С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 май 2019, 10:57, 2313 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 май)

Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%; Проблемът "Кошлуков"; Започна записването за първото издание на PR конкурса Young Lions Bulgaria 2019; Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с над 120%

Приходите на "БТВ медиа груп" за периода януари – март се увеличават с близо 7% на годишна база, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Така те достигат 19.3 млн. долара. От тях 12.6 млн. долара са постъпленията от реклама и 5.3 млн. долара са от абонаменти и такси за разпространение на съдържание.

След като в края на 2018 г. българската медийна група отчете спад на печалбата и имаше един от най-ниските резултати сред международните бизнеси на CME, сега отчетът на компанията е по-различен. Не само че "БТВ медиа груп" регистрира ръст на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA), но увеличението е над 120%, достигайки 6.1 млн. долара. Това е и най-големият ръст сред държавите в групата на годишна база.



Добрите резултати идват месец след като компанията официално съобщи, че е започнала процес за проучване и оценка на потенциални стратегически алтернативи, включително евентуална продажба на част или цялата компания.

Повече по темата и резултатите на компанията майка CME може да видите тук>>>

Проблемът "Кошлуков"

Фотограф: Надежда Чипева

Емил Кошлуков пое управлението на БНТ, а СЕМ би трябвало да даде старт на конкурса за генерален директор на БНТ най-късно през август.

За да има обективен конкурс, трябва независим СЕМ, а последните години показаха, че регулаторът е под силен политически контрол. Малцинство са членовете на регулатора със сериозна медийна и професионална експертиза, както и с безупречен обществен авторитет, както изисква законът. Именно поради тази причина вече години наред се наблюдава отлив на интерес от кандидати със силни биографии за поста генерален директор на БНТ - да участваш в продаден мач не е особено привлекателно. Така през лятото е много възможно Кошлуков да се окаже без реална конкуренция. А оставането му на поста ще означава само едно - че властта няма намерение да отпуска хватката над БНТ.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Започна записването за първото издание на PR конкурса Young Lions Bulgaria 2019

За първа година млади таланти в сферата на PR могат да участват в конкурса Young Lions Bulgaria 2019 - PR, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), в партньорство с Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА). Победителите от локалното издание ще имат възможност да се състезават в международния конкурс Cannes Young Lions в категория PR, част от най-големия рекламен фестивал в Кан.

Желаещите да се включат трябва да се регистрират за конкурса най-късно до 14 май. Сред условията за участие е екипите да се състоят от двама млади специалисти, които нямат навършени 30 години и да работят в PR агенция или вътрешен PR отдел на агенция. Таксата за участие на екип е 150 лв., в случай че агенцията е член на БАКА или БАПРА и 200 лв., ако не е част от организациите. На 17 май 2019 г. всички регистрирани и отговарящи на условията екипи ще получат задание, което ще трябва да изпълнят в рамките на 24 часа, а победителите ще бъдат обявени на 20 май.

Рекорден брой заявки в тазгодишния конкурс "PR приз" на БДВО

Общо 92 проекта, подадени от 30 български компании и организации, ще се състезават в 19-ото издание на конкурса "PR приз", организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Сред тях участват общо 18 комуникационни агенции и компании, неправителствени организации и институции.

Най-много проекти има подадени в категориите "Кампания за устойчиво развитие/корпоративна социална отговорност", "Дигитална кампания или проект" и "Комуникационен проект за продукт или услуга". Интерес за участниците представлява и обновената категория "Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри" в която има подадени 8 заявки.

Проектите ще бъдат оценявани на два етапа. В първия журито ще разглежда представените материали на участниците, а във втория представители на агенциите, рекламодателите и организациите ще могат публично да защитят проектите си.

Презентациите на живо ще се проведат в периода 10-12 май в Sopharma Business Towers.

БАКА и Фондация "Пловдив 2019" организират видеоконкурс

Организаторите на рекламния конкурс ФАРА - Българската асоциация на комуникационните агенции, съвместно с фондация "Пловдив 2019" организират конкурс за създаване на видео на тема "Как се прави Европейска столица на културата?". В него могат да се включат екипи от по двама участници, като всеки екип може да кандидатства с повече от едно авторско видео. Разработените проекти трябва да бъдат изпратени на мейл fara@baca.bg най-късно до 20 май заедно с попълнена декларация за участие. Победителят ще бъде обявен на 8 юни, а двамата членове на екипа ще получат акредитации с пълен достъп до рекламния фестивал ФАРА и лекционната програма, които ще се проведат от 6 до 8 юни в Пловдив.

