С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 май 2019, 9:17, 2510 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 май)

Защо Unicredit напуска Facebook; NEXT-DC поема дигиталното обслужване на А1; "Нова броудкастинг груп" се раздели със Силва Зурлева и Виктория Бехар; Защо си тръгва Слави Трифонов; Instagram създава профил за промотиране на малки бизнеси и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Защо Unicredit напуска Facebook

Във всяка държава, където оперира, италианската банка обяви, че, считано от 1 юни, компанията ще се оттегли изцяло от Facebook и платформите, собственост на компанията - Messenger и Instagram.
От Уникредит Булбанк обясниха, че ще инвестират в разширяването на собствените си дигитални канали. Новини, свързани с банката, потребителите ще могат да открият в сайта и блога на Unicredit. Активни остават и профилите на компанията в социалните мрежи LinkedIn, Twitter и YouTube.

Оттеглянето на Unicredit от платформите, собственост на Facebook, е продължение на решението от средата на миналата година, когато италианската група спря изцяло да рекламира в социалната мрежа.
Повече по темата може да прочетете тук>>



NEXT-DC поема дигиталното обслужване на А1

Телекомът "А1 България" избра NEXT-DC за своя дигитална агенция. Двете компании си партнират от началото на май, а изборът е направен след провеждането на двумесечен рекламен конкурс. Агенцията ще отговаря за онлайн комуникацията на всички услуги и продукти на А1 и ще заложи на разработването на съвременни комуникационни решения за различните канали. През последните 4 години телекомът работеше с дигиталната агенция Knoway, с която си партнираше и по време на ребрандирането на компанията. В началото на миналата годината Knoway пък започна партньорство с групата на Ogilvy с фокус върху стратегическите, творческите и дигиталните услуги.

"Нова броудкастинг груп" се раздели със Силва Зурлева и Виктория Бехар

Фотограф: Капитал

"Нова броудкастинг груп" се раздели със Силва Зурлева, което е в медията от близо 20 години. При влизането на Домусчиеви в медията тя първо бе определена за съветник на борда на "Нова броудкастинг груп". Преди това тя бе член на борда на директорите на компанията.

На пазара вече усилено се коментира, че с това промените в екипа на "Нова" няма да приключат и вече е изготвен списък на хора, които предстои да бъдат освободени и съответно се обсъждат нови назначения. Пред "Капитал" Виктория Бехар, която преди малко повече от два месеца пое позицията "Стратегическо развитие" на новините и актуалните предавания на телевизията, потвърди, че също е била освободена от екипа.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Защо си тръгва Слави Трифонов

След деветнайсет години телевизионен живот в ефира на bTV най-дълго просъществувалото предаване - "Шоуто на Слави", вероятно ще спре да се излъчва завинаги. Като причина в ефира на предаването си Слави Трифонов посочи, че от много време насам той и екипът му не се чувстват част от медийната среда.

Отвъд тези обяснения се разсъждава върху два сценария. Първият предвижда влизането на Слави Трифонов на територията на политиката. Причина за това очакване е политическият капитал, който телевизионният водещ набра, докато основна тема на предаването преди години беше подготовката за референдум.

От друга страна, Трифонов неведнъж е казвал публично, че мечтае да създаде собствена телевизия. През 2008 г. пред "Капитал" той бе категоричен, че "Седем осми" трябва да има телевизия някой ден. Тук обаче все още е неясен най-важният въпрос - кой би застанал зад Слави Трифонов и заедно с него би инвестирал в телевизионен канал.
Повече по темата може да прочетете тук>>

СЕМ обяви конкурсите за нови директори на БНТ и БНР

Кандидатите да оглавят БНР могат да подават документи в Съвета за електронни медии до 27 май. Очаква се имената на допуснатите до състезанието да бъдат оповестени до 18 юни. Имената на допуснатите кандидати до публично представяне ще станат известни до 24 юни, а самото публично изслушване е определено за 26-27 юни. Изборът на генерален директор на държавното национално радио ще се проведе на 28 юни.

Надпреварата в БНТ ще започне почти паралелно с тази за БНР, като кандидатите ще могат да подават документи до 3 юни. Кои са те ще стане ясно до 25 юни , а до 1 юли - кои са допуснати до публично представяне на концепциите си в СЕМ, насрочено за 3-4 юли. Новият генерален директор на държавната телевизия ще бъде избран на 5 юли.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламната стратегия на Adidas: иновации и партньорства

Сред фирмите, които най-много разчитат на технологиите, за да развиват продуктите си, са производителите на спортна екипировка. Двата най-големи бранда в този сегмент са Nike и Adidas. Освен на продуктови иновации, за да задържат вниманието на потребителите, компаниите разчитат и на креативни рекламни кампании и събития, партньорства с популярни личности, както и подкрепянето на социални каузи.

Вицепрезидентът в дигиталното звено на Adidas Стефани Питърсън разказва пред "Капитал" за променения медиен микс на компанията, фокуса им върху дигиталните комуникации и най-голямото партньорство на бранда с американската певица Бионсе.
Цялото интервю може да прочетете тук>>

Проект на Kaufland стана част от международната селекция на Ads of the World

Технологична инсталация на Kaufland, поставена по време на събитието Innovation Explorer, влезе в селекцията на международния сайт Ads of the World, който събира най-креативните реклами от цял свят. Проектът е дело на агенцията 121 Agency и е подготвен с цел да активира спонсорството на ритейлъра по време на събитието. Чрез инсталацията посетителите могат да разберат коя храна е най-подходяща за тях в конкретния момент. Това се случва чрез използването на технологията за електроенцефалограма и специално разработен софтуер, който на база измереното емоционално състояние и нивата на концентрация и спокойствие на участниците генерира техен персонализиран профил. В изследването са се включили общо 186 души, които, след като разберат коя храна е подходяща за тях, могат да я опитат на момента.

Дигитален бизнес

Instagram създава профил за промотиране на малки бизнеси

[Reuters]

Платформата за споделяне на снимки Instagram, собственост на Facebook, лансира собствен профил, през който цели да промотира продуктите на малки компании и основателите им. Профилът е насочен към бизнеси в областта на модата, козметиката и вътрешния декор. В профила, озаглавен shop, потребителите могат да разгледат снимки на различни продукти, а кликайки върху тях - да получат и информация за цената им и компанията. Те могат да бъдат закупени директно през Instgram, услуга, която платформата промотира от края на миналата година. Само за един ден профилът събра над 30 хил. последователи и сподели над 10 публикации.

Медиен бизнес

Netflix придоби детска тв програма

[Reuters]

Netflix придоби детския медиен бранд StoryBots с цел да предлага съдържание и на най-малката аудитория, влизайки като конкурент на новата стрийминг платформа Disney+. Създателите на StoryBots ще останат в компанията и ще произвеждат оригинално съдържание, включително сериали и късометражни продукции.
Покупката на медията ще помогне на Netflix да привлече по-широка аудитория от деца и родители. Disney от своя страна се насочва към семейната аудитория, разширявайки портфолиото си от филми. Още повече че компанията държи Lucasfilm (съответно всички Star Wars филми), правата върху всички герои на Marvel, както и анимационните филми на Pixar.

Рекламен бизнес

Бургер по време на задръстване

Веригата за бързо хранене Burger King отново залага на технологиите в последната си комуникационна кампания за промотиране на приложението си за доставки. За да бъде веригата близо до клиентите си, когато най-много имат нужда от нея, но нямат възможност да стигнат до ресторант, компанията организира доставки на бургери Whooper със скутери в най-големите задръствания в Мексико сити. За да изберат в кой район да доставят, от Burger King използват данните за трафика по пътищата в реално време, като условие за извършването на доставките е да има и ресторант в периметър от 3 км, за да се запазят бургерите топли. По някои от най-натоварените пътища компанията позиционира и дигитални билбордове, които информират шофьорите кога ще навлязат в зона на доставки и могат да поръчат през приложението Burger King. За да не се притесняват потребителите, че извършват поръчката си, докато шофират, мобилното приложение работи и с гласови команди. На дигитални билбордове из града всеки поръчал може да види и след колко време ще му бъде доставен бургерът. Кампанията предстои да се развие и в Лос Анджелис, Шанхай и Сао Пауло.

L’Oréal с нова стратегия за достигане на потребителите

Френският козметичен гигант лансира продукт, който продава единствено онлайн на потребителите вместо във физически магазини или през посредници. Компанията представи на пазара персонални бои за коси, всяка направена според нуждите на клиента, след провеждане на индивидуална консултация с експерт. Боите Color&Co могат да бъдат закупени единично или чрез абонаментен план и пристигат брандирани с името на купувача. "Потребителите на продукти за красота търсят все по-персонализирани преживявания и видяхме реална възможност за иновации в нашия бизнес", казва пред AdAge Гуив Балух, вицепрезидент на технологичния инкубатор на L'Oréal.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 1053 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1160 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10