Защо Unicredit напуска Facebook
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Защо Unicredit напуска Facebook

Защо Unicredit напуска Facebook

През миналата година банката спря рекламите си в платформата

9431 прочитания

© Цветелина Белутова


Миналата седмица, в края на последния работен ден преди празниците, във Facebook отекна едно и също съобщение от страниците на Unicredit. Във всяка държава, където оперира, италианската банка обяви на съответния език, че, считано от 1 юни, компанията ще се оттегли изцяло от Facebook и платформите, собственост на компанията - Messenger и Instagram. Причините не бяха ясно представени, а единственото обяснение, което банката публикува, беше, че има "постоянен ангажимент да инвестира в подобряването на своите дигитални канали, за да поддържа висок стандарт на общуване", което довежда и до закриването на страниците.

Вече през блог и други платформи

В години, когато онлайн комуникацията е приоритет на бизнесите с цел да бъдат по-близо до своята аудитория, решението на банката изненада потребителите. Публикацията в профила на Уникредит Булбанк, който е харесан от над 75 хил. души, беше споделена повече от 110 пъти. Това принуди компанията да публикува второ уточняващо съобщение, в което обясни, че решението влиза в сила за всички страни, където Unicredit оперира и ще инвестира в разширяването на собствените си дигитални канали. Новини, свързани с банката, потребителите пък ще могат да открият в сайта и блога на Unicredit. Активни остават и профилите на компанията в социалните мрежи LinkedIn, Twitter и YouTube.

"Вярваме, че каналите, чрез които общуваме с клиентите, и местата, на които имаме контакт с тях, били те дигитални или не, трябва да са достъпни и да водим отзивчив, конфиденциален и професионален диалог", коментират от Уникредит Булбанк пред "Капитал". Все пак компанията ще продължава да търси алтернативни начини да достигне до потребителите си в онлайн пространството. "Тенденцията, следвана на групово ниво, е за все по-сериозно дигитално присъствие", обясняват от банката.

Без реклами във Facebook

Оттеглянето на Unicredit от платформите, собственост на Facebook, е продължение на решението от средата на миналата година, когато италианската група спря изцяло да рекламира в социалната мрежа. Тогава главният изпълнителен директор Жан-Пиер Мюстие коментира: "Facebook не действа етично... Няма да ги използваме, докато не проявят подходящо етично поведение." Запитан дали решението е свързано със скандала за злоупотреба с лични данни от фирмата Cambridge Analytica Мюстие отвърна с "да".

От българския клон на банката коментираха пред "Капитал", че компанията не рекламира във Facebook от март 2018 г. и рекламният им бюджет за онлайн комуникация е съобразени с това. По думите им той се равнява на една трета от общия им бюджет за реклама. "Няма да има промяна в поведението ни в онлайн рекламата", казват още от компанията.

Миналата седмица, в края на последния работен ден преди празниците, във Facebook отекна едно и също съобщение от страниците на Unicredit. Във всяка държава, където оперира, италианската банка обяви на съответния език, че, считано от 1 юни, компанията ще се оттегли изцяло от Facebook и платформите, собственост на компанията - Messenger и Instagram. Причините не бяха ясно представени, а единственото обяснение, което банката публикува, беше, че има "постоянен ангажимент да инвестира в подобряването на своите дигитални канали, за да поддържа висок стандарт на общуване", което довежда и до закриването на страниците.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    Baizuo avatar :-|
    Baizuo

    Чудесно! Дано скоро и други големи фирми се махнат от този боклучарник.

  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Трябва да кажат ясно и точно каква е причината за това решение, така с половин уста и без много обяснения изглежда като доста непрофесионално от тяхна страна.

  • 3
    morf avatar :-|
    morf

    Една от причините е, че вероятно не желаят конкурентни банки да таргетират техните социални последователи. Фейсбук предоставя тази възможност, т.е. конкурента банка може да показва реклами на конкретни потребители, които следват Уникредит.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK