С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 май 2019, 11:41, 3945 прочитания

Рекламната стратегия на Adidas: иновации и партньорства

Вицепрезидентът в дигиталното звено на Adidas Стефани Питърсън пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последните години модните марки разчитат повече от всякога на технологиите. От една страна, те им помагат да изпъкнат сред конкурентите си, предлагайки на потребителите иновативни продукти. От друга, в години, когато всички говорят за дигитализацията, компаниите се стремят да изградят имидж на модерни бизнеси, които се развиват в крак с времето. Несъмнено сред фирмите, които най-много разчитат на технологиите, за да развиват продуктите си, са производителите на спортна екипировка. Двата най-големи бранда в този сегмент Nike и Adidas ежегодно обновяват колекциите си от облекла и обувки с цел подобряване на удобството и спортните показатели на потребителите им.

Двете компании се конкурират и в лансирането на иновативни продукти. През 2016 г. например Nike представи първите технологични маратонки, които се завързват сами. Миналата година пък Adidas лансира на пазара модел спортни обувки, изработени изцяло с 3D принтер. Освен на продуктови иновации, за да задържат вниманието на потребителите, компаниите разчитат и на креативни рекламни кампании и събития, партньорства с популярни личности, както и подкрепянето на социални каузи.

По време на тазгодишната конференция DigitalK, организирана от "Капитал" в партньорство с NEVEQ и LAUNCHub, вицепрезидентът в дигиталното звено на Adidas Стефани Питърсън ще говори за предизвикателствата и дигиталната трансформация на германския производител. Събитието ще се проведе на 30 и 31 май, а фокус в лекцията й ще бъде как в дигиталната ера брандовете с по-малко усилия могат да достигат по-качествено до потребителите си. Основната отговорност на Питърсън в Adidas е "дефинирането и формирането на световната дигитална стратегия на съдържанието" за групата, която включва стратегическото планиране, приоритизация, вкарването на дигитални решения във всички звена на компанията, разработването на сезонни пазарни планове и други.


От комуникации към иновации

По данни на Statista за 2019 г. Аdidas попада на 14-о място сред най-големите рекламодатели в Европа. Въпреки че от компанията не споделят разбивка по отделни канали на комуникационния си бюджет, по думите на Стефани Питърсън през последните 10 години медийният им микс е претърпял значителни промени. Несъмнено германският производител залага много повече на онлайн реклама дори за сметка на телевизията. В потвърждение на новата комуникационна стратегия с фокус дигиталните канали в средата на 2017 г. изпълнителният директор на Adidas Каспър Рьорщед обяви, че компанията се оттегля от телевизионните реклами. Две години по-късно продължаваме да виждаме продукти на компанията по телевизията. Дали през брандирани спортни екипи по време на състезание или във видеа на популярни изпълнители, Adidas продължава да е на малкия екран и да се бори за вниманието на потребителите, било то и вече в различни комуникационни формати.

Миналата година спортният бранд оглави и класацията на AdAge за най-гледано рекламно видео онлайн. Представените в него нов модел бутонки са генерирали близо 22 млн. гледания за периода. По думите на Стефани Питърсън при онлайн комуникацията най-важното е постоянно да се тестват нови формати, да се изследват резултатите от тях, след което да се подобрява стратегията. "Дори да имаме късмет и да мислим, че сме намерили идеалния подход - той вероятно ще бъде идеалното решение за около седем минути. Тогава светът ще се промени, нашият дигитален пейзаж ще се развие и изискванията на потребители ще станат още по-сложни", коментира тя пред "Капитал".



Сред целите на Adidas е паралелно с оптимизирането на бизнеса да подобряват и потребителското изживяване, което според Питърсън често се случва чрез използването на технологии, за които потребителите дори не разбират. Така например миналата година по време на маратона в Бостън компанията направи персонализирано видео на всеки от 30-хилядите участници в събитието. За целта Adidas инсталира редица камери по трасето и постави чипове в състезателните номера на всеки от бегачите, които помогнаха за проследяването им по маршрута. Така след по-малко от 24 часа участниците получиха свои видеа, а Adidas се позиционира освен като спортен и като технологичен бранд.

В крак с инфлуенсърите

От години Adidas се комуникира активно и през популярни личности, сред които спортисти, музиканти и артисти. В рекламния клип на бранда, лансиран през лятото на 2018 г., участват над 50 популярни личности като Лео Меси, Дейвид Бекъм, Фарел Уилямс, Карли Клос и др., обединени от идеята, че чрез въображението и творчеството си успяват да променят играта, живота и света. "Марките вече не могат просто да говорят на потребителите и да се фокусират единствено върху продукта си. Трябва да участваме в двупосочни разговори с тях, както и да си партнираме с ключови посланици на марката, за да подпомогнем обогатяването на нашите послания, събития и активации", обяснява Стефани Питърсън. На въпроса какви резултати си залагат от Adidas при партньорствата си с лидери на мнение Питърсън отговаря, че показателите винаги са различни, но има и случаи, при които стойността, която носят за бранда, не може да бъде количествено измерена.

Миналият месец Adidas обяви едно от най-големите партньорства при спортните брандове. Компанията обединява усилия с американската певица Бионсе, за да разшири продуктовата си гама и да засили маркетинга си. Партньорството ще включва нова колекция и повторно пускане на бранда на певицата Ivy Park. Самата Бионсе ще участва в създаването на нови продукти, сред които и обувки, и ще комуникира колекциите през истории, които да вдъхновят и променят следващото поколение творци.

Подкрепа на каузи

Третият голям комуникационен стълб при германския производител е участието и подкрепата на социални каузи. През 2015 г. например Adidas започва партньорство с екологичната организация Parley for the Oceans с цел да се прекрати унищожаването на океаните чрез по-малко използване на найлонови торбички и други пластмасови замърсители, създавайки техен екологичен аналог. "При тези партньорства важното не е как влияят на бранда ни, а на цялостната кауза. Като голяма глобална компания имаме много възможности, но и отговорности и екипът ни вярва, че може да използваме влиянието си за добро", казва Стефани Питърсън.

Понякога обаче подкрепата на каузи може да повлияе негативно на компанията. Такъв е случаят с лансирането на отделна колекция на Adidas, вдъхновена от Mесеца на афроамериканската история през февруари. Брандът включи почти изцяло бял модел обувки в линия от облекла и маратонки, вдъхновена от Харлемския ренесанс през 20-те и 30-те години. След критика в социалните мрежи моделът на цена 180 долара беше изтеглен от продажба, а компанията обяви, че той не отразява духа или философията как Adidas смята, че трябва да бъде почетен Месецът на афроамериканската култура. "Работим и подкрепяме усилено ценности като устойчивост, равенство и многообразие, за да бъдем ролеви модел за това какви могат и трябва да бъдат нещата в бъдеще", казва в заключение през "Капитал" Питърсън.

Повече за програмата и лекторите на Digitalk 2019 можете да научите на www.digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon/.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1850 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1196 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Матю Паркхил: Живеем в интересни времена, когато истината се поставя под съмнение

Сценаристът и режисьор на сериала "Дълбоката държава" пред "Капитал"

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10