Повече за конкурса може да прочетете тук>>

На фокус с Heineken

Официалното спонсорство на холандската пивоварна Heineken към УЕФА Шампионска лига продължава до 2020 г. За да комуникира събитието, тази година компанията отново залага на нестандартни похвати и в България. В дигиталната кампания, изготвена съвместно с рекламната агенция NEXT-DC, брандът предизвиква феновете да тестват колко концентрирани могат да останат пред погледа на легендата на италианския футбол Андреа Пирло. В специално изготвен за целта сайт, с вградена face recogntion и eye-tracking технология, потребителите трябва да не изпускат от поглед футболиста, за да се класират в ранглистата. Най-добрите участници ще получат възможност да присъстват на ексклузивно събитие, организирано от Heineken, с излъчване на финала на Шампионска лига в София. Играта е достъпна както за десктоп, така и за мобилни устройства до 20 май.

Дигитален бизнес

Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

[Reuters]

Под слогана "Бъдещето е поверително" Марк Зукърбърг показа най-масивния редизайн на Facebook през последните пет години, както и цялостна промяна във фокуса – към повече "групи и общности" и по-малко внимание върху потока от новини, включително и от близки и приятели.

Промените в платформата изглеждат като директен отговор на Facebook след редицата скандали около компанията през последните две години, свързани неминуемо със слабата защита на данните на общо 2.7 млрд. потребители, с които фирмата разполага сред всичките си продукти.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Instagram може да спре да показва броя харесвания на снимките

Социалната мрежа Instagram, собственост на Facebook, може да спре да показва броя харесвания на снимките на потребителите. Целта на промяната е фокус в платформата да бъде повече съдържанието на публикациите, а не толкова ангажираността към тях, пише Independent. Новият формат ще бъде достъпен първоначално само за някои потребители в Канада и в зависимост от резултатите може да стане достъпен и в други държави по света.
Ако все пак потребителите искат да видят броя харесвания на дадена публикация и хората зад тях, могат да го направят с клик върху снимката, вместо да го виждат директно до нея както се случва в момента.

Повече тук>>

Резултатите на Alphabet изненадаха неприятно инвеститорите

Общо приходите на Alphabet, компанията майка на Google през първото тримесечие на годината са се увеличили със 17% до 36.3 млрд. долара – под очакванията на инвеститорите, които се страхуват от нарастващата конкуренция в дигиталната реклама, откъдето идва огромната част от приходите на групата.

Печалбата за първото тримесечие е 6.7 млрд. долара, също под очакванията на анализаторите от Уолстрийт, които прогнозираха 7.3 млрд. долара.

Компанията е под натиск от страна на рекламодателите да затегне контрола по отношение на рекламите във видеоплатформата YouTube, така че те да не попадат върху всякакъв тип съдържание. Проблеми за компанията има и в друга рекламна насока – мобилната, където фирмата за момента не се справя с това да открие правилния микс от формати, които да използва на мобилни устройства и гласови асистенти.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Spotify премина 100 млн. платени абонати

Музикалната стрийминг услуга Spotify вече има над 100 млн. платени абонати, което е над три пъти повече, отколкото следващата услуга в сектора – Apple Music, която разполага с 28 млн. абонаменти.

Приходите на компанията за първото тримесечие са 1.7 млрд. долара, ръст от 33% спрямо миналата година. Общо 40% от всички платени абонаменти са в Европа, а 30% - в Северна Америка. Лошата новина за компанията е, че тя все повече се отдалечава от това да бъде на печалба - през първото тримесечие загубата е била 80 евроцента на акция спрямо очаквания за 35 евроцента на акция.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Победители и губещи в медийната абонаментна лудост

Безплатният интернет за новините скоро затваря. В очакване на глобалния провал на дигиталната реклама издателите влагат своите надежди в абонаментите.

Добър пример за медия, наскоро преминала към цифров абонамент, е Seattle Times, с приходи, генерирани 38% за реклама и 62% за тираж, включващ и дигиталните абонати.

Отличителните черти на успешните абонаментни модели са: доверие и афинитет към марката, уникалност, ясно стойностно предложение, възприемана стойност спрямо цена и грижа за потребителите.

Повече за абонаментната стратегия на световните медии може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

По-малко рекламни паузи по време на Super Bowl

Медийната група на FOX обяви, че ще намали броя рекламни паузи по време на най-голямото спортно в САЩ Super Bowl с цел да подобри зрителското изживяване по време на състезанието, пише WSJ. От пет планирани рекламни паузи по време на играта през последните години медията ще премине към четири по-дълги прекъсвания. Общото рекламно време обаче до голяма степен остава непроменено. Според FOX намаленият брой рекламни паузи ще засили ангажираността на зрителите.

Повече тук>>

Свободни позиции:

WWF обяви вакантна позиция за Regional corporate partnerships manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1854 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1201 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Защо Unicredit напуска Facebook

През миналата година банката спря рекламите си в платформата

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10