С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 май 2019, 9:17, 2270 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 май)

Къде се разминават рекламните агенции и клиентите им при съвместната си работа; Дълговете на БНТ надхвърлят 35 милиона лева, сигнализират синдикатите; Съдът отмени рекордната глоба от 15 млн. лв., наложена на "Метро" от КЗК; NRG Brands беше номинирана в конкурса D&AD festival и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Реклама ни събира, реклама ни дели

Бизнес взаимоотношенията между рекламните агенции и клиентите са по-скоро тема табу в бранша. Често, ако има проблеми, те се обсъждат или в кръг от рекламисти, или само между рекламодатели, което логично не води до устойчиви решения. В опит да открие гледните точки и да постави начало на диалог между участниците на пазара консултантската компания the other half съвместно с агенцията BluePoint провеждат изследване за сътрудничеството между агенции и рекламодатели. Те се допитват до 136 представители на рекламни агенции, сред които преобладават творческите, и до 108 маркетингово активни компании от различни сектори.
Проучването изважда на преден план няколко проблемни теми във взаимоотношенията им:
  1. Фокусът на агенциите е да създават креативни и смели кампании, докато клиентите търсят задълбочаване в бизнеса им и конкретни резултати.
  2. Липса на предварително ясно поставени цели за комуникацията.
  3. Ниско възнаграждение на агенциите срещу високи изисквания към крайния продукт.
  4. Липса на доверие в агенциите.
Повече по темата и данни от проучването може да видите тук>>

Дълговете на БНТ надхвърлят 35 млн. лв., сигнализират синдикатите



В отворено писмо до премиера Бойко Борисов, министъра на финансите Владислав Горанов, Комисията за култура и медии в Народното събрание и Съвета за електронни медии (СЕМ) синдикалните организации в БНТ заявяват, че са силно обезпокоени от постоянната криза, в която се намира държавната телевизия и за която според тях работещите там нямат никаква вина.

В документа се казва, че от години е ясно, че определената от финансовото министерство държавна субсидия е крайно недостатъчна за развитието на медията. Те настояват също така да бъде актуализиран бюджетът на БНТ съобразно бюджета на обществените телевизии в страните - членки на Европейския съюз. България е една от малкото страни в ЕС, където огромната част от парите за издръжка на обществената телевизия идват от държавния бюджет.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Съдът отмени рекордната глоба от 15 млн. лв., наложена на "Метро" от КЗК

Административен съд – София-област, отмени рекордната глоба от 14.97 млн. лв., наложена на "Метро Кеш енд Кери България" от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Компанията беше санкционирана в началото на тази година заради рекламен клип след жалба на конкурента "Лидл България енд Ко". Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Според съда провежданите от "Лидл" рекламни кампании под формата на "тематични седмици" не са изключителни и не се провеждат само от тази верига.
Повече по темата може да прочетете тук>>

NRG Brands беше номинирана в конкурса D&AD festival

Българската рекламна агенция NRG Brands беше номинирана в международния рекламен конкурс D&AD festival в категория "Графичен дизайн", подкатегория "Постер". Това е първата българска агенция финалист в конкурса. Номинацията е за кампанията "Audi подкрепя жените шофьори". В категорията имаше още 13 финалисти, сред които агенциите Droga5 London, Dentsu и Ogilvy Chicago. Българската NRG Brands не успя да спечели награда от конкурса. В подкатегорията "Постер" награди за кампаниите си получиха именно агенциите Droga5 London и Dentsu, както и DDB Group Germany McCann London.



Дигитален бизнес

Google ограничи Huawei в използването на Android

Американският технологичен гигант Google преустанови бизнеса си с Huawei, който изисква трансфер на хардуер, софтуерни и технически услуги, пише Reuters. Изключение прави само софтуерът, който е публично достъпен чрез лицензиране с отворен код. Решението засяга основно операционната система Android в телефоните на Huawei. То е един от най-бързите и големи удари, директно следствие от решението на американския президент Доналд Тръмп да вкара Huawei в търговски черен списък на компаниите, които са заплаха за националната сигурност на САЩ.

Настоящите притежатели на Huawei устройства ще могат да продължат използването и изтеглянето на актуализации за приложения, предоставени от Google, заяви говорител на Google.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Фотограф: Kamil Krzaczynski

Американският ритейл гигант Walmart ще се срещне за първи път с големи производители на потребителски стоки и рекламни агенции през тази седмица в Ню Йорк. Целта е да представи рекламния си бизнес, след като обнови уебсайта и магазините си. Компанията ги предоставя под формата на платформа за други компании, които се опитват да достигнат до потребителите.

Най-голямата верига за продажби на дребно в света се опитва да се пребори с конкуренцията на Google, Facebook и Amazon. Събитието е кръстено на един от магазините на компанията, който е известен като тестова лаборатория за иновации - "5620". На него ще присъстват стотици компании от ранга на Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, NBC Universal.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Цената на агенцията Droga 5 e 475 млн. долара

В началото на април консултантската компания Accenture придоби изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Тогава цената на сделката не беше обявена. Сега стана ясно, че американската агенция за таланти WME, която преди 6 години придоби 49% от Droga 5, продава дела си за 233 млн. долара. Така оценката на създадената от Дейвид Дрога компания е приблизително 475.5 млн. долара, пише изданието AdAge. Мажоритарен собственик на агенцията с 51% е именно компанията David5, която ще получи 242.5 млн. долара от продажбата на дела си на Accenture.
Повече тук>>

Target преговаря за придобиването на агенция от портфолиото на WPP

Един от най-големите американски ритейлъри Target е в преговори с рекламния гигант WPP за придобиване на ритейл агенцията Triad Retail Media, част от портфолиото на групата, пише WSJ. Търговецът на дребно цели по този начин да развие дигиталната си реклама и присъствието на бранда онлайн. Агенцията Triad от своя страна продава рекламно пространство на сайтове за търговия на дребно, както и работи върху създаването на дигитални рекламни кампании. Преговорите около придобиването обаче са още в начален етап и според източници на WSJ могат да се разпаднат.
Повече тук>>

Свободни позиции:

Агенцията ПР2 обяви вакантна позиция за комуникационен експерт.

"EVN България" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

Френско-българската търговска и индустриална камара обяви вакантна позиция за специалист в областта на маркетинга и комуникациите.

"Havas Group България" обяви вакантна позиция за акаунт.

Netpeak обяви вакантна позиция за Email digital marketing specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни)

Разчистването в "Нова" продължава; БНТ потъва с над половин милион на месец; Йоана Панчева е новият изпълнителен директор на guts&brainsDDB; Забавен ръст на глобалните рекламни инвестиции и др.

18 юни 2019, 812 прочитания

СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР

До финалния етап на състезанието са допуснати петима кандидати

17 юни 2019, 1497 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пазарът на интернет реклама в България достигна 98.5 млн. лв., но растежът се забавя

Общите инвестиции в онлайн комуникация нарастват със 7.2% през 2018 г.

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

Евроизбори 2019: Слънце грее, дъжд вали...

...или как гласува Симитли

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век