С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 май 2019, 11:41, 3349 прочитания

Рекламната стратегия на Adidas: иновации и партньорства

Вицепрезидентът в дигиталното звено на Adidas Стефани Питърсън пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последните години модните марки разчитат повече от всякога на технологиите. От една страна, те им помагат да изпъкнат сред конкурентите си, предлагайки на потребителите иновативни продукти. От друга, в години, когато всички говорят за дигитализацията, компаниите се стремят да изградят имидж на модерни бизнеси, които се развиват в крак с времето. Несъмнено сред фирмите, които най-много разчитат на технологиите, за да развиват продуктите си, са производителите на спортна екипировка. Двата най-големи бранда в този сегмент Nike и Adidas ежегодно обновяват колекциите си от облекла и обувки с цел подобряване на удобството и спортните показатели на потребителите им.

Двете компании се конкурират и в лансирането на иновативни продукти. През 2016 г. например Nike представи първите технологични маратонки, които се завързват сами. Миналата година пък Adidas лансира на пазара модел спортни обувки, изработени изцяло с 3D принтер. Освен на продуктови иновации, за да задържат вниманието на потребителите, компаниите разчитат и на креативни рекламни кампании и събития, партньорства с популярни личности, както и подкрепянето на социални каузи.

По време на тазгодишната конференция DigitalK, организирана от "Капитал" в партньорство с NEVEQ и LAUNCHub, вицепрезидентът в дигиталното звено на Adidas Стефани Питърсън ще говори за предизвикателствата и дигиталната трансформация на германския производител. Събитието ще се проведе на 30 и 31 май, а фокус в лекцията й ще бъде как в дигиталната ера брандовете с по-малко усилия могат да достигат по-качествено до потребителите си. Основната отговорност на Питърсън в Adidas е "дефинирането и формирането на световната дигитална стратегия на съдържанието" за групата, която включва стратегическото планиране, приоритизация, вкарването на дигитални решения във всички звена на компанията, разработването на сезонни пазарни планове и други.


От комуникации към иновации

По данни на Statista за 2019 г. Аdidas попада на 14-о място сред най-големите рекламодатели в Европа. Въпреки че от компанията не споделят разбивка по отделни канали на комуникационния си бюджет, по думите на Стефани Питърсън през последните 10 години медийният им микс е претърпял значителни промени. Несъмнено германският производител залага много повече на онлайн реклама дори за сметка на телевизията. В потвърждение на новата комуникационна стратегия с фокус дигиталните канали в средата на 2017 г. изпълнителният директор на Adidas Каспър Рьорщед обяви, че компанията се оттегля от телевизионните реклами. Две години по-късно продължаваме да виждаме продукти на компанията по телевизията. Дали през брандирани спортни екипи по време на състезание или във видеа на популярни изпълнители, Adidas продължава да е на малкия екран и да се бори за вниманието на потребителите, било то и вече в различни комуникационни формати.

Миналата година спортният бранд оглави и класацията на AdAge за най-гледано рекламно видео онлайн. Представените в него нов модел бутонки са генерирали близо 22 млн. гледания за периода. По думите на Стефани Питърсън при онлайн комуникацията най-важното е постоянно да се тестват нови формати, да се изследват резултатите от тях, след което да се подобрява стратегията. "Дори да имаме късмет и да мислим, че сме намерили идеалния подход - той вероятно ще бъде идеалното решение за около седем минути. Тогава светът ще се промени, нашият дигитален пейзаж ще се развие и изискванията на потребители ще станат още по-сложни", коментира тя пред "Капитал".



Сред целите на Adidas е паралелно с оптимизирането на бизнеса да подобряват и потребителското изживяване, което според Питърсън често се случва чрез използването на технологии, за които потребителите дори не разбират. Така например миналата година по време на маратона в Бостън компанията направи персонализирано видео на всеки от 30-хилядите участници в събитието. За целта Adidas инсталира редица камери по трасето и постави чипове в състезателните номера на всеки от бегачите, които помогнаха за проследяването им по маршрута. Така след по-малко от 24 часа участниците получиха свои видеа, а Adidas се позиционира освен като спортен и като технологичен бранд.

В крак с инфлуенсърите

От години Adidas се комуникира активно и през популярни личности, сред които спортисти, музиканти и артисти. В рекламния клип на бранда, лансиран през лятото на 2018 г., участват над 50 популярни личности като Лео Меси, Дейвид Бекъм, Фарел Уилямс, Карли Клос и др., обединени от идеята, че чрез въображението и творчеството си успяват да променят играта, живота и света. "Марките вече не могат просто да говорят на потребителите и да се фокусират единствено върху продукта си. Трябва да участваме в двупосочни разговори с тях, както и да си партнираме с ключови посланици на марката, за да подпомогнем обогатяването на нашите послания, събития и активации", обяснява Стефани Питърсън. На въпроса какви резултати си залагат от Adidas при партньорствата си с лидери на мнение Питърсън отговаря, че показателите винаги са различни, но има и случаи, при които стойността, която носят за бранда, не може да бъде количествено измерена.

Миналият месец Adidas обяви едно от най-големите партньорства при спортните брандове. Компанията обединява усилия с американската певица Бионсе, за да разшири продуктовата си гама и да засили маркетинга си. Партньорството ще включва нова колекция и повторно пускане на бранда на певицата Ivy Park. Самата Бионсе ще участва в създаването на нови продукти, сред които и обувки, и ще комуникира колекциите през истории, които да вдъхновят и променят следващото поколение творци.

Подкрепа на каузи

Третият голям комуникационен стълб при германския производител е участието и подкрепата на социални каузи. През 2015 г. например Adidas започва партньорство с екологичната организация Parley for the Oceans с цел да се прекрати унищожаването на океаните чрез по-малко използване на найлонови торбички и други пластмасови замърсители, създавайки техен екологичен аналог. "При тези партньорства важното не е как влияят на бранда ни, а на цялостната кауза. Като голяма глобална компания имаме много възможности, но и отговорности и екипът ни вярва, че може да използваме влиянието си за добро", казва Стефани Питърсън.

Понякога обаче подкрепата на каузи може да повлияе негативно на компанията. Такъв е случаят с лансирането на отделна колекция на Adidas, вдъхновена от Mесеца на афроамериканската история през февруари. Брандът включи почти изцяло бял модел обувки в линия от облекла и маратонки, вдъхновена от Харлемския ренесанс през 20-те и 30-те години. След критика в социалните мрежи моделът на цена 180 долара беше изтеглен от продажба, а компанията обяви, че той не отразява духа или философията как Adidas смята, че трябва да бъде почетен Месецът на афроамериканската култура. "Работим и подкрепяме усилено ценности като устойчивост, равенство и многообразие, за да бъдем ролеви модел за това какви могат и трябва да бъдат нещата в бъдеще", казва в заключение през "Капитал" Питърсън.

Повече за програмата и лекторите на Digitalk 2019 можете да научите на www.digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon/.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На върха на рекламната стълбица. Отново На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

14 юни 2019, 2657 прочитания

Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев 6 Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев

Васил Иванов от "Канал 3" ще замени разследващите журналистки Миролюба Бенатова и Генка Шикерова

13 юни 2019, 16335 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Матю Паркхил: Живеем в интересни времена, когато истината се поставя под съмнение

Сценаристът и режисьор на сериала "Дълбоката държава" пред "Капитал"

Несподелената любов на Fiat Chrysler

Сливането на Fiat Chrysler и Renault не се случи, а причините за това са няколко

Изборите: Технология на подчинението

Резервът от зависими гласове, който ГЕРБ и ДПС си осигуряват в малките населени места и ромските махали, може да превърне всеки вот в свирен мач

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото