Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 май)

Къде се разминават рекламните агенции и клиентите им при съвместната си работа; Дълговете на БНТ надхвърлят 35 милиона лева, сигнализират синдикатите; Съдът отмени рекордната глоба от 15 млн. лв., наложена на "Метро" от КЗК; NRG Brands беше номинирана в конкурса D&AD festival и др.

3520 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Реклама ни събира, реклама ни дели

Бизнес взаимоотношенията между рекламните агенции и клиентите са по-скоро тема табу в бранша. Често, ако има проблеми, те се обсъждат или в кръг от рекламисти, или само между рекламодатели, което логично не води до устойчиви решения. В опит да открие гледните точки и да постави начало на диалог между участниците на пазара консултантската компания the other half съвместно с агенцията BluePoint провеждат изследване за сътрудничеството между агенции и рекламодатели. Те се допитват до 136 представители на рекламни агенции, сред които преобладават творческите, и до 108 маркетингово активни компании от различни сектори.

Проучването изважда на преден план няколко проблемни теми във взаимоотношенията им:

  • Фокусът на агенциите е да създават креативни и смели кампании, докато клиентите търсят задълбочаване в бизнеса им и конкретни резултати.
  • Липса на предварително ясно поставени цели за комуникацията.
  • Ниско възнаграждение на агенциите срещу високи изисквания към крайния продукт.
  • Липса на доверие в агенциите.

Повече по темата и данни от проучването може да видите тук>>

Дълговете на БНТ надхвърлят 35 млн. лв., сигнализират синдикатите

В отворено писмо до премиера Бойко Борисов, министъра на финансите Владислав Горанов, Комисията за култура и медии в Народното събрание и Съвета за електронни медии (СЕМ) синдикалните организации в БНТ заявяват, че са силно обезпокоени от постоянната криза, в която се намира държавната телевизия и за която според тях работещите там нямат никаква вина.

В документа се казва, че от години е ясно, че определената от финансовото министерство държавна субсидия е крайно недостатъчна за развитието на медията. Те настояват също така да бъде актуализиран бюджетът на БНТ съобразно бюджета на обществените телевизии в страните - членки на Европейския съюз. България е една от малкото страни в ЕС, където огромната част от парите за издръжка на обществената телевизия идват от държавния бюджет.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Съдът отмени рекордната глоба от 15 млн. лв., наложена на "Метро" от КЗК

Административен съд – София-област, отмени рекордната глоба от 14.97 млн. лв., наложена на "Метро Кеш енд Кери България" от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Компанията беше санкционирана в началото на тази година заради рекламен клип след жалба на конкурента "Лидл България енд Ко". Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Според съда провежданите от "Лидл" рекламни кампании под формата на "тематични седмици" не са изключителни и не се провеждат само от тази верига.

Повече по темата може да прочетете тук>>

NRG Brands беше номинирана в конкурса D&AD festival

Българската рекламна агенция NRG Brands беше номинирана в международния рекламен конкурс D&AD festival в категория "Графичен дизайн", подкатегория "Постер". Това е първата българска агенция финалист в конкурса. Номинацията е за кампанията "Audi подкрепя жените шофьори". В категорията имаше още 13 финалисти, сред които агенциите Droga5 London, Dentsu и Ogilvy Chicago. Българската NRG Brands не успя да спечели награда от конкурса. В подкатегорията "Постер" награди за кампаниите си получиха именно агенциите Droga5 London и Dentsu, както и DDB Group Germany McCann London.

Дигитален бизнес

Google ограничи Huawei в използването на Android

Американският технологичен гигант Google преустанови бизнеса си с Huawei, който изисква трансфер на хардуер, софтуерни и технически услуги, пише Reuters. Изключение прави само софтуерът, който е публично достъпен чрез лицензиране с отворен код. Решението засяга основно операционната система Android в телефоните на Huawei. То е един от най-бързите и големи удари, директно следствие от решението на американския президент Доналд Тръмп да вкара Huawei в търговски черен списък на компаниите, които са заплаха за националната сигурност на САЩ.

Настоящите притежатели на Huawei устройства ще могат да продължат използването и изтеглянето на актуализации за приложения, предоставени от Google, заяви говорител на Google.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Американският ритейл гигант Walmart ще се срещне за първи път с големи производители на потребителски стоки и рекламни агенции през тази седмица в Ню Йорк. Целта е да представи рекламния си бизнес, след като обнови уебсайта и магазините си. Компанията ги предоставя под формата на платформа за други компании, които се опитват да достигнат до потребителите.

Най-голямата верига за продажби на дребно в света се опитва да се пребори с конкуренцията на Google, Facebook и Amazon. Събитието е кръстено на един от магазините на компанията, който е известен като тестова лаборатория за иновации - "5620". На него ще присъстват стотици компании от ранга на Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, NBC Universal.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Цената на агенцията Droga 5 e 475 млн. долара

В началото на април консултантската компания Accenture придоби изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Тогава цената на сделката не беше обявена. Сега стана ясно, че американската агенция за таланти WME, която преди 6 години придоби 49% от Droga 5, продава дела си за 233 млн. долара. Така оценката на създадената от Дейвид Дрога компания е приблизително 475.5 млн. долара, пише изданието AdAge. Мажоритарен собственик на агенцията с 51% е именно компанията David5, която ще получи 242.5 млн. долара от продажбата на дела си на Accenture.

Повече тук>>

Target преговаря за придобиването на агенция от портфолиото на WPP

Един от най-големите американски ритейлъри Target е в преговори с рекламния гигант WPP за придобиване на ритейл агенцията Triad Retail Media, част от портфолиото на групата, пише WSJ. Търговецът на дребно цели по този начин да развие дигиталната си реклама и присъствието на бранда онлайн. Агенцията Triad от своя страна продава рекламно пространство на сайтове за търговия на дребно, както и работи върху създаването на дигитални рекламни кампании. Преговорите около придобиването обаче са още в начален етап и според източници на WSJ могат да се разпаднат.

Повече тук>>

Свободни позиции:

"Havas Group България" обяви вакантна позиция за акаунт.

Netpeak обяви вакантна позиция за Email digital marketing specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.