С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 май 2019, 9:17, 2655 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 май)

Къде се разминават рекламните агенции и клиентите им при съвместната си работа; Дълговете на БНТ надхвърлят 35 милиона лева, сигнализират синдикатите; Съдът отмени рекордната глоба от 15 млн. лв., наложена на "Метро" от КЗК; NRG Brands беше номинирана в конкурса D&AD festival и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Реклама ни събира, реклама ни дели

Бизнес взаимоотношенията между рекламните агенции и клиентите са по-скоро тема табу в бранша. Често, ако има проблеми, те се обсъждат или в кръг от рекламисти, или само между рекламодатели, което логично не води до устойчиви решения. В опит да открие гледните точки и да постави начало на диалог между участниците на пазара консултантската компания the other half съвместно с агенцията BluePoint провеждат изследване за сътрудничеството между агенции и рекламодатели. Те се допитват до 136 представители на рекламни агенции, сред които преобладават творческите, и до 108 маркетингово активни компании от различни сектори.
Проучването изважда на преден план няколко проблемни теми във взаимоотношенията им:
  1. Фокусът на агенциите е да създават креативни и смели кампании, докато клиентите търсят задълбочаване в бизнеса им и конкретни резултати.
  2. Липса на предварително ясно поставени цели за комуникацията.
  3. Ниско възнаграждение на агенциите срещу високи изисквания към крайния продукт.
  4. Липса на доверие в агенциите.
Повече по темата и данни от проучването може да видите тук>>

Дълговете на БНТ надхвърлят 35 млн. лв., сигнализират синдикатите



В отворено писмо до премиера Бойко Борисов, министъра на финансите Владислав Горанов, Комисията за култура и медии в Народното събрание и Съвета за електронни медии (СЕМ) синдикалните организации в БНТ заявяват, че са силно обезпокоени от постоянната криза, в която се намира държавната телевизия и за която според тях работещите там нямат никаква вина.

В документа се казва, че от години е ясно, че определената от финансовото министерство държавна субсидия е крайно недостатъчна за развитието на медията. Те настояват също така да бъде актуализиран бюджетът на БНТ съобразно бюджета на обществените телевизии в страните - членки на Европейския съюз. България е една от малкото страни в ЕС, където огромната част от парите за издръжка на обществената телевизия идват от държавния бюджет.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Съдът отмени рекордната глоба от 15 млн. лв., наложена на "Метро" от КЗК

Административен съд – София-област, отмени рекордната глоба от 14.97 млн. лв., наложена на "Метро Кеш енд Кери България" от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Компанията беше санкционирана в началото на тази година заради рекламен клип след жалба на конкурента "Лидл България енд Ко". Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Според съда провежданите от "Лидл" рекламни кампании под формата на "тематични седмици" не са изключителни и не се провеждат само от тази верига.
Повече по темата може да прочетете тук>>

NRG Brands беше номинирана в конкурса D&AD festival

Българската рекламна агенция NRG Brands беше номинирана в международния рекламен конкурс D&AD festival в категория "Графичен дизайн", подкатегория "Постер". Това е първата българска агенция финалист в конкурса. Номинацията е за кампанията "Audi подкрепя жените шофьори". В категорията имаше още 13 финалисти, сред които агенциите Droga5 London, Dentsu и Ogilvy Chicago. Българската NRG Brands не успя да спечели награда от конкурса. В подкатегорията "Постер" награди за кампаниите си получиха именно агенциите Droga5 London и Dentsu, както и DDB Group Germany McCann London.



Дигитален бизнес

Google ограничи Huawei в използването на Android

Американският технологичен гигант Google преустанови бизнеса си с Huawei, който изисква трансфер на хардуер, софтуерни и технически услуги, пише Reuters. Изключение прави само софтуерът, който е публично достъпен чрез лицензиране с отворен код. Решението засяга основно операционната система Android в телефоните на Huawei. То е един от най-бързите и големи удари, директно следствие от решението на американския президент Доналд Тръмп да вкара Huawei в търговски черен списък на компаниите, които са заплаха за националната сигурност на САЩ.

Настоящите притежатели на Huawei устройства ще могат да продължат използването и изтеглянето на актуализации за приложения, предоставени от Google, заяви говорител на Google.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Фотограф: Kamil Krzaczynski

Американският ритейл гигант Walmart ще се срещне за първи път с големи производители на потребителски стоки и рекламни агенции през тази седмица в Ню Йорк. Целта е да представи рекламния си бизнес, след като обнови уебсайта и магазините си. Компанията ги предоставя под формата на платформа за други компании, които се опитват да достигнат до потребителите.

Най-голямата верига за продажби на дребно в света се опитва да се пребори с конкуренцията на Google, Facebook и Amazon. Събитието е кръстено на един от магазините на компанията, който е известен като тестова лаборатория за иновации - "5620". На него ще присъстват стотици компании от ранга на Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, NBC Universal.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Цената на агенцията Droga 5 e 475 млн. долара

В началото на април консултантската компания Accenture придоби изцяло една от най-емблематичните рекламни агенции Droga 5, която ще стане част от дигиталното й звено Accenture Interactive. Тогава цената на сделката не беше обявена. Сега стана ясно, че американската агенция за таланти WME, която преди 6 години придоби 49% от Droga 5, продава дела си за 233 млн. долара. Така оценката на създадената от Дейвид Дрога компания е приблизително 475.5 млн. долара, пише изданието AdAge. Мажоритарен собственик на агенцията с 51% е именно компанията David5, която ще получи 242.5 млн. долара от продажбата на дела си на Accenture.
Повече тук>>

Target преговаря за придобиването на агенция от портфолиото на WPP

Един от най-големите американски ритейлъри Target е в преговори с рекламния гигант WPP за придобиване на ритейл агенцията Triad Retail Media, част от портфолиото на групата, пише WSJ. Търговецът на дребно цели по този начин да развие дигиталната си реклама и присъствието на бранда онлайн. Агенцията Triad от своя страна продава рекламно пространство на сайтове за търговия на дребно, както и работи върху създаването на дигитални рекламни кампании. Преговорите около придобиването обаче са още в начален етап и според източници на WSJ могат да се разпаднат.
Повече тук>>

Свободни позиции:

Агенцията ПР2 обяви вакантна позиция за комуникационен експерт.

"EVN България" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

Френско-българската търговска и индустриална камара обяви вакантна позиция за специалист в областта на маркетинга и комуникациите.

"Havas Group България" обяви вакантна позиция за акаунт.

Netpeak обяви вакантна позиция за Email digital marketing specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1348 прочитания

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов 1 СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Това е първата стъпка за разрешаване на кризата в БНР, следващата седмица се чака окончателно прекратяване на мандата

9 окт 2019, 1829 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пазарът на интернет реклама в България достигна 98.5 млн. лв., но растежът се забавя

Общите инвестиции в онлайн комуникация нарастват със 7.2% през 2018 г.

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие