Реклама ни събира, реклама ни дели

Гледните точки на агенция и рекламодател за съвместната им работа се разминават по редица фактори, показва изследване на the other half и BluePoint

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Границата между разбирателството и конфликта е тънка. В случая на рекламните агенции и рекламодателите тя може да бъде премината от една неразбрана творческа идея или постигнат слаб резултат. За да се минимизира рискът, и двете страни трябва да сложат картите си на масата още в самото начало на взаимоотношенията им. Както често се получава обаче, стремежът за първо добро впечатление или задържане на бизнеса на всяка цена могат да доведат до сериозни проблеми, които впоследствие да отключат конфликти.

Бизнес взаимоотношенията между рекламните агенции и клиентите са по-скоро тема табу в бранша. Често ако има проблеми, те се обсъждат или в кръг от рекламисти, или само между рекламодатели, което логично не води до устойчиви решения. В опит да открие гледните точки и да постави начало на диалог между участниците на пазара консултантската компания the other half съвместно с агенцията BluePoint провеждат изследване за сътрудничеството между агенции и рекламодатели. Те се допитват до 136 представители на рекламни агенции, сред които преобладават творческите, и до 108 маркетингово активни компании от различни сектори.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове