С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 8 май 2019, 15:03, 6787 прочитания

Защо Unicredit напуска Facebook

През миналата година банката спря рекламите си в платформата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Миналата седмица, в края на последния работен ден преди празниците, във Facebook отекна едно и също съобщение от страниците на Unicredit. Във всяка държава, където оперира, италианската банка обяви на съответния език, че, считано от 1 юни, компанията ще се оттегли изцяло от Facebook и платформите, собственост на компанията - Messenger и Instagram. Причините не бяха ясно представени, а единственото обяснение, което банката публикува, беше, че има "постоянен ангажимент да инвестира в подобряването на своите дигитални канали, за да поддържа висок стандарт на общуване", което довежда и до закриването на страниците.

Вече през блог и други платформи


В години, когато онлайн комуникацията е приоритет на бизнесите с цел да бъдат по-близо до своята аудитория, решението на банката изненада потребителите. Публикацията в профила на Уникредит Булбанк, който е харесан от над 75 хил. души, беше споделена повече от 110 пъти. Това принуди компанията да публикува второ уточняващо съобщение, в което обясни, че решението влиза в сила за всички страни, където Unicredit оперира и ще инвестира в разширяването на собствените си дигитални канали. Новини, свързани с банката, потребителите пък ще могат да открият в сайта и блога на Unicredit. Активни остават и профилите на компанията в социалните мрежи LinkedIn, Twitter и YouTube.

"Вярваме, че каналите, чрез които общуваме с клиентите, и местата, на които имаме контакт с тях, били те дигитални или не, трябва да са достъпни и да водим отзивчив, конфиденциален и професионален диалог", коментират от Уникредит Булбанк пред "Капитал". Все пак компанията ще продължава да търси алтернативни начини да достигне до потребителите си в онлайн пространството. "Тенденцията, следвана на групово ниво, е за все по-сериозно дигитално присъствие", обясняват от банката.

Без реклами във Facebook



Оттеглянето на Unicredit от платформите, собственост на Facebook, е продължение на решението от средата на миналата година, когато италианската група спря изцяло да рекламира в социалната мрежа. Тогава главният изпълнителен директор Жан-Пиер Мюстие коментира: "Facebook не действа етично... Няма да ги използваме, докато не проявят подходящо етично поведение." Запитан дали решението е свързано със скандала за злоупотреба с лични данни от фирмата Cambridge Analytica Мюстие отвърна с "да".

От българския клон на банката коментираха пред "Капитал", че компанията не рекламира във Facebook от март 2018 г. и рекламният им бюджет за онлайн комуникация е съобразени с това. По думите им той се равнява на една трета от общия им бюджет за реклама. "Няма да има промяна в поведението ни в онлайн рекламата", казват още от компанията.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На върха на рекламната стълбица. Отново На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

14 юни 2019, 2666 прочитания

Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев 6 Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев

Васил Иванов от "Канал 3" ще замени разследващите журналистки Миролюба Бенатова и Генка Шикерова

13 юни 2019, 16343 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
СЕМ обяви конкурсите за нови директори на БНТ и БНР

В края на юни ще е ясен изборът за радиото, а в началото на юли - кой ще управлява телевизията

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

Ще стигне ли военният бюджет за всички

В очакване на офертата за нови изтребители статутът на мегапроектите за бойни кораби и бронирани машини остава под въпрос

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото