Интерес за участниците представлява и обновената категория "Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри" в която има подадени 8 заявки.

Проектите ще бъдат оценявани на два етапа. В първия журито ще разглежда представените материали на участниците, а във втория представители на агенциите, рекламодателите и организациите ще могат публично да защитят проектите си.

Презентациите на живо ще се проведат в периода 10-12 май в Sopharma Business Towers.

БАКА и Фондация "Пловдив 2019" организират видеоконкурс

Организаторите на рекламния конкурс ФАРА - Българската асоциация на комуникационните агенции, съвместно с фондация "Пловдив 2019" организират конкурс за създаване на видео на тема "Как се прави Европейска столица на културата?". В него могат да се включат екипи от по двама участници, като всеки екип може да кандидатства с повече от едно авторско видео. Разработените проекти трябва да бъдат изпратени на мейл [email protected] най-късно до 20 май заедно с попълнена декларация за участие. Победителят ще бъде обявен на 8 юни, а двамата членове на екипа ще получат акредитации с пълен достъп до рекламния фестивал ФАРА и лекционната програма, които ще се проведат от 6 до 8 юни в Пловдив.

Повече за конкурса може да прочетете тук>>

На фокус с Heineken

Официалното спонсорство на холандската пивоварна Heineken към УЕФА Шампионска лига продължава до 2020 г. За да комуникира събитието, тази година компанията отново залага на нестандартни похвати и в България. В дигиталната кампания, изготвена съвместно с рекламната агенция NEXT-DC, брандът предизвиква феновете да тестват колко концентрирани могат да останат пред погледа на легендата на италианския футбол Андреа Пирло. В специално изготвен за целта сайт, с вградена face recogntion и eye-tracking технология, потребителите трябва да не изпускат от поглед футболиста, за да се класират в ранглистата. Най-добрите участници ще получат възможност да присъстват на ексклузивно събитие, организирано от Heineken, с излъчване на финала на Шампионска лига в София. Играта е достъпна както за десктоп, така и за мобилни устройства до 20 май.

Дигитален бизнес

Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

Източник: Reuters

Под слогана "Бъдещето е поверително" Марк Зукърбърг показа най-масивния редизайн на Facebook през последните пет години, както и цялостна промяна във фокуса – към повече "групи и общности" и по-малко внимание върху потока от новини, включително и от близки и приятели.

Промените в платформата изглеждат като директен отговор на Facebook след редицата скандали около компанията през последните две години, свързани неминуемо със слабата защита на данните на общо 2.7 млрд. потребители, с които фирмата разполага сред всичките си продукти.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Instagram може да спре да показва броя харесвания на снимките

Социалната мрежа Instagram, собственост на Facebook, може да спре да показва броя харесвания на снимките на потребителите. Целта на промяната е фокус в платформата да бъде повече съдържанието на публикациите, а не толкова ангажираността към тях, пише Independent. Новият формат ще бъде достъпен първоначално само за някои потребители в Канада и в зависимост от резултатите може да стане достъпен и в други държави по света.

Ако все пак потребителите искат да видят броя харесвания на дадена публикация и хората зад тях, могат да го направят с клик върху снимката, вместо да го виждат директно до нея както се случва в момента.

Повече тук>>

Резултатите на Alphabet изненадаха неприятно инвеститорите

Общо приходите на Alphabet, компанията майка на Google през първото тримесечие на годината са се увеличили със 17% до 36.3 млрд. долара – под очакванията на инвеститорите, които се страхуват от нарастващата конкуренция в дигиталната реклама, откъдето идва огромната част от приходите на групата.

Печалбата за първото тримесечие е 6.7 млрд. долара, също под очакванията на анализаторите от Уолстрийт, които прогнозираха 7.3 млрд. долара.

Компанията е под натиск от страна на рекламодателите да затегне контрола по отношение на рекламите във видеоплатформата YouTube, така че те да не попадат върху всякакъв тип съдържание. Проблеми за компанията има и в друга рекламна насока – мобилната, където фирмата за момента не се справя с това да открие правилния микс от формати, които да използва на мобилни устройства и гласови асистенти.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Spotify премина 100 млн. платени абонати

Музикалната стрийминг услуга Spotify вече има над 100 млн. платени абонати, което е над три пъти повече, отколкото следващата услуга в сектора – Apple Music, която разполага с 28 млн. абонаменти.

Приходите на компанията за първото тримесечие са 1.7 млрд. долара, ръст от 33% спрямо миналата година. Общо 40% от всички платени абонаменти са в Европа, а 30% - в Северна Америка. Лошата новина за компанията е, че тя все повече се отдалечава от това да бъде на печалба - през първото тримесечие загубата е била 80 евроцента на акция спрямо очаквания за 35 евроцента на акция.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Победители и губещи в медийната абонаментна лудост

Безплатният интернет за новините скоро затваря. В очакване на глобалния провал на дигиталната реклама издателите влагат своите надежди в абонаментите.

Добър пример за медия, наскоро преминала към цифров абонамент, е Seattle Times, с приходи, генерирани 38% за реклама и 62% за тираж, включващ и дигиталните абонати.

Отличителните черти на успешните абонаментни модели са: доверие и афинитет към марката, уникалност, ясно стойностно предложение, възприемана стойност спрямо цена и грижа за потребителите.

Повече за абонаментната стратегия на световните медии може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

По-малко рекламни паузи по време на Super Bowl

Медийната група на FOX обяви, че ще намали броя рекламни паузи по време на най-голямото спортно в САЩ Super Bowl с цел да подобри зрителското изживяване по време на състезанието, пише WSJ. От пет планирани рекламни паузи по време на играта през последните години медията ще премине към четири по-дълги прекъсвания. Общото рекламно време обаче до голяма степен остава непроменено. Според FOX намаленият брой рекламни паузи ще засили ангажираността на зрителите.

Повече тук>>

Свободни позиции:

WWF обяви вакантна позиция за Regional corporate partnerships manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK