С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 май 2019, 9:11, 2319 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май)

Компаниите за медиен мониторинг и анализ Perceptica и Media Monitor обединиха екипите си; All Channels е най-добрата PR агенция на годината; Агенция APRA Porter Novelli стана член на БАКА; Ръстът на рекламния пазар ще се забави; Πлaтфopмaтa YоuТubе Мuѕіс вeчe e дocтъпнa нa бългapcĸия пaзap

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Компаниите за медиен мониторинг и анализ Perceptica и Media Monitor обединиха екипите си


Изследователските агенции Perceptica и Media Monitor се сляха, за да се наредят сред водещите доставчици на медийни анализи в Югоизточна Европа. Процесът е факт от началото на 2019 година. След като обединиха екипите си, компаниите вече оперират на пазара под бранда Perceptica. Дружеството е специализирано в мониторинг, измерване и анализ на печатни, онлайн и социални медии, радио и телевизия.

"Обединяването на Perceptica и Media Monitor превърна екипа ни във водещ доставчик на медийни анализи в Югоизточна Европа. Обработваме и анализираме най-голямото разнообразие от медийни източници – печатни, онлайн и социални; радио и телевизия, което е едно от водещите ни предимства на пазара. Perceptica има изградена широка партньорска мрежа в Европа, което ни дава възможността да предлагаме на международните ни клиенти цялостна услуга", коментира изпълнителният директор на Perceptica Стефан Стефанов.



Компанията включва в портфолиото си широк набор от мониторинг услуги, включително проследяване, качествен и количествен анализ на всички медийни канали в реално време през онлайн платформата си.

All Channels е най-добрата PR агенция на годината

[БДВО]

Екипът на ОББ бе признат за най-добрият вътрешен комуникационен отдел на годината, а All Channels - за най-добрата агенция, по време на наградите "PR приз 2019". Специалното отличие на обществения съвет, както и най-голям брой статуетки отидоха при телекома А1 в годината, в която Mtel стана А1.

Статуетките на "PR приз 2019" бяха връчени на 16 май вечерта на събитие, което събра целия комуникационен бранш - представители на маркетинг отделите на водещите компании, неправителствени организации и институции, агенции, медии.

За отличието "PR приз 2019" се състезаваха общо 93 проекта. Конкурсът се организира всяка година от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). От участниците в състезанието бяха отличени 44.

Повече по темата тук

Агенция APRA Porter Novelli стана член на БАКА

Агенция APRA Porter Novelli вече е асоцииран член на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Браншовата организация работи за създаването и поддържането на високи професионални и етични стандарти в комуникационния бизнес в страната от създаването й през 1996 г. и е пълноправен член на Европейската асоциация на комуникационните агенции (ЕАCА).

APRA Porter Novelli е сред основателите на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). "През последните години браншът се промени значително по посока на конвергенция различните сектори и ние вярваме, че ще можем успешно да продължим с усилията си в тази посока и като част от БАКА", коментира управителят на агенцията Томислав Цолов.

Основана в София през 1994 г., днес APRA Porter Novelli развива бизнес в 7 страни в региона. През 2012 г. компанията отваря офиси в Македония, Албания, Косово, Босна и Херцеговина, Черна гора и Сърбия, като няколко години след това те се обединяват във веригата APRA Porter Novelli Balkans Communication Group.

Агенция MSL създаде стратегия за изграждане на работодателска марка

PR агенцията MSL създаде практическата "Стратегия за изграждане на работодателска марка и ангажираност на служителите" и ще предлага услугата в портфолиото на комуникационната група "Publicis Groupe България".

Подобна услуга ще бъде полезна за работодателите, защото липсата на кадри се посочва все по-често като основна пречка пред развитието на бизнеса в България. По данни на Националния статистически институт се отчита рекорден недостиг на работна ръка за икономиката през 2018 г., като тенденцията е възходяща от 2013 г. насам. В същото време промяната в практиките за търсене, подбор и задържане на хората в компаниите се развива много по-бавно.

Според проучване на PwC сред българските изпълнителни директори (част от 22-ро глобално проучване сред изпълнителни директори) 85% срещат трудности при привличането на таланти. Освен придобивките и финансовите условия все по-важни фактори при избора на работа са възможностите за развитие, удовлетвореността от работата и екипът, които са тясно свързани с визията на компанията и нейната вътрешна култура. Провокирана от тази реалност, MSL ще развива новата си услуга в помощ на пазара.

Ръстът на рекламния пазар ще се забави
Екатерина Тупарева

Фотограф: Капитал

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria Екатерина Тупарева, прогнозира пред "Капитал", че ако ръстът на рекламния пазар през 2017 г. е бил между 8 и 10%, по данни на агенцията през 2018 г. той ще се забави. Според анализите на групата скокът през двете поредни години се дължи основно на рекламните инвестиции на старите и част от новите играчи във фармацевтичния сектор и при ритейлърите. "През първите месеци на 2019 г. отчитаме повече инвестиции от сектора на бързооборотните стоки. Въпреки това прогнозираме, че през тази година ръстът на рекламния пазар генерално ще започне да се забавя", обяви Тупарева.

Цялото интервю може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Πлaтфopмaтa YоuТubе Мuѕіс вeчe e дocтъпнa нa бългapcĸия пaзap

[Reuters]

Пpитeжaвaнaтa oт Gооglе плaтфopмa YоuТubе Мuѕіс вече е достъпна и в Бългapия oт 15 май. Koнĸypeнтнaтa cтpийминг ycлyгa нa Ѕроtіfу бъpзo ce paзвивa и зaпoчвa дa oпepиpa нa вce пoвeчe пaзapи.

От броени дни и бългapcĸитe пoтpeбитeли ce paдвaт нa двa вapиaнтa на платформата. Πъpвият e бeзплaтнa вepcия нa ycлyгaтa, ĸoятo щe бъдe cъпpoвoждaнa c peĸлaми, дpyгият вapиaнт e пpeмиyм вepcия, зa ĸoятo щe e нeoбxoдим мeceчeн aбoнaмeнт.

B cpaвнeниe cъc cтaндapтния вapиaнт YоuТubе Мuѕіс YоuТubе Music Рrеmіum щe мoжe дa ce изпълнявa и във фoнoв peжим и щe пoзвoлявa дa ce тeгли мyзиĸa. Ocвeн тoвa в нeгo нямa дa имa peĸлaми. Πopaди нaвлизaнeтo нa бългapcĸия пaзap пpeмиyм вepcиятa пpeдocтaвя eдин мeceц бeзплaтнo пoлзвaнe нa ycлyгaтa oт пoтpeбитeлитe. Cлeд изтичaнe мeceчният aбoнaмeнт cтpyвa 8.99 лeвa.

Има и цялостна услуга YоuТubе Рrеmіum, която освен музиката вĸлючвa и вapиaнт c дocтъп дo cъдъpжaниeтo oт YоuТubе Оrіgіnаlѕ, ĸъдeтo aбoниpaнитe мoгaт дa нaмepят филми, шoy пpoгpaми и cepиaли. Мeceчният aбoнaмeнт cтpyвa 10.99 лeвa или 16.99 лeвa зa "Ceмeeн плaн".

Pinterest с план да стане по атрактивен за рекламодателите


В първите си тримесечни резултати като публична компания Pinterest представи нови подробности за рекламните планове на платформата, които включват въвеждане на технология за самообслужване и разширяване на базата от марки.

Pinterest се похвали с приходи за първото тримесечие на 2019 година от 202 млн. долара, което е увеличение от 54% в сравнение с миналата година. Освен това платформата информира, че вече достига до 291 млн. потребители месечно, което е с 22% повече в сравнение с предходната година. Представянето обаче разочарова инвеститорите, тъй като компанията загуби 41 млн. долара през тримесечието, което е повече от очакваното от анализаторите на Уолстрийт.

През последната година Pinterest увеличи броя на офисите си за продажби от седем на 13. Платформата за реклами на самообслужване позволява на рекламодателите да създават кампании, без да се налага да бъдат обвързани с персонала за продажби на Pinterest. Подобно на Facebook и Google маркетолозите могат да планират онлайн кампании автоматизирано.

Повече по темата тук

Медиен бизнес

"Игрите на звездите" по bTV срещу "Игри на волята" по "Нова тв"

Двете най-гледани телевизии bTV и "Нова тв" ще инвестират в нови за пазара риалити формати.


В края на май bTV ще излъчи пилотното издание на "Игрите на звездите". Предаването е по лиценз на световния формат Celebrity Game Night. В новото шоу по bTV популярни лица от българския спорт, култура и шоубизнес се впускат в забавна надпревара с игри, музика и хумор в опит да сбъднат мечтите на обикновени хора.

Водеща на "Игрите на звездите" е актрисата Катерина Евро. Бенд ще изпълнява всяко музикално желание на гостите. Авторът и продуцент Георги Тошев и музикантът Денис Ризов са капитаните на двата отбора, в които всяка седмица Евро ще кани по две гост-звезди, както и по един участник, за чиято мечта или кауза те ще се борят.

През есента вместо на Big Brother "Нова тв" ще заложи на колумбийския риалити формат "Игри на волята". За предаването телевизията ще си партнира с Old School на Нико Тупарев.


Шоуто ще се снима на български плаж, а участник в него може да бъде всеки, който се отличава с решителност, сила на характера, остър ум и физическа издръжливост, съобщиха от телевизията. Тя вече обяви кастинг за участници. Победата ще бъде за най-добрия, стигайки до крайния предел на риска и голямата награда – 200 000 лева.

Рекламен бизнес

"Играй по своите правила" с новия рекламен клип на Mercedes-Benz

Какво би помислило момчето или момичето, което бяхте като тийнейджъри, за живота ви в момента? Какво би ви казало? Тези въпроси поставя новият онлайн рекламен клип на автомобилния бранд Mercedes-Benz. Видеото разказва за фантастична среща между млад мъж в активна работна възраст и момчето, което е бил. То промотира модела CLA Coupé, посочва изданието за маркетинг и реклама AdAge.

Клипът е създаден от водещата европейска криейтив агенция на Mercedes-Benz - Antoni Garage. Той започва със случка, в която младият мъж се среща със своето 16-годишно Аз една нощ, докато момчето опустошава хладилника му. Следва возене в неговия CLA Coupé, по време на което тийнейджърското Аз е слабо впечатлено, защото слуша скучни доклади за фондовия пазар вместо яка музика. После двамата отиват в офиса, където мъжът работи, и отново тийнейджърската версия е отегчена и ужасена - мъжът се е фокусирал твърде много върху работата и изпуска възможността да излезе на среща с колежка. В крайна сметка двамата успяват да се свържат един с друг и да се забавляват. Междувременно някогашната приятелка на мъжа среща своето тийнейджърско Аз в кухнята...

Рекламата е заснета в Маями чрез продуцентската къща Anorak Berlin. Саундтракът е Just Like Honey на Jesus and Mary Chain. Мотото на кампанията е "Играй по своите правила".



Съдът отмени рекордната глоба от близо 15 млн. лв., наложена на "Метро"

Административен съд – София-област, отмени рекордната глоба от 14.97 млн. лв., наложена на "Метро кеш енд кери България" от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Компанията беше санкционирана в началото на тази година заради рекламен клип след жалба на конкурента "Лидл България енд ко". Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Според съда провежданите от "Лидл" рекламни кампании под формата на "тематични седмици" не са изключителни и не се провеждат само от тази верига.

Повече по темата тук

Обучение

Уебинар за онлайн техники в разследващата журналистика

Журналисти, които се интересуват от онлайн разследвания, могат да се регистрират в безплатния уебинар на Global Investigative Journalism Network (GIJN) от 17:00 ч. на 22 май.

Главен лектор ще бъде Пол Майърс, компютърен специалист и водещ консултант по онлайн разследвания в Би Би Си. По време на едночасовия семинар той ще сподели ефективни техники за използване на Google и социалните мрежи, чрез които може да бъде открита информация за хора, които са обект на журналистическо разследване.

Може да се регистрирате тук

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 658 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1084 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Реклама ни събира, реклама ни дели

Гледните точки на агенция и рекламодател за съвместната им работа се разминават по редица фактори, показва изследване на the other half и BluePoint.

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10