С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 8 май 2019, 15:03, 7772 прочитания

Защо Unicredit напуска Facebook

През миналата година банката спря рекламите си в платформата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Миналата седмица, в края на последния работен ден преди празниците, във Facebook отекна едно и също съобщение от страниците на Unicredit. Във всяка държава, където оперира, италианската банка обяви на съответния език, че, считано от 1 юни, компанията ще се оттегли изцяло от Facebook и платформите, собственост на компанията - Messenger и Instagram. Причините не бяха ясно представени, а единственото обяснение, което банката публикува, беше, че има "постоянен ангажимент да инвестира в подобряването на своите дигитални канали, за да поддържа висок стандарт на общуване", което довежда и до закриването на страниците.

Вече през блог и други платформи


В години, когато онлайн комуникацията е приоритет на бизнесите с цел да бъдат по-близо до своята аудитория, решението на банката изненада потребителите. Публикацията в профила на Уникредит Булбанк, който е харесан от над 75 хил. души, беше споделена повече от 110 пъти. Това принуди компанията да публикува второ уточняващо съобщение, в което обясни, че решението влиза в сила за всички страни, където Unicredit оперира и ще инвестира в разширяването на собствените си дигитални канали. Новини, свързани с банката, потребителите пък ще могат да открият в сайта и блога на Unicredit. Активни остават и профилите на компанията в социалните мрежи LinkedIn, Twitter и YouTube.

"Вярваме, че каналите, чрез които общуваме с клиентите, и местата, на които имаме контакт с тях, били те дигитални или не, трябва да са достъпни и да водим отзивчив, конфиденциален и професионален диалог", коментират от Уникредит Булбанк пред "Капитал". Все пак компанията ще продължава да търси алтернативни начини да достигне до потребителите си в онлайн пространството. "Тенденцията, следвана на групово ниво, е за все по-сериозно дигитално присъствие", обясняват от банката.

Без реклами във Facebook



Оттеглянето на Unicredit от платформите, собственост на Facebook, е продължение на решението от средата на миналата година, когато италианската група спря изцяло да рекламира в социалната мрежа. Тогава главният изпълнителен директор Жан-Пиер Мюстие коментира: "Facebook не действа етично... Няма да ги използваме, докато не проявят подходящо етично поведение." Запитан дали решението е свързано със скандала за злоупотреба с лични данни от фирмата Cambridge Analytica Мюстие отвърна с "да".

От българския клон на банката коментираха пред "Капитал", че компанията не рекламира във Facebook от март 2018 г. и рекламният им бюджет за онлайн комуникация е съобразени с това. По думите им той се равнява на една трета от общия им бюджет за реклама. "Няма да има промяна в поведението ни в онлайн рекламата", казват още от компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1850 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1196 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
СЕМ обяви конкурсите за нови директори на БНТ и БНР

В края на юни ще е ясен изборът за радиото, а в началото на юли - кой ще управлява телевизията

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10